Ervaring gevraagd vintage chief

Started by Dr.Bedlo, November 19, 2015, 13:58:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audiolover86

#25
Quote from: VinylLover on October 18, 2018, 14:48:02
Wil het even opnemen voor de VintageChief. Ik ken hem niet persoonlijk en heb ook geen belangen voor alle duidelijkheid.
Lees hier grote woorden maar mijn inziens is hij gewoon een handige ondernemer die op de hype van de "vintage"-apparatuur springt en zich wellicht spiegelt aan de prijzen die ook op eBay gangbaar zijn.

Het is inherent aan zaken doen dat je inkoopt en met winst verkoopt. De rest is marktwerking. Als je niet kan verdragen dat anderen goed verdienen moet je ook niet meer bij Albert Heijn langsgaan of producten van Apple kopen, want daar worden ook grote winsten op gemaakt.


Dit komt heel erg over als dhr. VintageChief zelf of een van zijn maatjes die gefrustreerd zijn omdat zij hun echt veels te dure rommel niet verkocht krijgen en dus willekeurig andere aanbieders gaan afzeiken.
Heel knap voor je eerste post, chapeau.

Heb je een probleem met bovengenoemde adverteers? Ga dit bij de Belastingdienst melden maar zo op het forum uit jaloezie anderen zwart lopen maken zonder hun achtergrond te kennen is erg laf.
En nee, ik heb geen enkele connectie met de bovengenoemde figuren, laten we dit gelijk duidelijk stellen.

Sirius666

Wie zegt dat Vintagechief goed verdiend? De strekking van dit topic heeft betrekking op zijn zeer hoge prijzen. Je meten aan eBay heeft in NL m.i. geen nut aangezien hifi in het buitenland doorgaans hoger wordt gewaardeerd.

i2Paq

Quote from: Sirius666 on October 18, 2018, 15:10:37
Wie zegt dat Vintagechief goed verdiend? De strekking van dit topic heeft betrekking op zijn zeer hoge prijzen.

Ik weet waar hij het soms voor in heeft gekocht. Zoals eerder al aangegeven laat hij anderen tegen een zeer lage prijs inkopen om het vervolgens zelf weer te verkopen.

Op eBay heb je ook zo'n snuiter. Deze presenteert al zijn verkopen op een grijs-metallic plankje met een blauw randje.

Ook deze koopt met vage verhalen laag in en vervolgens zie je ze vaak zelfde dag nog op eBay.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Sirius666

Quote from: i2Paq on October 18, 2018, 15:15:30
Ik weet waar hij het soms voor in heeft gekocht. Zoals eerder al aangegeven laat hij anderen tegen een zeer lage prijs inkopen om het vervolgens zelf weer te verkopen.

Op eBay heb je ook zo'n snuiter. Deze presenteert al zijn verkopen op een grijs-metallic plankje met een blauw randje.

Ook deze koopt met vage verhalen laag in en vervolgens zie je ze vaak zelfde dag nog op eBay.

Ken daar wat verhalen van ja. Maar dan moet hij het wel nog verkopen alvorens omzet binnen te krijgen.

Zijn 'die anderen' niet gewoon extra accounts van de chief zelf?  :D

Jinsu

Quote from: VinylLover on October 18, 2018, 15:00:43
Eerste post klopt, schuim vaker over deze en gene site (ook Marktplaats, eBay, audiomarkt.de, ect...) want als audio/vinylliefhebber koop ik ook wel eens wat.

Nogmaals geen belang bij VintageChief en dat is ook niet de essentie van mijn post. Het aankaarten van "belangenverstrengeling" is geen argument. Zo kan je net zozeer alle negatieve bijdragen hierboven jegens de VintageChief belangenverstrengeling noemen.
Ook daar hoor ik niemand over.

Wel apart dat leden privé worden gebeld om bepaalde reacties te verwijderen naar aanleiding van dit topic, een tip stop met die flauwekul.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Sirius666


Cobraatje

Quote from: Jinsu on October 19, 2018, 08:24:59
Wel apart dat leden privé worden gebeld om bepaalde reacties te verwijderen naar aanleiding van dit topic, een tip stop met die flauwekul.
Sow dat gaat wel ver :o

Sirius666

#32
Er staan geen tel.nummers bij de ledenprofielen. Ben toch wel benieuwd wat Jinsu bedoelt.

MechanicalAnimal

Quote from: Jinsu on October 19, 2018, 08:24:59
Wel apart dat leden privé worden gebeld om bepaalde reacties te verwijderen naar aanleiding van dit topic, een tip stop met die flauwekul.

Een beetje uitleg is dan wel ff handig misschien, vind je niet?
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

blue-eyes

Non discussie over de prijzen. Non discussie over zijn inkoop en verkooprijs. Dat is aan hem, je mag vragen wat je wilt.


Als het gaat of de spullen die hij verkoopt in de staat zijn zoals hij zegt, of hij afspraken nakomt, etc. is wel zinnig. Laten we de zaken gescheiden houden.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jinsu

Quote from: Sirius666 on October 19, 2018, 10:25:31
Er staan geen tel.nummers bij de ledenprofielen. Ben toch wel benieuwd wat Jinsu bedoelt.

Quote from: MechanicalAnimal on October 19, 2018, 10:30:29
Een beetje uitleg is dan wel ff handig misschien, vind je niet?

We hebben allemaal nog ergens anders een account waar meer of minder informatie prijs wordt gegeven ;) .
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

VinylLover

#36
Wat gek dat meer dan de helft tekst uit mijn post van 18 oktober is verdwenen. In deze verwijderde (?) tekst stond toch wel relevante informatie dacht ik.
Wellicht is deze door de forumdirectie geschrapt en is hier dan sprake van "belangenverstrengeling"?

Peerless Monster

Quote from: Sirius666 on October 19, 2018, 09:13:59
?

Leden privê bellen?

Gaaf. Is dit niet in strijd met de avg? ;D
Wat een fantastische wereld leven we toch.


Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

efsix

Quote from: VinylLover on October 20, 2018, 08:40:29
Wat gek dat meer dan de helft tekst uit mijn post van 18 oktober is verdwenen. In deze verwijderde (?) tekst stond toch wel relevante informatie dacht ik.
Wellicht is deze door de forumdirectie geschrapt en is hier dan sprake van "belangenverstrengeling"?

Voordat je jezelf allerlei aannames gaat doen is het misschien raadzaam om de forumregels eens goed door te lezen.

Het blijkt namelijk vaak voor te komen dat nieuwe leden dit vergeten en dan moord en brand beginnen te schreeuwen....

De moderators weigeren, terecht, bij iedere aangepaste of verwijderde bericht het waarom te vermelden.

Begin dus eerst bij jezelf...

Cobraatje

'Kijkt in glazen bol'
Vinyllover blijft grote woorden als belangenverstrengeling e.d. in de mond nemen, voelt zich verheven boven de forumregels...... ban

chansig

Quote from: VinylLover on October 20, 2018, 08:40:29
Wat gek dat meer dan de helft tekst uit mijn post van 18 oktober is verdwenen. In deze verwijderde (?) tekst stond toch wel relevante informatie dacht ik.
Wellicht is deze door de forumdirectie geschrapt en is hier dan sprake van "belangenverstrengeling"?

De strekking van je verhaal is niet veranderd door de verwijdering.

Of mis je de namen van verkopers op MP ? Als dat zo is lijkt je insteek een andere te zijn en is de verwijdering niet meer dan normaal.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

VinylLover

#41
Het verwijderde gedeelte van mijn post van 18 oktober is mijn inziens wel degelijk relevant.

Er wordt in dit forumgedeelte uitvoerig ingegaan op de handelswijze van VintageChief. Dan vind ik het relevant dat ik de handelswijze van diverse andere "handelaren" zijdelings aankaart omdat ze in strijd handelen met de wet, ze zijn niet ingeschreven in de KvK en ze betalen geen (omzet)belasting. Ik vind dat zwaarder wegen dan de discussie of VintageChief al dan niet veel winst maakt of de discussie hoe, waar en wanneer hij zijn spullen inkoopt.

Maar misschien meten sommige leden hier op het forum met twee maten en gewichten of spelen ze in sommige gevallen rechter en partij?

VlisChris

#42
Wacht even.
Het is nog wel zaterdagochtend. Maar ik pak toch even de popcorn erbij :D  :popcorn: :popcorn:

Even kijken hoelang het duurt voor blijkt dat je gewoon Vintagechief bent :angel:

Sorry, maar je meld je aan op dit forum om direct volgas met gestrekt been erin te gaan, VC continue te verdedigen, anderen aan te vallen, het forumbeheer van van alles en nog wat te beschuldigen, en dan moet ik geloven dat je gewoon een liefhebber bent?

:D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

chansig

Quote from: VinylLover on October 20, 2018, 10:14:32
Het verwijderde gedeelte van mijn post van 18 oktober is mijn inziens wel degelijk relevant.

Er wordt in dit forumgedeelte uitvoerig ingegaan op de handelswijze van Dan vind ik het relevant dat ik de handelswijze van diverse andere "handelaren" zijdelings aankaart omdat ze in strijd handelen met de wet, ze zijn niet ingeschreven in de KvK en ze betalen geen (omzet)belasting. Ik vind dat zwaarder wegen dan de discussie of ......al dan niet veel winst maakt of de discussie hoe, waar en wanneer hij zijn spullen inkoopt.

Maar misschien meten sommige leden hier op het forum met twee maten en gewichten of spelen ze in sommige gevallen rechter en partij?

Man man man wat een valse intenties.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

Sirius666

Quote from: VinylLover on October 20, 2018, 10:14:32
Het verwijderde gedeelte van mijn post van 18 oktober is mijn inziens wel degelijk relevant.

Er wordt in dit forumgedeelte uitvoerig ingegaan op de handelswijze van VintageChief. Dan vind ik het relevant dat ik de handelswijze van diverse andere "handelaren" zijdelings aankaart omdat ze in strijd handelen met de wet, ze zijn niet ingeschreven in de KvK en ze betalen geen (omzet)belasting. Ik vind dat zwaarder wegen dan de discussie of VintageChief al dan niet veel winst maakt of de discussie hoe, waar en wanneer hij zijn spullen inkoopt.

Maar misschien meten sommige leden hier op het forum met twee maten en gewichten of spelen ze in sommige gevallen rechter en partij?

Heb jij een pm gekregen inclusief reden van de aanpassing? Zo nee, slordig. Daar moet ik je echt gelijk in geven. 99% vd leden leest de regels echt niet door....

Neemt niet weg dat jouw intenties inmiddels ietwat dubieus zijn.

VlisChris

#45
Quote from: Sirius666 on October 20, 2018, 12:27:09
Heb jij een pm gekregen inclusief reden van de aanpassing? Zo nee, slordig. Daar moet ik je echt gelijk in geven.

"Ben je het niet eens met het ingrijpen van 1 van deze admins stuur je deze admin een PM. Die bespreek je niet op het forum zelf. Kom je er ook met deze admin niet uit stuur je een andere, niet betrokken admin een PM met tekst en uitleg"

Quote from: Sirius666 on October 20, 2018, 12:27:09
99% vd leden leest de regels echt niet door....


Check.

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

audiolover86

Quote from: chansig on October 20, 2018, 11:16:24
Man man man wat een valse intenties.

Gr. Hans

Helemaal mee eens.
Gezien VC zelf niet reageert maar zijn 'minions' afstuurt lijkt het mij handiger om hier en alle toekomstige topics over zijn figuur, een slotje op te gooien.

frits marantz

Daar ben ik het niet mee eens. Topic gaat over de ervaringen met deze man. Klagen over zijn prijzen is m.i. zinloos, je koopt bij hem en betaald of je doet het niet.

Echter, als hij niet levert wat hij verkoopt of de kwaliteit is slechter dan dat hij aangegeven heeft, dan is dat wat anders. En dat kun je hier rustig bespreken en dan met name "rustig" door diegene die die praktijk ervaring dan ook daadwerkelijk met hem heeft. We moeten het wel feitelijk houden, anders gaat het een kant op die op laster gaat lijken. En dat is kwalijk.

Thanatos

Quote from: VinylLover on October 20, 2018, 10:14:32
Het verwijderde gedeelte van mijn post van 18 oktober is mijn inziens wel degelijk relevant.

Er wordt in dit forumgedeelte uitvoerig ingegaan op de handelswijze van VintageChief. Dan vind ik het relevant dat ik de handelswijze van diverse andere "handelaren" zijdelings aankaart omdat ze in strijd handelen met de wet, ze zijn niet ingeschreven in de KvK en ze betalen geen (omzet)belasting. Ik vind dat zwaarder wegen dan de discussie of VintageChief al dan niet veel winst maakt of de discussie hoe, waar en wanneer hij zijn spullen inkoopt.

Maar misschien meten sommige leden hier op het forum met twee maten en gewichten of spelen ze in sommige gevallen rechter en partij?

In dat rijtje welke jij opsomde weet ik er van 2 toevallig dat zij wel degelijk een KvK bezitten. Handelen is ook niet strafbaar zonder KvK, je moet alleen wel je inkomsten opgeven bij de belastingdienst en dat is een zaak/verantwoordelijkheid van ieder voor zich.

jossie

#49
En als die giga handel dan wat heeft opgeleverd, echt heel veel zal het niet zijn, dan betwijfel ik of ze de drempel halen waarboven ze btw moeten afdragen op jaarbasis, dan heb je toch al aardig wat marge gehaald. Ze hoeven alleen btw af te dragen over de winst als de inkoop van particulieren komt.

Of ben je niet bekend met de kleine ondernemers regeling?
Omni !