Mijn eerste DIY Sub, Sealed

Started by mace_be, December 4, 2015, 14:16:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

djoeri

Ik had dit laatst ook met een scan sprak heb de driver eruit gehaald en voorzichtig geprobeerd te centreren. Na wat proberen zat de driver weer goed en liep de driver niet meer tegen de magneet aan. Wel voorzichtig zijn.

Gr Djoeri

mace_be

Ze stelde voor de woofer te draaien, maar hetzelfde geluid. Ik pruts er liever niet aan, hij Is splinter nieuw, dat hoort toch niet..

Mario D

Voor bijna geen kennis van houtbewerking vind ik het er toch heel goed uit zien hoor.  :worship:
Hoeveel kost zoiets dan ongeveer zonder amp met deze 18". ?

jossie

#28
Quote from: mace_be on December  8, 2015, 16:58:48
Ze stelde voor de woofer te draaien, maar hetzelfde geluid. Ik pruts er liever niet aan, hij Is splinter nieuw, dat hoort toch niet..

Dit hoort inderdaad niet. Als je 'm gaat belasten en de spoel gaat uitzetten kan het compleet uit de hand lopen. Als er een los 'ding' ergens zit in het magneetstel is het ook snel feest (een van de aluminium ringen die de inductie moet beperken zou los kunnen zitten).

De unit draaien is een advies dat toch echt niet serieus te nemen is. Het is duidelijk dat er ergens geen speling meer is. Daar ga je toch geen kilowatt op zetten?
Omni !

mace_be

Heb daarnet al nieuws gekregen dat ik hem mag terug sturen, waarna ze gaan bekijken of het een garantie geval is.

mace_be

Goed nieuws,Dayton gaat een nieuwe meesturen, bij de volgende bestelling van mijn leveranciers


vincneus1

Ah top! Ben je nu ook een paar dagen koos-sub-loos of heb je een extra op zolder staan?

mace_be

mijn huidige Subwoofer is een XTZ 99W12.18p, die staat hier nog steeds mooi te spelen.
Maar mag weg als de dayton in de plaats komt.

Duck Twacy

#34
Jammer van die problemen met de Dayton. Heb toch twijfels over de kwaliteits controle van dit soort (Chinese?) fabrikanten. Liever iets meer betalen voor een europees of USA product. Ik zou bv gegaan zijn voor http://aespeakers.com/shop/sbp/sbp15/ (helaas geen 18", zijn eigenlijk ook meer laag units dan sub units). Je moet ze dan wel zelf importeren (is ook wel kostbaar).

Hopelijk komt het goed zonder al te veel gezeur. Die truuk met Ikea kussentjes kende ik niet. Hopenlijk zit er wel open schuimstof in (gesloten cel structuur wil je niet). Tos natuurlijk goedkoper dan BAF of schapenwol.

Ik zou ook nog wat bitumen (of tapijt) een de binnenkanten van de wanden lijmen, maakt ze nog doder

mace_be

Dayton is iig een amerikaans brand, waar de UM18 geproduceert wordt, geen idee.
Ze deden helemaal niet moeilijk over, dus ik klaag niet.

De ikea kussentjes is op basis van polyester watten, geen open/gesloten schuimstructuur.
Ik kon ademen als ik de kussens tegen mijn mond drukte. Lijkt op BAF maar dan veel losser. Daarom dat ik het in de ademende kussenslopen moest laten. 1,99 voor +- 400gr.

Als de Dayton terug binnen is, ga ik eerst kijken hoe het klinkt en integreert voor ik nog iets wijzig  ;D

zou ook graag eens zelf front speakers bouwen met scanspeak revalator of seas excel.
een Troels gravesen ontwerp.
Maar wil eerst eens het verschil horen tussen paper en aluminium/magnesium cones.

Dirk

#36
Quote from: mace_be on December 29, 2015, 15:54:06
Dayton is iig een amerikaans brand, waar de UM18 geproduceert wordt, geen idee.
op mijn UM15 staat; designed & engineered in the USA, made in China ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea


Duck Twacy

#38
Je kan natuurlijk ook gewoon een beetje pech hebben :) Als ik het goed begrijp worden de Noorse Hegel versterkers tegenwoordig ook in China in elkaar gezet.

AESpeakers worden wel in de USA gefabriceerd als ik hun feestboek mag geloven
https://www.facebook.com/aespeakers/
Het is allemaal wel wat kleinschaliger dan Dayton denk ik.

Met die kussentjes zit het dus wel snor :)

mace_be

Dayton heeft keurig me een nieuwe werkende sub opgestuurd,
Ben zeer tevreden van het resultaat !
Mijn XTZ 99W 12.18P en bijhorende XTZ AMP 1 mag de verkoop in  ;D

rovinggecko

Ziet er mooi uit! Die truck van de kussens kende ik nog niet, ga ik onthouden.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

mimic

Mooi gedaan zeg!

Ik heb net toevallig 2x de UM18-22 besteld. Ik denk dat ik een schaamteloze kopie ga maken van jouw behuizing :)
KEF LS50W - Velodyne DD12