5.0 Speaker-set met SB Acoustics (long term project)

Started by rho, November 15, 2015, 09:01:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rho

Ik heb het met een omweg opgelost.

rho

En na het eerste laagje verf ziet dat er zo uit. (zie attachments)
Ik twijfel nog of ik zou schuren tussen de lagen latex verf of dat ik de afwerking zo ruw laat.

dre73

Er zit een deuk in je tweeter! :D

Zo te zien zijn ze aardig aan de maat trouwens!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

rho

Oei! Dan moet ik 'm terug sturen. :D

Zo groot is ie nu ook weer niet. 55,5cm breed, 20,2cm hoog en 31cm diep.

dre73

Da's toch redelijk.....

Mooi project in ieder geval!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

rho

Bedankt. :)
Ja, echt klein is het nu ook weer niet. Maar dat was ook niet de bedoeling.
De L en R voor de fronts zijn identiek. Ik heb, zoals te zien in de OP, gewoon de BR poorten samen gevoegd en aan de onderkant gezet (speaker is dan uiteraard 90° gedraaid).
De rears zijn  eigenlijk zo'n beetje de helft van de fronts en center. Alle speakers gebruiken identieke units.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

rho


rho

Tijdens het hanteren bij het plaatsen van het filter en luidsprekerterminal toch gemerkt dat latex verf niet de beste keuze is om een luidspreker mee te verven. Zeker niet met mijn zweetpoten.
Ik heb de speakers dus wat geschuurd en een pot matzwarte acrylverf gekocht. Hopelijk blijft dat mooier.

contour3.0

Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

rho

Yep, mooi dingen.
Bij mijn 2de bestellign zat een vergissing. Dat hoorden 6 15cm woofertjes te zijn maar er zaten 4 17cm's in en 2 15cm's. 't Was wel snel in orde gebracht.

André_84

Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

rho

Yep, dit topic. :)

Als ik nu eens niet zo vergeten pics te nemen als ik er aan werk ...

rho

SHIT!!!!
Bij het monteren van de laag-mid drivers wil er eentje niet helemaal op z'n plaats zakken. :nopompom:
De eerste ging perfect en de tweeter ook. Maar de 2de zaakt gezoon niet. Hij zit mooi klem in het front. Ik krijg hem niet verder naar binnen ... maar ik krijg 'm er ook niet meer uit!! :embarassed:

Heeft iemand een oplossing?
Het is in het echt trouwens erger dan dat het lijkt op de volgende foto's.

dre73

Schroefdraad tappen in een van de schroefgaten,daarna met een boutje er uit drukken......

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

rho

Ik had gehoopt op een oplossing die de driver niet zou beschadigen.
Ik overweeg om met een houten balkje langs het gat van de speakerterminal tegen de achterkant van de driver te tikken. Maar ik denk dat de bracing in de weg zit.

Daarna moet ik een methode vinden om de verzinking 0,2mm groter te maken, zonder helemaal de speaker te verkl*ten.
Het scheelt echt bijna niks, maar wel net genoeg om alles muurvast te zetten. :(

Hij speelt trouwens best aardig al.
Heel fris. Stemmen komen mooi door. Mooi strak detailrijk geluidje.

(mijn andere speakers klinken veel warmer/ronder maar ook wat wolliger)

dre73

Ik heb het ook een keer gehad.....
En ja,het zit echt ongelooflijk vast. ::)

Ik heb toen met een latje door de BR poort heen een zetje gegeven.

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

rho

Ik heb er nog even goed op zitten drukken om hem toch tot onder te krijgen. :o
dus hij zit echt wel mooi vast. :embarassed:

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

rho

Ja, het lijkt er wel op. :unhappy:
Moet ik wel nog ergens een tapje scoren.

dre73

Als je er van achter bij kan,zou ik dat eerst proberen
Even iemand er bij om de unit op te vangen lijkt me een goed plan.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

rho

Die unit die er niet in wou heb ik er uit. Natuurlijk wel het front beschadigd. De verflagen kwamen op 1 plaats gewoon mee(met een heel dun laagje MDF).
Dat valt nog te herstellen denk ik.
Die andere unit zal ik er langs achteren moeten uittikken. Die zit ook vast. :unhappy: Tricky buisness.

Als ze er beiden uit zijn zal ik iets moeten vinden om de gaten net een heel klein beetje groter te maken.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

rho

Kan je die dingen afstellen zodat je met het lagertje mooi over de binnendiameter kan laten rollen?

dre73

Bij de meeste zitten verschillende lagertjes.
Ik pas de diameter van de lagertjes aan met wat stukjes krimpkous.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.