geluidskaart en speakers

Started by el-jorge, December 10, 2015, 22:59:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

el-jorge

Mijn oude vertrouwde Auzentech prelude is aan het overlijden  :unhappy:. Die wil ik gaan vervangen. Nu wil ik misschien dan wel gelijk mij pc speaker setje vervangen. Ik heb nu een Bose Companion 20, ik vind dit voor pc doeleinden een goed setje. Laat ik daar gelijk duidelijk over zijn, en ben er nog niet helemaal over uit of ik die wel wil upgraden. Maar opties om te hebben is toch fijn, en geeft mij gelijk weer eens wat stof om mij in te verdiepen.

Qua geluidskaart ben ik er redelijk uit. De creative ZxR. Hoofddoel van de pc is gaming, tweede doel is muziek (tijdens werken), het grootste gedeelte van mijn muziek collectie heeft het apple losless formaat.

Ik ben er een beetje uit wat betreft pc geluid en aansluitingen enz. Graag jullie hulp?
Ik zit naar de aansluitingen te kijken op ZxR. Maar zie voor de fronts alleen een rood/ wit aansluiting. De Bose heeft alleen een minijack. Gaat dat problemen opleveren?

En wat heb ik eigenlijk nodig? Volgens mij heb ik actieve speakers nodig, omdat de geluidskaart geen versterker heeft?
Als ik passieve speakers wil, moet ik volgens mij nog een aparte versterker erbij aanschaffen?
En kan ik alle soorten actieve speakers op de geluidskaart aansluiten?
Ik kwam al hele mooie speakers tegen (qua uiterlijk), de Swans M200MKIII. Wat raden jullie aan? Prijs voor de speakers, tot +/- € 350,- voor een paar.
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

flexofiel

Qua speakers zou ik eens kijken bij M-Audio en Teufel. Mijd als het kan Logitech. Qua geluidskaart: je kunt verloopjes gebruiken mini jack/rca (en vice versa).
Voor passieve speakers heb je inderdaad een aparte versterker nodig.
Zelf ben ik na vele omzwervingen voor een externe geluidskaart gegaan (Asus Xonar U7) om het risico op ruis te minimaliseren. In pc's zitten over het algemeen redelijk veel componenten waarmee een interne geluidskaart niet zo van houdt.
B&W Matrix 805/B&W Matrix 805 HTM/B&W LM-1
Arendal Sub 1/BK XXLS400 DF/MiniDSP 2×4
Roksan Kandy L3/Pioneer VSX-LX53
Marantz CD-5004/Philips BDP-9100/Asus Xonar U7