5.0 Speaker-set met SB Acoustics (long term project)

Started by rho, November 15, 2015, 09:01:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rho

Dankjewel! :blush:

Ik hoop dat de rest ook zo lukt.
Ik ben al een beetje aan de filters begonnen. :)

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

rho

 ;D
Het ligt niet stil, maar wel bijna.
De kastjes van de fronts zijn gedeeltelijk in elkaar gezet. Nog geen foto's. Als er iets meer substantieel is komen die wel.

Nu meer zin in sporten. En ik heb wat langere dagen gewerkt.

rho

Oeps, vergeten foto's te schieten.
Alle freeswerken zijn gedaan. Ik ga de filtertjes nog op plankjes zetten en dan alles (behalve de drivers) monteren. Daarna komen er wat laagjes verf op.
Ofwel ... alles netjes in de verf zetten en dan alles monteren ...

contour3.0

Quote from: rho on March 13, 2016, 08:30:51
;D

Nu meer zin in sporten. En ik heb wat langere dagen gewerkt.

en?? nog steeds aan het sporten?? ;D ;D
ben benieuwd naar het eind resultaat.....met foto...

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

rho

Quote from: contour3.0 on July 12, 2016, 19:50:10
en?? nog steeds aan het sporten?? ;D ;D
ben benieuwd naar het eind resultaat.....met foto...

Rob
Ja, nog steeds aan het sporten. :)
En ook heel af en toe met de HT spullen bezig.
De FR, FC, FL zijn klaar. Maar ik heb ze nog niet kunnen beluisteren. :-[
Het hout voor de RR en RL is ook al gezaagd.

Momenteel ben ik aan een TV meubeltje aan het knoeien. Dan kan ik alvast de front speakers opstellen en de TV,  receiver en htpc op zijn plaats zetten.
Da's wel nodig om eindelijk eens wat geluid door de speakertjes te jagen. Kunnen ze lekker inspelen als ik aan de rears bezig ben (het verven en solderen van de filters gebeurt in dezelfde ruimte ;) ).

Het ligt dus niet stil, maar ik hou me er enkel mee bezig als ik echt zin heb en de tijd er voor is.

mischa72

Hallo Rik,

Da's een heel mooie centre. Ik ben zeer benieuwd naar de rest van het setje.

Groeten,
Mischa

rho

Thanks.
Ondanks de zeer beperkte updates ligt het niet stil.
Ondertussen zijn de speaker stands voor de fronts en rears gelijmd. Die voor de center steekt ook in elkaar.
Alles moet nog een laagje of 2 verf krijgen.

De rears zijn gedeeltelijk af.

Van het TV meubel moet 1 legger nog een laagje verf krijgen. Maar met deze hitte is verven niet echt handig. Alles droogt veel te snel.

rho

Na lange tijd weer een update. Dit is niet de laatste stand ter zaken maar ik heb daar nog geen foto's van dus die kan ik ook niet tonen. :P

Ondertussen spelen de fronts dus al en staan de SR en LR in de grondverf. De speaker-stands staan ook in de grondverf.
Het meubel is af en staat op zijn plaats. Ik kan dus al lekker muziek luisteren of zelfs een filmpje kijken terwijl ik verder werk. Hoewel ik dat film kijken terwijl ik werk niet echt aangenaam vind en dat dus ook nog niet gedaan heb... maar het kan wel!  :D

Mijn ยต-HT begint vorm te krijgen. :)

flakkees

hoe gaat het met de vorderingen , erg mooi project  :popcorn:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

rho

Ik heb de filters voor de surrounds in elkaar steken. Nu enkel de speakertjes nog zwart verven. Ze staan al in de grondverf.

Maar ik ben nog met andere werkjes bezig die met de HT te maken hebben. Het gaat traag, maar ik heb er dan ook 0,0 stress bij. Dat heb ik al genoeg van het werk dus dat willen we niet in de vrije tijd. Geen deadlines bij de hobby.

Tarman T

Zitten er poorten aan de voorkant en ook aan de achterkant een poort?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

rho

Neen, enkel aan de voorkant.
Dat gat aan de achterkant is voor de speaker-terminals. ;)

rho

Ik heb enkele crappy pictures van de "voorlopige" opstelling. (het staat zoals het hoort, alleen de kamer moet nog afgewerkt en opgeruimd :P)
Ik zal ze ergens deze week proberen te posten.

Tarman T

Ah zo, dacht het gelezen te hebben en id een gat te zien voor poort. Maar terminal is idd voordehand liggender. Succes met dit project nog!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

rho

Voor degenen die het andere topic niet volgen: 2 brakke foto's van de huidige opstelling.  :tounge: