htforum server was down dit weekend?

Started by GPO, December 7, 2015, 11:06:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GPO

Ik kreeg dit weekend het niet voor elkaar om op de site te komen ("Firefox could not load this page"-achtige errors). Via verschillende devices geprobeerd (telefoon, laptop) en ook nog net hier via mijn werk PC lukte het niet, maar nu weer wel dus.

Wat was er allemaal aan de hand?
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Jumping Jack

Niets, we waren hier gewoon erg hard over jou aan het roddelen en vonden het gepast om ons even af te zonderen...



;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

VlisChris

Volgens mij heeft Jeroen heel hard moeten werken :O

Bij mij en de anderen lag het forum er ruwweg een kleine dag uit.

We zijn terug. Fijn roddelen over GPO :devil:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

GPO

Quote from: Jumping Jack on December  7, 2015, 11:09:55
Niets, we waren hier gewoon erg hard over jou aan het roddelen en vonden het gepast om ons even af te zonderen...



;)

HAHAHA. LOL.

O0
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

riwi

Wat was er aan de hand dan?
Was er een upgrade die niet goed is gegaan of ging er iets stuk?
Ik kreeg SMF cannot connect to the database meldingen dus dan doet de webserver het wel maar kan geen pagina's vinden/vullen uit de DB.

Sjaak_Banaan

Hier was het ook even paniek, ik vind het toch wel leuk om dagelijks even te lezen op dit forum. :)
Typisch dat ongeveer tegelijkertijd ook de website van ons werk kort offline ging en ik vandaag van een klant hoorde dat er op diverse plaatsen computerstoringen waren dit weekend. Geen idee wat er aan de hand is geweest....
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder


buizesmurf

Quote from: morca on December  7, 2015, 16:00:54
Ik mocht 1 dag zonder,wel apart nog nooit eerder zo gebeurd.

+1 hier belgenland

Jeroen de Waal

Kort gezegd.....een tmp directory op de server was volgelopen.


Jeroen.


Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

SV..S





Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Sk

Quote from: Jeroen de Waal on December  7, 2015, 17:39:05
Kort gezegd.....een tmp directory op de server was volgelopen.


Jeroen.

Een vraag die we altijd van onze klant krijgen is: Hoe gaan jullie dit in de toekomst voorkomen?  ;D
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

riwi

Quote from: Jeroen de Waal on December  7, 2015, 17:39:05
Kort gezegd.....een tmp directory op de server was volgelopen.


Jeroen.

OK, niks ernstigs dus. Mooi. Opgelost weer :)   :coffee:

RubenV.

Quote from: Jeroen de Waal on December  7, 2015, 17:39:05
Kort gezegd.....een tmp directory op de server was volgelopen.


Jeroen.

Fijn dat je het weer werkend hebt gekregen Jeroen!  :pompom:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

abbcdcg

Quote from: Sk on December  7, 2015, 19:29:04
Een vraag die we altijd van onze klant krijgen is: Hoe gaan jullie dit in de toekomst voorkomen?  ;D
Afhankelijk van wat je doet met de inhoud van /tmp een scriptje in een cron die de dir leeg maakt. Waarschijnlijk is hier geen rekening mee gehouden bij het opzetten van de server, en zijn hiervoor geen aparte partities aangemaakt waardoor het OS de grote bepaald.

Sk

Quote from: abbcdcg on December  7, 2015, 20:34:46
Afhankelijk van wat je doet met de inhoud van /tmp een scriptje in een cron die de dir leeg maakt. Waarschijnlijk is hier geen rekening mee gehouden bij het opzetten van de server, en zijn hiervoor geen aparte partities aangemaakt waardoor het OS de grote bepaald.

Ah oke! Kan Jeroen scripten?
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

riwi

#18
Quote from: Sk on December  7, 2015, 21:25:51
Ah oke! Kan Jeroen scripten?
't is weer typische management speak die de techneuten willen voorzien van technisch advies. Laat die jongen gewoon doen wat ie doet.

Ga je een scriptje maken dat de /tmp monitor'd loopt er volgende maand een andere folder/partitie vol.

Zet dan servers dubbel of triple op met replicatie en een loadbalancer ervoor. Liefst georedundant. Richt een managed service organisatie in. Laat een team van goedkope india'ers de servers ieder uur handmatig controleren of straffe van lijfelijke consequenties.
Strakke contracten met duidelijke SLA en boete clausules.

En leg even een paar ton per jaar neer om dit te realiseren  :baaa:

VlisChris

:D

Gelukkig gaat het meestal dan ook gewoon goed ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

edgnoj

Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.


VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kjelt

Nu weten we tenminste weer wat we anders missen  ;)