NAD masters M17 en M27

Started by rkwinkel, November 25, 2015, 15:30:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rkwinkel

Goedendag

ik heb een NAD t787, ben geheel tevreden. Echter hoe verhoudt zich de NAD masters M17 en M27 tot de NAD t787. Is dit het prijsverschil waard ?
Nergens kan ik een vergelijkende test vinden of iemand die dit heeft vergeleken ?

Groet

Rick

rkwinkel

Iemand enig idee ? De masters serie kost 11k eur, en de t787 3k nieuw.


allineedisbass

Beide opties zijn niet te vergelijken. Alleen al vanwege de technische verschillen. Heb deze specifieke sets (787 met de Master) zelf niet vergeleken, wel uitgebreid geluisterd naar de M17/27 en M12/22. Heb uiteindelijk voor een ander merk gekozen. Vergelijking was wel in dezelfde prijsklasse.

Of het het prijsverschil waard is? Ben je bereid om voor, ik zeg maar wat, 30% beter geluid, 300% meer te betalen? De een wel de ander niet, persoonlijk lijkt me.

Daarnaast zijn beide opties codec technisch achterhaald. Zover ik weet is de aangekondigde MDC module bij Master serie nog steeds niet gematerialiseerd. Zelf lig ik niet wakker van Atmos & Co, maar wellicht dat jij het wel belangrijk vindt.
Stereo: McIntosh MA7900 / B&W 803D / Lumin D2 / roon / Kenwood KX7030 / Kenwood DP8020 / Project 6.9
HT: Sony 83AJ90 / Marantz SR7010 / Pioneer LX5080 / B&W / Velodyne / Dune / APTV4K / Shield Pro

rkwinkel

#3
wat is het geworden ? En wat zijn de technische verschillen dan ?

paaj

Wat zoek je voor verbeteringen?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

rkwinkel

was erg benieuwd naar wat het verschil is met de T787.  Daarnaast meer vermogen. Tevens ben ik erg benieuwd of dit nou een enorme verbetering is.

Markus2

Hallo,

Als er hoop is op "weergaveverbeteringen" dan zou ik me daar niet teveel van voorstellen en zeker het verschil in prijs niet compenserende in deze.
Als het financieel en emotioneel verantwoord is; Doen!

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

rkwinkel


allineedisbass

Quote from: rkwinkel on November 25, 2015, 21:38:51
wat is het geworden ? En wat zijn de technische verschillen dan ?

Voor mij was stereo belangrijker en ben ik uiteindelijk bij McIntosh uitgekomen. Voor mij waren de Masters te klinisch. Ik verdenk hier de digitale (hypex) opbouw van. Je leest veel over de perfecte meetwaarden van de Masters. De McIntosch zal vast minder presteren op dat gebied, maar ik koopt dan ook geen liniaal maar een muziekinstrument  ::). De McIntosh was een heel stuk warmer en voldeed meer aan mijn idee hoe muziek moet klinken. Ook een stuk wat uiteindelijk de doorslag gaf was een stuk emotie. Ik wilde al jaren een McIntosh, maar dat was altijd buiten mijn bereik. Door de hoge prijzen van de Masters kwam ik dicht in de buurt van de prijzen van McIntosh. Uiteindelijk heb ik me droom maar werkelijkheid laten worden en dat voegt ook iets toe aan je luistergenot.
Stereo: McIntosh MA7900 / B&W 803D / Lumin D2 / roon / Kenwood KX7030 / Kenwood DP8020 / Project 6.9
HT: Sony 83AJ90 / Marantz SR7010 / Pioneer LX5080 / B&W / Velodyne / Dune / APTV4K / Shield Pro

rkwinkel

Dank je wel, Ja herken dat. Ergens kriebelt het toch. Ga wel even een luisterafspraak maken voor de Masters serie.

Markus2

 ;D Dat herken ik vanuit mijn verleden. Veel plezier met de auditie van de "M-serie".

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

paaj

Neem dan ook de 787 mee zodat je ze in dezelfde setting kunt beluisteren.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Gawain

#12
Ben erg benieuwd naar je bevindingen tzt.

Ik heb alleen de M2 uit de oude Master serie een keer vergeleken met de nieuwere M12/22. Helaas niet op precies dezelfde set. De M2 namelijk op Helicon's en de M12/22 op Epicon's. Hieruit vond ik zonder enige twijfel de M2 met Helicon's mooier klinken. De nieuwere combi was naar mijn menig te klinisch, zelfs een beetje emotieloos en pakte mij helemaal niet.

Begreep toen van de verkoper dat de nieuwe Master serie een mindere voeding zou hebben dan de oudere Master serie. Lang leve de Europese regelgeving...

DVDmartinDVD

Ben nog steeds tevreden met mijn Nad M17.

Eigenlijk is dit de volmaakte eenvoud. Klinkt ook het beste zonder Audessey.
Zeer muzikaal klinkend en zeker niet klinisch.

Ik gebruik dan ook de M22 voor stereo en de M27 voor center en de rest.

Hoop wel dat er snel modules uitkomen, laatste nieuws was dat het in januari gaat gebeuren.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

rkwinkel

Ja ben ook benieuwd. De t787 heb ik via audessey pro laten afstellen.

DVDmartinDVD

MDC module voor de M17 de HDMI 2.0 komt volgens de website van Hifi clubben uit in de maand april. Ben benieuwd of deze ook werkelijk gaat uitkomen.

De bleusound module is nog niet bekend.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Dura

Quote from: Gawain on November 28, 2015, 18:43:49
Ben erg benieuwd naar je bevindingen tzt.

Ik heb alleen de M2 uit de oude Master serie een keer vergeleken met de nieuwere M12/22. Helaas niet op precies dezelfde set. De M2 namelijk op Helicon's en de M12/22 op Epicon's. Hieruit vond ik zonder enige twijfel de M2 met Helicon's mooier klinken. De nieuwere combi was naar mijn menig te klinisch, zelfs een beetje emotieloos en pakte mij helemaal niet.

Begreep toen van de verkoper dat de nieuwe Master serie een mindere voeding zou hebben dan de oudere Master serie. Lang leve de Europese regelgeving...

Het is ook een andere architectuur denk ik: de M2 is Direct Digital; het PCM signaal wordt omgerekend naar PWM en dat wordt aan de eindtrappen aangeboden. Mooi en simpel, behalve dat je nog allerlei feedback spul nodig hebt.
De M12 werkt als de M2 maar heeft een analoge uitvoer op voorversterker niveau; dat signaal wordt door een kabel naar de klas D M22 gestuurd en daar digitaal bemonsterd en versterkt.
Een ingewikkelder pad met daardoor meer kansen op ongewenste artefacten. Wat dat in de praktijk oplevert is een ander verhaal maar ik vind de manier waarop de M2 en mijn eigen bescheiden C390DD werken eleganter van opzet. 
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

pvd_66

Ik ben ook van plan het komende half jaar te upgraden, maar weet nog niet precies naar wat. De NAD T787 is toch al vanaf 2012 leverbaar.
Zou daar niet binnenkort een opvolger van uitkomen? Evenals de losse T187 voor en T977?
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

rkwinkel

Heb toch de masters serie aangeschaft. Ben meer dan tevreden en muziek en film hebben nog nooit zo mooi geklonken. Wel is het jammer dat er geen atmos module bij zit. Daarnaast wacht ik op de bluesound module.
Maar hopenlijk later dit jaar. De t787 was een beest van een receiver, maar eerlijk is eerlijk, de masters is een stap vooruit. Succes met upgraden. De masters serie is wel een aanrader, maar ook best heel prijzig.

pvd_66

Oooh woww, goede koop denk ik ook  ;D
Ik was in de race voor een Arcam avr850, maar die speelt geen alac of aiff, dus dan kijk ik liever ff verder. Zodoende ben ik ook bij de masters uitgekomen. Zeker prijzig, weet jij of je de M27 zo in kan stellen dat 4 versterkers de front aan kunnen sturen en 1 de center en de overige 2 de rears? Ik speel nu nog 2.1 en ga naar 5.1, dus zouden er 2 versterkers werkeloos zijn.
Is het echt een meerwaarde toe de T187?
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

DVDmartinDVD

Je kan de kanalen niet bruggen voor Bi-Amping.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

rkwinkel

Ik heb mijn fronts gebiamped. Dus das niet waar.

pvd_66

Dank jullie voor de antwoorden, naar aanleiding van het laatste antwoord begrijp ik dat het dus mogelijk is om 2 x 2 kanalen te
bi-ampen en ze single-wire aan te sluiten op de speakers.
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

WDitters

#23
Het klinische va  een pure Masters set is de reden waarom ik een M50 en M12 combineer met een Plinius versterker (en binnenkort een eindversterker van Classé) .. Net dat beetje missende emotie Is nu dik terug,  gekoppeld aan de voordelen van de streamer/dac functionaliteit...
Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

DVDmartinDVD

Quote from: rkwinkel on January 26, 2016, 17:52:49
Ik heb mijn fronts gebiamped. Dus das niet waar.

Hoe dan? Met Y splitter
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR