wie heeft er ervaring met velodyne/sunfire

Started by sauron, March 17, 2004, 22:46:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sauron

Hoi ik ben na het lezen van verschillende berichten op dit forum er van overtuigd geraakt dat een sub wel eens noodzaak kan zijn en daarom geinteresseerd geraakt in het aanschaffen van een sub.
Gezien de formaten van de velodyne dd10 en de true sunfire kan ik deze het beste integreren.
De revieuws zagen er ook goed uit maar dat zegt natuurlijk nog niks als je ze niet gehoord hebt.
Heeft iemand ervaring met deze subs of zijn er nog andere "kleintjes"die groots klinken? en eventueel wat advies waar op te letten. Ik heb momenteel geen"laagprobleem"in mijn kamer van 7x4mtr
you never know how strong you are, until being strong is your only choice

sauron

Hallo , misschien heb ik mijn vraag verkeerd gesteld. Graag zou ik een sub aanschaffen maar wil deze eigenlijk zo klein mogelijk houden gezien de rest van luidsprekers die al in de kamer staan, en ik wil graag de verstandhouding met mijn vriendin zo houden!!!
Zijn er kleine subs die ook een strak en mooi laag neerzetten??
you never know how strong you are, until being strong is your only choice

jaco

Ik heb de sunfire wel ooit gehoord. Ik denk dat Garmt je echter een beter antwoord kan geven, die heeft er ooit 1 thuis gehad voor een test.
Wat mij nog bij staat is dat er zeer veel bass uit dit kleine kasje komt. Ik vondt het toen minder mooi dan mijn eigen Bag End infrasub, maar ja dat is een ander principe, en hij is VEEL groter...

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

garmtz

Ik denk dat je twee prima merken hebt uitgekozen. Ik heb de Sunfire True Subwoofer Signature thuisgehad en was hier behoorlijk van onder de indruk. Een enorm krachtig laag, dat echter muzikaal niet mee kan komen met de beste subs. Perfect echter voor LFE! Ik ken niet veel kleine(re) subs die echter WEL erg goed zijn met muziek, of het moet de BagEnd Infrasub-12 zijn. Of misschien de MartinLogan Depth? Heel erg goed en erg mooi van uiterlijk.

sauron

Bedankt voor de tip maar beide subs zowel de martin logan als de bagend kan ik niet plaatsen(kan maar tot max 37cm hoogte) sub komt n.l. onder de center te staan heb er helaas geen andere plek voor  :(
Trouwens wat is het push-pull principe van een sub?
Mijn dealer had een nieuwe sub met dit principe binnen gekregen en was daar lyrisch over ik heb hem niet gehoord en weet ook niet wat ik me er bij voor moet stellen .
Was een sub van zingali en wel de 406(ook te groot trouwens)
you never know how strong you are, until being strong is your only choice

garmtz

#5
De BagEnd is dan inderdaad te groot, de Depth ook net aan (42 cm hoog).

Push-pull betekent dat twee woofer worden gebruikt, waarbij ze aan elkaar trekken en duwen, danwel in fase, danwel uit fase (bij uit-fase wijzen de woofer allebei een ander kant op, zie plaatje). Is niet perse beter dan een ander principe. De 406 ziet eruit als een band-pass systeem (waarbij de woofers intern zitten):



Meestal 'ziet' de ene woofer dan een gesloten behuizing, de andere 'ziet' een bass-reflex behuizing. BOSE gebruikt het al jaren.

sauron

krijg je hierdoor niet sneller het "boom"effect?
In elk geval moet ik toch nog kleiner zoeken dus....
Ik zag ook dat rel kleinere subs maakt de 201 b.v is deze ook in de range van sunfire/velodyne ??
(mede omdat deze wat meer in de handel zijn hier...ook 2e hands)
you never know how strong you are, until being strong is your only choice

Ettepet

Het "boom" effect heeft te maken met de plaatsing in je kamer.  Door staande golven worden bepaalde frequenties extra versterkt.

jaco

Quote from: sauron on March 19, 2004, 10:58:10
krijg je hierdoor niet sneller het "boom"effect?
In elk geval moet ik toch nog kleiner zoeken dus....
Ik zag ook dat rel kleinere subs maakt de 201 b.v is deze ook in de range van sunfire/velodyne ??
De kleine Rel woofers kunnen volgens mij niet echt meekomen met een sunfire qua performance.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm