Ervaring gevraagd vintage chief

Started by Dr.Bedlo, November 19, 2015, 13:58:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dr.Bedlo

Alvorens eventueel in zee te gaan met deze aanbieder wil ik eerst graag ervaringen polsen.

Het gaat om een aanbieder op MP Vintage chief in Groningen.

Alvast bedankt.
Quad vintage.

i2Paq

#1
Ik ken geen (nog) "slechte" verhalen over deze verkoper.

Zijn prijzen zijn echter te achterlijk voor woorden.

Stel je vraag ook eens op het Groene forum, daar zitten meer Vintage liefhebbers.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Thanatos

Bij vintage moet je echt de vraag stellen wat de conditie nog is. Zonder restauratie is het allemaal ruim buiten de te verwachten levensduur en kan elk moment defect raken of is gewoon defect.

Daarnaar is deze chief veel te duur. Zijn prijzen zijn gemiddeld 2x de marktwaarde.

HermanB

Die hoge prijzen van hem zijn extra belachelijk als je ziet dat hij die spullen kort daarvoor voor een fractie heeft gekocht op mp. Zet ze daarna direct in de verkoop. Ik vind t dicht bij oplichting komen, maar dat is mijn mening.

martin778

#4
Zolang ze in dezelfde staat verkeren zoals het in de advertentie omschreven staat, is hier geen sprake van oplichting.
Frustrerend is het soms wel maar daar kun je niks aan doen.

Tevens zijn er tientallen zoniet honderden MP'ers die op die manier hun centen verdienen - goedkoop inkopen, duurder verkopen.
Doe ik zelf ook, alleen niet zo vaak meer ivm. studie.

Harrr

Deze aanbieder wordt (of is) besproken op meerdere (audio) fora. Ook MFBreaks.com. Hier wordt dezelfde vraag gesteld door anderen, mogelijk kun je ook die antwoorden meenemen.
Groet,

Domi77

#6
Afgelopen zaterdag heeft hij bij mij een set Tannoy 631 en 632 gekocht voor €100,- voor alle 4.

Nu vraagt hij de hoofdprijs op mp ervoor  ;D

Tannoy 632 Luidsprekers + Fronts Profile Bi-Wiring Speakers
€ 219,00
http://link.marktplaats.nl/m1150222799?utm_source=android_social&utm_medium=social&utm_content=app_android&utm_campaign=socialbuttons

Tannoy 631 Luidsprekers + Fronts | Nieuwstaat | Bi-Wiring
€ 189,00
http://link.marktplaats.nl/m1150155561?utm_source=android_social&utm_medium=social&utm_content=app_android&utm_campaign=socialbuttons
Marantz SR7008 -Tannoy S8(front) - Tannoy S8lcr(center)- Tannoy S6c(rear) Rel Q400E (sub) V.D Hull cable.

Sopper

Tja, hij doet niets illegaals...
Of hij wat verkoopt is een ander verhaal.

Iedereen koopt en verkoopt weleens wat op marktplaats
Er is wat dat betreft zat geld te verdienen.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Richi

Als je de euro prijzen omrekent naar guldens, dan vraagt hij rond de nieuwprijs voor sommige apparaten.  :wacko:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

i2Paq

Het grappige is dat je bij hem altijd kan bieden, maar hij verkoopt nooit voor een lagere prijs.

Ik zal nooit iets bij hem kopen, hij weet soms niet eens de staat van wat hij verkoopt.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Domi77

De 632 die aanbied hebben zelfs een fikse beschadiging op de bovenste rand. Mist een stuk uit.

Marantz SR7008 -Tannoy S8(front) - Tannoy S8lcr(center)- Tannoy S6c(rear) Rel Q400E (sub) V.D Hull cable.

martin778

Is ook een bekende onzinbieder, biedt zelf vaak minder dan de helft op andermans advertenties.

JanL

Hallo allemaal, beh mij vandaag ingeschreven op het Forum toch nog even een aanvulling te doen op het item vintage chief Groningen.
Zoals al en paar van jullie meldden is het natuurlijk zo dat hij zijn eigen mag vragen ook al heeft hij het goedkoop ingekocht.

Waar mijn bezwaren naar toe willen is dat hij ook aangeeft dat produkten volledig in orde zijn terwijl dat, eenvoudig aan te tonen, niet zo is.

Zo heeft vintage nu een Thorens TD 165 in prima staat en perfect werkend.

Dit kan gewoon niet waar zijn aangezien een van de drwarsdruk steuntjes er gewoon niet opzit en er geen dwarsdruk gewichtje kan worden gemonteerd.
Heb hem daar uiteraard op aangeschreven en, wat ik al verwachtte, geen reactie.

Ik overweeg om hem ook aan te melden als onbetrouwbaar op MP.

patsijb

geen ervaring mee maar zie inderdaad prijzen die boven nieuwwaarde liggen..
het is maar wat je ervoor over hebt
verder zoeken is dan beter..

twani

Onwijs rare snuiter. Had een tijd terug een B&O platenspeler op MP staan die hij wel wilde kopen.

Of hij eerst even mijn naam en adres enz mocht hebben zodat hij kon verifiëren of ik wel betrouwbaar ben.

Nu wel dat ben ik, dus kreeg hij dat van mij.   Daarna nooit meer iets van hem vernomen, helemaal niets. Geen afmelding, annulering helemaal niets.....

Dat is op z'n zachts gezegd niet heel fatsoenlijk.

frits marantz

Wat zegt jouw naam en adres gegevens eigenlijk? Vreemd dat hij daarom vroeg. Van mij zou hij dat niet gekregen hebben.

Wegens zijn prijzen is hij voor mij sowieso niet interessant. Ik heb dus ook geen ervaringen met hem.

fasteddie

Beste man koop alles op en zet het met "Jezus" prijzen in de markt...alles is in topconditie en natuurlijk volledig gereviseerd...yeah :(

ArtOfVinyl

#17
.

Richi

Hoe sneu dat mensen hier de dupe van worden. Als het nu echt super zeldzame top spulletjes zijn, dan mag het wat mij betreft, maar dit gaat richting oplichting.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fasteddie

De beste man is zeer actief op veilingen en probeert dan zo goedkoop mogelijk aan zijn spulletjes te komen en datbmag natuurlijk..niets op tegen....

Maar nog geen week later worden deze aangeboden op MP tegen een veel hogere prijs en ja altijd in topconditie en of gerevisserd! En een hogere prijs mag ook, maar het laatste niet als het niet waar is!

Voor aspirant kopers die in de buurt van Groningen wonen is het beste om even langs te gaan als je iets op het oog hebt, maar anders blijf er ver vandaan....

i2Paq

Hij heeft ook meestal de optie om te bieden; maar het gaat enkel weg voor zijn vraagprijs.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

audiolover86

#21
Quote from: fasteddie on September 25, 2018, 16:03:14
De beste man is zeer actief op veilingen en probeert dan zo goedkoop mogelijk aan zijn spulletjes te komen en datbmag natuurlijk..niets op tegen....

Maar nog geen week later worden deze aangeboden op MP tegen een veel hogere prijs en ja altijd in topconditie en of gerevisserd! En een hogere prijs mag ook, maar het laatste niet als het niet waar is!

Voor aspirant kopers die in de buurt van Groningen wonen is het beste om even langs te gaan als je iets op het oog hebt, maar anders blijf er ver vandaan....

;)
Ik heb de prijzen bekeken en ze slaan helemaal nergens op, het lijkt meer op een hi-fi museum wat de beste man heeft maar verkoop zit er waarschijnlijk niet in.
Overigens, ik heb van iemand gehoord dat er meerdere mensen achter het account zitten.

VinylLover

#22
Wil het even opnemen voor de VintageChief. Ik ken hem niet persoonlijk en heb ook geen belangen voor alle duidelijkheid.
Lees hier grote woorden maar mijn inziens is hij gewoon een handige ondernemer die op de hype van de "vintage"-apparatuur springt en zich wellicht spiegelt aan de prijzen die ook op eBay gangbaar zijn.

Het is inherent aan zaken doen dat je inkoopt en met winst verkoopt. De rest is marktwerking. Als je niet kan verdragen dat anderen goed verdienen moet je ook niet meer bij Albert Heijn langsgaan of producten van Apple kopen, want daar worden ook grote winsten op gemaakt.


i2Paq

Welkom, met je 1ste post meteen zo'n statement.

Je kent anders wel je markt (Lees: concurrenten) en dat riekt naar belangenverstrengeling.

Maar zo sta ik er in.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

VinylLover

#24
Eerste post klopt, schuim vaker over deze en gene site (ook Marktplaats, eBay, audiomarkt.de, ect...) want als audio/vinylliefhebber koop ik ook wel eens wat.

Nogmaals geen belang bij VintageChief en dat is ook niet de essentie van mijn post. Het aankaarten van "belangenverstrengeling" is geen argument. Zo kan je net zozeer alle negatieve bijdragen hierboven jegens de VintageChief belangenverstrengeling noemen.
Ook daar hoor ik niemand over.