Monitor Reference se (zelfbouw / Met foto's!)

Started by NWitkamp, October 22, 2010, 14:50:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NWitkamp

Zat vandaag is op mp te kijken staat er een set Monitor reference SE in zuil vorm. Heeft ie 2 linker speakers hahaha.

Vandaag een cd gehad van Antony and the Johnsons - Thank you for your love. Klinkt toch wel heel erg fijn moet ik zeggen :)
Ik hoor de speakers roepen of ze nog verder van de muur af mogen, maar kan er goed aan wennen zo. Geluid begint steeds mooier te klinken. Hoor toch echt wel het verschil tussen gekopierde cdtjes en originele. Komt misschien ook wel omdat het niet beste kwaliteit download is bij sommige liedjes.

NWitkamp

Weet iemand waar ik zoon rvs ring kan kopen voor om de speaker?


dick

Hebben ze die niet bij Speakerland?

Quote from: NWitkamp on November 22, 2010, 22:44:12

Vandaag een cd gehad van Antony and the Johnsons - Thank you for your love. Klinkt toch wel heel erg fijn moet ik zeggen :)
Ik hoor de speakers roepen of ze nog verder van de muur af mogen, maar kan er goed aan wennen zo. Geluid begint steeds mooier te klinken. Hoor toch echt wel het verschil tussen gekopierde cdtjes en originele. Komt misschien ook wel omdat het niet beste kwaliteit download is bij sommige liedjes.

Ik luister nu ook menig uurtje naar de Ref. SE, idd erg prettig! Verder geloof ik niet zo in downloaden, zeker niet als ik kwaliteit wil. Ik wil graag het orgineel, maar misschien is dat een tik van mij. ;) (ja, lossless zou dat moeten oplossen, maar doe mij toch het orgineel maar. :D)

M:iNdO

Ik ben een complete leek maar wat is de meerwaarde van dergelijke zelfbouwspeakers t.o.v. bijvoorbeeld kant en klare (monitor/boekenplank) speakers zoals bv. KEF LS50?
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

op eigen verzoek verwijderd.

Dat je ze zelf gemaakt hebt.

En natuurlijk dat je heel erg goede speakers kan bouwen voor betrekkelijk weinig centjes. Maar dan moet je wel weten wat je doet of hulp hebben van iemand die dat doet...

mimic

Quote from: NWitkamp on January  4, 2011, 20:51:50
Weet iemand waar ik zoon rvs ring kan kopen voor om de speaker?



Daar ben ik ook wel benieuwd naar!
KEF LS50W - Velodyne DD12

M:iNdO

Quote from: Baardmannetje on February  9, 2016, 15:09:03
Dat je ze zelf gemaakt hebt.

En natuurlijk dat je heel erg goede speakers kan bouwen voor betrekkelijk weinig centjes. Maar dan moet je wel weten wat je doet of hulp hebben van iemand die dat doet...

Maar klinken dergelijke (custom made) speakers dan echt (veel) mooier/beter dan conventionele kant- en klare speakers zoals bijvoorbeeld KEF LS50?
Ben met name geïnteresseerd in de klankmatige verschillen. Daar ben ik namelijk echt benieuwd naar.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

op eigen verzoek verwijderd.

Volgens mij is het is het geen kwestie van beter. Of slechter natuurlijk...

;D

Een goede speaker is een goede speaker. Ik zou eerder een Event Opal kopen dan zelf zonder hulp iets gaan maken. Met hulp is een ander verhaal en zodoende staan er hier nu twee mooie zuiltjes. Klinken ze beter die dan Event's? Vast niet. Klinken die Event's veel beter dan mijn DIY-ers? Zal ook vast niet.