new music hifi show brussel vorig weekend

Started by Graphtuner, November 16, 2015, 12:48:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Graphtuner

Verbaast me eigenlijk hier geen topic over te vinden... is er niemand geweest? Ik hoorde nochtans hier en daar een Hollandse tongval :)

http://www.nmhighendinnovation.com/
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

eMVe

Als ik de lijst met deelnemers zo bekijk, is er weinig te zien/luisteren geweest wat de afgelopen tijd al niet op andere beurzen heeft gestaan. Maar als je er zelf wél bent geweest, dan is een verslag(je) van je bezoek wellicht leuk om te lezen. . . ;)

Graphtuner

ontbreekt me wat tijd om heel gedetailleerde review te gaan schrijven... een paar impressies dan maar :

NAIM set met Naim speakers (800l speakers) : eigenlijk de mooist klinkende set die IK gehoord heb. Leuk was ook de zeer beknopte technische uitleg van de Naim kerel. Eerste keer dat de Naim speakers mij echt konden overtuigen. Vroeger hoorde ik al eens de kleinere maar dat vond ik niet overtuigend, maar zeker niet slecht. Deze set klonk wel wauw.

MAGICO set... met grote verwachtingen deze kamer binnengestapt. Groot was mijn teleurstelling dat er geen platenspeler stond opgesteld. In het verleden zat ik tot anderhalf uur lang in deze kamer naar schitterende muziek én set te luisteren, zowel op cd als op vinyl. Deze keer was het enkel cd... de aangekondigde SUB op de magico set zag ik ook nergens staan trouwens. De set klonk goed, tot zeer goed... maar ergens vond ik de vroegere sets met de goedkopere V2 speakers naar mijn smaak beter klinken. Nu klonk alles zeer correct, maar niet zo boeiend als voordien. De persoon die de muziek verzorgde liet ook soms 2 of 3 nummers van dezelfde cd na elkaar spelen, vond dat niet zo fijn/boeiend voor een publiek waar toch allerhande muzieksmaken samenzitten. Ik had wel gehoopt hier een leuke VPI speler vinyl op te horen spelen. Dus toch wat teleurgesteld afgedropen hier...

B&W zaal : mannen deden wat gewichtig door met uitnodigingen te werken als je naar de demo wou gaan luisteren. Nuja, ik ga hier niet een half uur wachten om dan nog eens een lange presentatie te gaan luisteren. Ik zag mensen geweigerd worden aan de deur, ik zag wel achter de rijen stoelen nog meters ruimte waar geen mensen stonden, er was dus ruimte genoeg... vond dat niet echt nodig.Dus maar verder gelopen...

Devialet : prachtige presentatie van de versterkers én de kleine witte speakers met leuke exploded view modellen en dergelijke... SUPER interessant voor de techneuten. Ik ben 3 keer in de zaal binnen gewandeld, maar steeds speelden de devialet versterkers op de B&W speakers en niet op de devialet speakers, en daar was ik eigenlijk wel benieuwd naar. Ik heb zitten luisteren naar de B&W speakers dus.... klinkt goed, maar kon me verrevan boeien. Kil en misschien wel té correct... ergens verwacht je meer van zo een setup. Niks verkeerds over te zeggen, maar vond het helemaal niet wauw klinken.  Was al blij dat ik geen moeite gedaan had om persé de andere B&W speakers te beluisteren...

Verder alle zaaltjes wel snel bezocht, maar nergens nog lang blijven luisteren.... was zeer teleurgesteld dat er maar in een handvol ruimtes vinyl speelklaar stond. Je leest overal dat vinyl TERUG is maar hier leek dat helemaal niet zo.

De show op zich vond ik wel superknap georganiseerd, dit over 3 verdiepingen met veel ruimtes en in een aangenaam kader.
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Vorig jaar was er ook maar weinig vinyl te bespeuren in de tentoongestelde sets, maar dus wel bij de mannen van SymphonyAudio (die van Magico, Nagra en VPI). Dat was voor mij toen dé beste set van de show (met voorsprong).

Speelden ze bij Naim niet met een Well Tempered draaitafel? De keren dat ik de Naim Ovators heb gehoord, was ik er niet wild van (de 800 heb ik nog niet beluisterd)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

Quote from: Jumping Jack on November 17, 2015, 15:38:09
Vorig jaar was er ook maar weinig vinyl te bespeuren in de tentoongestelde sets, maar dus wel bij de mannen van SymphonyAudio (die van Magico, Nagra en VPI). Dat was voor mij toen dé beste set van de show (met voorsprong).

Speelden ze bij Naim niet met een Well Tempered draaitafel? De keren dat ik de Naim Ovators heb gehoord, was ik er niet wild van (de 800 heb ik nog niet beluisterd)...

Symphony Audio heeft mij idd al een paar keer van mijn sokken geblazen (vorig jaar was ik wel niet aanwezig), dit jaar zat er in de set Magico, cd speler van nagra en  versterking van constellation audio maar dus geen vinyl...

Bij Naim stond er inderdaad een Well  Tempered draaitafel !!  Op een tafeltje tegen de muur.... en dus niet in de set. :nopompom:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Arden

Volgens mij waren wij (op de 2e verdieping, kamer 209) de enige die uitsluitend vinyl draaiden (met Pluto en Dr. Feikert). We hebben zelfs nog een Reed Muse 3C draaitafel aan Devialet uitgeleend, maar die hadden geen platen meegenomen. Nu leen ik zonder problemen van alles uit, maar mijn vrouw en mijn platen dus... niet!

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten