Signaal verzwakken

Started by buizesmurf, November 6, 2015, 16:42:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buizesmurf

Heb de antimode aangesloten,gecalibreerd en alles loot naar wens,behalve dat het ingangssignaal te sterk is wanneer ik de volumeknop wat verder opendraai.
Ik gebruik een dac-vv en heb geenmovenlijkheid daar iets aan te veranderen.
Graag sugesties voor het signaal te verzwakken voor de antimode......

R0N

Quote from: buizesmurf on November  6, 2015, 16:42:27
Heb de antimode aangesloten,gecalibreerd en alles loot naar wens,behalve dat het ingangssignaal te sterk is wanneer ik de volumeknop wat verder opendraai.
Ik gebruik een dac-vv en heb geenmovenlijkheid daar iets aan te veranderen.
Graag sugesties voor het signaal te verzwakken voor de antimode......

Hiervoor is een speciale instelling op de Anti-Mode 2.0DC.
Handleiding, blz 21: 3.8 Invoer-instellingen
Kies voor In-sense laag
Daarna gaat het goed.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

buizesmurf

Heb een 8033 SII,gaat dat daar ook?

R0N

Quote from: buizesmurf on November  6, 2015, 17:17:57
Heb een 8033 SII,gaat dat daar ook?

Oeps, dat is anders. Je moet dan een spanningsdeler maken. Maar voor de zekerheid zou ik wel meer willen weten over de aansluiting. Ik ken je situatie niet en dan is het lastig adviseren.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

buizesmurf

Gebruik de anti mode met een dCS dac,Delius.
De gebalanceerde uitgangen gaan naar monoblokken om de monitors aan te sturen.
De rca stereo uitgangen gaan beide naar de antimode L en R zoals in de handleiding.
De 180° gaat naar een actieve sub,die ik alleen gebruik bij film.
De andere uitgang word verdeel naar een sub lings en rechts,zij worden aangestuurd door Hypex 4.0 plaatversterkers.
De dCS staat op 2 Volt.
Wanneer ik nu muziek draai en kom op -10 db,gaat bv bij pink floyd of yello de led knipperen wat wijst op oversturings gevaar.
Ik kan de volumeknop van de Hypex bijna niet opendraaien,slechts 1 tot 2 streepjes.
Onder staat een link met foto,s van de betreffende set.
Ik heb nog geen film gedraaid met de anti mode.
Mvgr R.

R0N

Quote from: buizesmurf on November  7, 2015, 12:12:14
Gebruik de anti mode met een dCS dac,Delius.
De gebalanceerde uitgangen gaan naar monoblokken om de monitors aan te sturen.
De rca stereo uitgangen gaan beide naar de antimode L en R zoals in de handleiding.
De 180° gaat naar een actieve sub,die ik alleen gebruik bij film.
De andere uitgang word verdeel naar een sub lings en rechts,zij worden aangestuurd door Hypex 4.0 plaatversterkers.
De dCS staat op 2 Volt.
Wanneer ik nu muziek draai en kom op -10 db,gaat bv bij pink floyd of yello de led knipperen wat wijst op oversturings gevaar.
Ik kan de volumeknop van de Hypex bijna niet opendraaien,slechts 1 tot 2 streepjes.
Onder staat een link met foto,s van de betreffende set.
Ik heb nog geen film gedraaid met de anti mode.
Mvgr R.

..De dCS staat op 2 Volt... Aha, dat verklaart het. De ingang van de AM8033 is ingesteld op lijnniveau, 1,0 Vrms. Je kunt dus een spanningsdeler maken die het niveau halveert voor de AM. Dan is het probleem opgelost.
Maar misschien kun je de dCS ook op 1,0 Vrms zetten?

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

buizesmurf

Nee,de dCS heeft 2 settings.Een 2 en een 6 volt.Ondertussen Rothwell verzwakkers van -10db tussengeplaatst en probleem is opgelost.
Ook de ruis die te horen was in de subs is grotendeels verdwenen...

R0N

Quote from: buizesmurf on November 12, 2015, 22:13:47
Nee,de dCS heeft 2 settings.Een 2 en een 6 volt.Ondertussen Rothwell verzwakkers van -10db tussengeplaatst en probleem is opgelost.
Ook de ruis die te horen was in de subs is grotendeels verdwenen...

Fijn dat het is opgelost.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)