BBenBios

Started by BBenBIOS, December 5, 2015, 19:20:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BBenBIOS

Vandaag als lid aangemeld op het forum. Al regelmatig het forum gelezen en aangezien ik een nieuw project ga beginnen werd het tijd om mij aan te melden.

Historie:

Op dit moment is mijn bioscoop gevestigd in de kelder van wat eens het tuinhuisje was. Vanwege prive omstandigheden hebben we dit om moeten bouwen naar een mantelzorg woning. Hierdoor kom ik nauwelijks nog in de kelder omdat ik opa niet tot last wil zijn. Mis mijn hobby echter enorm dus ga een stuk aanbouwen aan mijn huis daar komt niet alleen een bioscoop maar ook een slaapkamer en een ruimte om rustig te kunnen zitten.

Mijn vrouw is dol op koken en op verzorgen en wil dan ook dat de verbouwing geschikt is voor een B&B vandaar dus BBenBIOS. Project moet nog volledig starten en derhalve het moment om deze post op te starten. Ik hou van aanbevelingen, commentaar, kritiek (mits opbouwend ;).

De afmetingen: pfff alleen die al...... Zoals het er nu uit ziet waarschijnlijk (lxbxh) 6x5,5x2,7 alle maten zijn uiteraard binnenwerks.

Apparatuur blijft in basis hetzelfde destijds heb ik gekozen voor Anthem 2DV samen met de P2 en P5. Hier heb een set op aangesloten van Revel. Boxen zijn de 206. Ook het luisteren naar muziek is werkelijk fantastisch. Ruimte wordt nu alleen groter dus wellicht dat ik voor de 208 ga.

Als beamer destijds Sony VPL VW50. Wellicht dat ik die ook ga vervangen vanwege het groter worden van de ruimte.

Als bron OPPO, PS4, Apple TV.

In de nieuwe ruimte zou ik ook graag een plek voor PC inruimen maar heb nog nergens een fraaie opstelling gezien.

Zou graag alles willen bedienen met een tab. Dus eenvoudig schakelen naar tv, film, ps4 e.d.

Alle reacties zijn welkom. Zal een ieder via dit forum op de hoogte houden van de ontwikkelingen als het goed zijn volgende week al de eerste indelingstekeningen klaar.

Groet, Robin
Anthem 2Dv, Anthem P5, Anthem P2, Revel Performa 3 C206, C205, B110, S206 (4x), OPPO, PS4, Apple TV, Dreambox

RubenV.

Welkom Robin. Dat wordt een interessant project als ik het zo lees. Fraaie apparatuur heb je al verzameld :worship:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

BBenBIOS

Dat wordt het zeker al zie je af en toe door de bomen het bos niet meer en is het lastig om fictie van waarheid te onderscheiden. Gelukkig zijn het allemaal luxe problemen!
Anthem 2Dv, Anthem P5, Anthem P2, Revel Performa 3 C206, C205, B110, S206 (4x), OPPO, PS4, Apple TV, Dreambox

pameijer

Hoi Robin, welkom hier! Mooi dat je je familie onder je hoede neemt, chapeau. Ben benieuwd naar de ontwikkelingen, ennuh, we zijn gek op foto's hier!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

BBenBIOS

Dank voor het welkom heten.

Foto's mogen dus gewoonl? Las in voorwaarden dat dit niet mocht.... zag wel veel foto's. Mogen ze zeker niet te groot zijn.
Eerste foto's komen hopelijk eind van deze week.
Anthem 2Dv, Anthem P5, Anthem P2, Revel Performa 3 C206, C205, B110, S206 (4x), OPPO, PS4, Apple TV, Dreambox

cine(d)rama

Welkom hier .

Foto,s mogen gewoon hier en zijn dan ook van harte welkom  :clapping:

Gr André
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

BBenBIOS

Bij deze het eerste ontwerp. Als je wil weten hoe de bouw er ongeveer uit gaat zien dan krijg je via deze link een idee. http://www.bytez.nl/een-hele-moderne-boerderij-in-ierland/

Plaatje als attachement toegevoegd weet dus niet of het in de post te zien is.

Lukt dus niet krijg error tijdens het uploaden terwijl plaatje als formaat pdf is en grootte slechts 236kb...... Wellicht nog geen rechten?

Anthem 2Dv, Anthem P5, Anthem P2, Revel Performa 3 C206, C205, B110, S206 (4x), OPPO, PS4, Apple TV, Dreambox

BBenBIOS

Eerste plattegrond:
Anthem 2Dv, Anthem P5, Anthem P2, Revel Performa 3 C206, C205, B110, S206 (4x), OPPO, PS4, Apple TV, Dreambox

RubenV.

Dat is een fraai modern ogend design, een hoop licht en mooi uitzicht. Ga je ook de akoestiek onderhanden nemen? Zo'n mooie set verdient dat eigenlijk wel.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

BBenBIOS

Zeer zeker, kelder destijds door Mutrox gedaan, erg goed maar ook aan de prijs, veel van de spullen ga ik hergebruiken als zou ik liever wat kleinere basstraps gebruiken dan de grote ronde kolommen die ik nu heb :)

Ga ook nog advies in winnen bij BBenG in Hiliversum daar komt de apparatuur vandaan.

Dank voor je reactie!
Anthem 2Dv, Anthem P5, Anthem P2, Revel Performa 3 C206, C205, B110, S206 (4x), OPPO, PS4, Apple TV, Dreambox

RubenV.

Ah Mutrox. Ik heb zelf 2 of 3 jaar geleden een keer plaats mogen nemen in een soort container op de ISE waar Mutrox ism. B&W een home cinema systeem in had gebouwd. Leuke ervaring, al moet ik eerlijk bekennen dat de minder akoestisch aangepaste JBL Synthesis ruimte mij beter kon bekoren. Heb je nog foto's van je "oude" cinema opstelling/ruimte? Wij zijn hier gek op plaatjes  ;)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

BBenBIOS

Ga ik regelen! Wel erg donker in de kelder maar moet lukken! Hoe krijg je trouwens de plaatjes in je post?
Anthem 2Dv, Anthem P5, Anthem P2, Revel Performa 3 C206, C205, B110, S206 (4x), OPPO, PS4, Apple TV, Dreambox

RubenV.

Quote from: BBenBIOS on December  7, 2015, 20:56:12
Ga ik regelen! Wel erg donker in de kelder maar moet lukken! Hoe krijg je trouwens de plaatjes in je post?

Je kan je foto ergens gratis hosten (bijvoorbeeld op postimage.org). Na dat je op uploaden hebt geklikt kan je de directe link kopieren en deze invoegen in een imagetag. Deze laatste is het " schilderijtje" boven het tekstvenster wanneer je een nieuwe post maakt, op de tweede rij van boven en dan de derde van links. Voorbeeldje: [img ] zet hier de directe link van postimage.org tussen [/ img] (en dan natuurlijk zonder de spaties die ik nu heb toegevoegd om de tag leesbaar te maken. Succes!
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

cine(d)rama

Fotos plaatsen kan ook via http://www.imagebam.com/

Basic upload
Bestand kiezen
Family safe content
Formaat (pixels) kiezen
Uploud

Dan BB code copieren en hier in je topic plakken !

Gr André
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

pameijer

Ben wel benieuwd naar een update!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

BBenBIOS

Update:

Vrijdag naar Beter Beeld en Geluid geweest (bedankt weer Bjorn). Kwam voor muziek maar ging toch weg met een onbestemd gevoel..... JBL synthesis in actie gezien en gehoord.... ongekend. Maar om nu alles over boord te gooien......

Bouwvergunning ondertussen goedgekeurd. Zal zo proberen tekening te sturen.

Wil straks maximale beleving voor BB en B klanten maar budget is niet oneindig ;).

Maak het mezelf ook niet makkelijk daar aanbouw ook nog energie neutraal moet zijn. Heb gelukkig al 64 zonnepanelen maar wil ook gaan verwarmen middels speksteen of leem....

Ach luxe problemen zullen we maar zeggen.
Anthem 2Dv, Anthem P5, Anthem P2, Revel Performa 3 C206, C205, B110, S206 (4x), OPPO, PS4, Apple TV, Dreambox

BBenBIOS

Anthem 2Dv, Anthem P5, Anthem P2, Revel Performa 3 C206, C205, B110, S206 (4x), OPPO, PS4, Apple TV, Dreambox

BBenBIOS

Herkansing........

Anthem 2Dv, Anthem P5, Anthem P2, Revel Performa 3 C206, C205, B110, S206 (4x), OPPO, PS4, Apple TV, Dreambox

bmateijsen

Quote from: RubenV. on December  7, 2015, 20:54:36
Ah Mutrox. Ik heb zelf 2 of 3 jaar geleden een keer plaats mogen nemen in een soort container op de ISE waar Mutrox ism. B&W een home cinema systeem in had gebouwd. Leuke ervaring, al moet ik eerlijk bekennen dat de minder akoestisch aangepaste JBL Synthesis ruimte mij beter kon bekoren. Heb je nog foto's van je "oude" cinema opstelling/ruimte? Wij zijn hier gek op plaatjes  ;)

Ik denk dat die JBL synthesis ruimte, net zoveel akoestische verbeteringen had als de B&W ruimte... Wat je met name hoort is het verschil in apparatuur en luidsprekers ;).

frankp

Tipje: Laat de deur naar buiten openen ipv naar binnen. Kan misschien schelen in plaatsing van speakers of het per ongeluk kunnen raken van speakers bij het openen van de deur.

BBenBIOS

Goede tip! Is overigens oude tekening, komen schuifdeuren in dan heb ik helemaal geen probleem meer.

Iemand ervaringen met JBL synthesis? Moet toch een beetje het hart worden van de B&B  ;D
Anthem 2Dv, Anthem P5, Anthem P2, Revel Performa 3 C206, C205, B110, S206 (4x), OPPO, PS4, Apple TV, Dreambox

xynyx

#21
Synthesis is mooi maar erg aan de prijs. Ik heb via een forum genoot een setje Klipsch Ultra THX op de kop kunnen tikken. Moet zeggen dat ik daar geen spijt van heb. Lijkt mij een betaalbaar alternatief. Wel ff zoeken....

Je bent van harte welkom om eens te komen luisteren. Garmt heeft de hele HT afgeregeld en opgetuigd. Gaat vreselijk tekeer.... :o

BBenBIOS

De bouw is begonnen!![/url]



[/img]
Anthem 2Dv, Anthem P5, Anthem P2, Revel Performa 3 C206, C205, B110, S206 (4x), OPPO, PS4, Apple TV, Dreambox

BBenBIOS

Ben druk bezig om mogelijkheden te bespreken met BB&G. 8)
Anthem 2Dv, Anthem P5, Anthem P2, Revel Performa 3 C206, C205, B110, S206 (4x), OPPO, PS4, Apple TV, Dreambox

skyfox

Gaaf project, veel succes! Een samenwerking met de mannen van BBenG leidt alleen maar tot mooie dingen :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9