ScanSpeak fronts

Started by Jaqo, March 17, 2004, 22:49:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jaqo

Maar weer eens even updaten.

De afwerking was aan de beurt. Twee keer in de alabastine MDF grondverf gezet (dat is er goed spul moet ik zeggen). Tussendoor netjes opgeschuurd natuurlijk.

Primare I30, CD31, Scanspeak fronts, Power: Lat International AC2 MK I, Interlink: Siltech SQ28B, Speakerkabel: Van den Hul The Breeze Hybrid

SiR-ROUND


Jaqo

De basreflexpijpjes (3x woordwaarde) liggen matzwart gespoten te wachten op inbouw.

Primare I30, CD31, Scanspeak fronts, Power: Lat International AC2 MK I, Interlink: Siltech SQ28B, Speakerkabel: Van den Hul The Breeze Hybrid

Jaqo

En ook de WBT speaker connectoren (Erg mooi spul)

Primare I30, CD31, Scanspeak fronts, Power: Lat International AC2 MK I, Interlink: Siltech SQ28B, Speakerkabel: Van den Hul The Breeze Hybrid

blue-eyes

#129
Lijkt op mijn Remus uitlaat van mijn vorige auto ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jaqo

Quote from: Blue-Eyes on August  6, 2004, 09:56:08
Lijkt op mijn Remus uitlaat van mijn vorige auto ;)

Gelukkig klinken ze heel anders  ;D
Primare I30, CD31, Scanspeak fronts, Power: Lat International AC2 MK I, Interlink: Siltech SQ28B, Speakerkabel: Van den Hul The Breeze Hybrid

Movievault

Quote from: Jaqo on August  6, 2004, 09:52:30
Twee keer in de alabastine MDF grondverf gezet (dat is er goed spul moet ik zeggen).

Jaco kun je hier iets duidelijker in zijn , waarom zo goed spul en waar te lrijgen ?
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Jaqo

En zo zien ze er afgemonteerd uit. Tussen door nog even een paar keer met het rolletje geschilderen natuurlijk (3 lagen).









Hoe klinken ze, later meer, een heel verhaal  ;)
Primare I30, CD31, Scanspeak fronts, Power: Lat International AC2 MK I, Interlink: Siltech SQ28B, Speakerkabel: Van den Hul The Breeze Hybrid

Jaqo

#133
Quote from: FrankG on August  6, 2004, 09:59:35
Jaco kun je hier iets duidelijker in zijn , waarom zo goed spul en waar te lrijgen ?

Ik vond het een mooie strakke onderlaag geven, het verwerkt makkelijk, stinkt niet. Maar bovenal het dekt erg goed. Na de eerste laag had ik eigenlijk kunnen afwerke, maar toch liever twee dunne lagen.

Verkrijgbaar bij de Praxis, maar vast ook op heel veel andere plekken.

Jaqo
Primare I30, CD31, Scanspeak fronts, Power: Lat International AC2 MK I, Interlink: Siltech SQ28B, Speakerkabel: Van den Hul The Breeze Hybrid

blue-eyes

Ziet er erg strak en mooi uit Jaqo! Ik neem maar aan dat ze ook zo klinken ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sullivan

Ga je nog frontjes maken?  ;D ;)

mvg,
Frank

Jaqo

Quote from: Sullivan on August  6, 2004, 10:09:43
Ga je nog frontjes maken?  ;D ;)

Ja ik ga nog een keer frontjes maken. Maar ook dat is een heel verhaal...

j
Primare I30, CD31, Scanspeak fronts, Power: Lat International AC2 MK I, Interlink: Siltech SQ28B, Speakerkabel: Van den Hul The Breeze Hybrid

Erik van Voorst (in memoriam)

Gefeliciteerd, dat ziet er berestrak uit...zet ook je klankbevindingen op het forum...ben benieuwd
want het beloofd een heel mooi geluidsbeeld.  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Niet actief

Quote from: Jaqo on August  6, 2004, 10:00:06
En zo zien ze er afgemonteerd uit. Tussen door nog even een paar keer met het rolletje geschilderen natuurlijk (3 lagen).


Je zou het lampsnoertje weg kunnen halen, zodat het niet parallel met de ls-kabel oploopt..... Die dingen verdragen elkaar niet in een audiofiele setup.  8)

Mooie luidspreker wel. Deed me een beetje denken aan zo'n hoge slanke zuil van MC.... kweeniemeer welke, de 2 volgens mij.
Succes,
Toine.

Jaqo

#139
Quote from: Erik van Voorst on August  6, 2004, 19:35:42
Gefeliciteerd, dat ziet er berestrak uit...zet ook je klankbevindingen op het forum...ben benieuwd
want het beloofd een heel mooi geluidsbeeld.  8)

Dank je wel Erik,

Op het ogenblik ben ik nog met het filter aan het prutsen en de hoeveelheid demping. Ze klinken al heel erg goed maar er zit nog meer in. Zal later uitgebreid verslag doen.

Ik kan al wel verklappen dat ze nu al een mooi gedetailleerd en ruimtelijk beeld neerzetten.

Groet,
Jaqo
Primare I30, CD31, Scanspeak fronts, Power: Lat International AC2 MK I, Interlink: Siltech SQ28B, Speakerkabel: Van den Hul The Breeze Hybrid

Jaqo

Quote from: ThingMan on August  6, 2004, 22:25:38

Je zou het lampsnoertje weg kunnen halen, zodat het niet parallel met de ls-kabel oploopt..... Die dingen verdragen elkaar niet in een audiofiele setup.  8)

Toine,

Daar ga ik zeker nog aandacht aan besteden. Zoals je ziet staan ze nu ook direct op het parket, ook niet echt lekker.  :-\ Aangezien ik over een tijdje ga verhuizen maak ik me er nu even nog niet druk om.

Quote
Mooie luidspreker wel. Deed me een beetje denken aan zo'n hoge slanke zuil van MC.... kweeniemeer welke, de 2 volgens mij.

Die ken ik niet, heb je een site waar ik kan kijken. Altijd leuk.

Groet,
Jaqo
Primare I30, CD31, Scanspeak fronts, Power: Lat International AC2 MK I, Interlink: Siltech SQ28B, Speakerkabel: Van den Hul The Breeze Hybrid

Niet actief

Quote from: Jaqo on August  7, 2004, 14:11:52
Die ken ik niet, heb je een site waar ik kan kijken. Altijd leuk.

http://www.mc-systems.com/speakers-m.html
De M3.
De gelijkenis betrof bij nader inzien toch vooral de bovenkant.
Nou ja, never mind. Ik heb in elk geval bewondering voor deze Nederlandse luidsprekerbouwer. De M3 was zijn debuut, ik meen ergens rond 1990. De luidspreker heeft een maandje bij mij thuis gestaan, maar de keuze viel uiteindelijk voor mij op een Elipson 1303 die minder goed presteerde, maar in mijn geval de helft goedkoper was......

Jaqo

Quote from: ThingMan on August  7, 2004, 18:01:19
De M3.
De gelijkenis betrof bij nader inzien toch vooral de bovenkant.

;D

Quote
Nou ja, never mind. Ik heb in elk geval bewondering voor deze Nederlandse luidsprekerbouwer. De M3 was zijn debuut, ik meen ergens rond 1990. De luidspreker heeft een maandje bij mij thuis gestaan, maar de keuze viel uiteindelijk voor mij op een Elipson 1303 die minder goed presteerde, maar in mijn geval de helft goedkoper was......

Ik kende deze fabrikant niet, leuk om te zien. Zit trouwens ook een seriefilter in.

Groet,
Jaqo

Tja,
Primare I30, CD31, Scanspeak fronts, Power: Lat International AC2 MK I, Interlink: Siltech SQ28B, Speakerkabel: Van den Hul The Breeze Hybrid

Niet actief

#143
Quote from: Jaqo on August  7, 2004, 20:32:21
Ik kende deze fabrikant niet, leuk om te zien. Zit trouwens ook een seriefilter in.
Groet,
Jaqo

Het verbaast me enigszins dat de luidspreker nog altijd relatief onbekend is, ondanks de vaderlandse herkomst en de hoogwaardige technologie die erin verwerkt wordt.
Toine.

Jaqo

Onbekend maakt onbemind, helaas ja.

Jaqo
Primare I30, CD31, Scanspeak fronts, Power: Lat International AC2 MK I, Interlink: Siltech SQ28B, Speakerkabel: Van den Hul The Breeze Hybrid

Walter_PPK

Supernetjes Jaqo! Mooi wit net als mijn 1303's :) Ik ben benieuwd naar je luisterbevindingen.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

oud_account_1

Wow, heel erg strakke speaker, mooi gedaan hoor.

Komen er nog spikes ofzo onder?

Peter
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Sullivan

#147
Quote from: squadra on August 24, 2004, 10:19:13
Komen er nog spikes ofzo onder?

Is volgens mij wel de bedoeling, zie hier. ;)

mvg,
Frank

ruud2

hallo Jaqo,

mocht je 3 spikes gaan gebruiken ,twee voor een achter, dan kan je de achterste spike als stelspike gebruiken
om zo de afstraling naar jouw zithoogte te optimaliseren (indien nodig). gebruik wel een vulring of revet om de speling weg te werken.

groet, ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Jaqo

#149
Quote from: ruud2 on August 24, 2004, 10:45:27
mocht je 3 spikes gaan gebruiken ,twee voor een achter, dan kan je de achterste spike als stelspike gebruiken
om zo de afstraling naar jouw zithoogte te optimaliseren (indien nodig). gebruik wel een vulring of revet om de speling weg te werken.

Hoi ruud,

3 spikes is de bedoeling, maar wat bedoel je met een vulring of revet?

Groet,
Jaqo
Primare I30, CD31, Scanspeak fronts, Power: Lat International AC2 MK I, Interlink: Siltech SQ28B, Speakerkabel: Van den Hul The Breeze Hybrid