Beginners DVD speler?

Started by CaveMonkey, May 29, 2002, 14:49:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

evdv

Misschien een hele domme vraag maar wat is een digitale interlink, is dit de verbindingskabel tussen de dvd speler en je receiver?


Quote from: J.A.F._Doorhof on June  5, 2002, 19:37:36Als je een DVD speler bij ons koopt dan krijg je 40% korting op je eerste digitale interlink  ;D. (My first Eichmann  ;)).

Er zit bij een DVD speler tegenwoordig dacht ik GEEN audio interlinks meer, alleen een dropveter voor analoog stereo en soms een optical kabel.

MvrGr.
Frank

CaveMonkey

evdv,

Was het niet Plato die zei dat domme vragen niet bestaan?

De digitale interlink is inderdaad de verbinding tussen je DVD speler en je receiver. Deze voert het geluid in PCM (stereo), AC3 (Dolby Digital 5.1) of DTS vorm naar je receiver, die het daarna weer decodeert en omzet in 2 of meer geluidskanalen.

Normaal gesproken is de digitale interlink een coax verbinding. Eventueel kun je een optische kabel gebruiken, maar de kwaliteit daarvan is meestal minder.

Voor DVD-audio en SuperAudio CD wordt de 5.1 analoge uitgang van je DVD-speler gebruikt. Dit signaal mag van 'een instantie' niet digitaal naar je receiver vervoerd worden.

Groet!
Marco

evdv


Maarten

Haaa, ik zie dat je tevreden bent met je Toshiba. Ik ben ook op zoek naar een DVD speler en deze is mij ook opgevallen. Bij een Duitse recensie las ik dat dit ding veel geluid maakt bij het afspelen van DVD's. Is dit bij jou ook het geval of is ie eigenlijk gewoon compleet in orde? En ook nog een belangrijke vraag toch: hoe lang heb je hem al?

Hee, bedankt!
Maarten :D

markvl

Maarten,

Ik heb ook een Toshiba SD220 en die van mij is tijdens het spelen fluisterstil.
Hij is nu een week in gebruik en ik ben er erg tevreden over.
Voor het geld is het gewoon een ontzettend goede speler.
En zelfs component-out voor als die projector nog eens komt :)

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

CaveMonkey

Hoi!

Ik heb 'm nu ongeveer een maand denk ik, en ben nog steeds heel tevreden! Nog nooit audio-dropouts of andere gekke dingen meegemaakt, ook het beeld is loepzuiver! Hij maakt af en toe wel wat geluid tijdens het afspelen, maar dat is eigenlijk allleen te horen als je er heel dichtbij zit of als je je volume erg laag hebt. Als je regelmatig 's nachts erg zacht naar muziek zit te luisteren, dan zou ik toch even verder kijken.

Overigens is het gekke, dat DVD's eigenlijk geen loopwerk geluiden geven, maar CD's en dan vooral gebrande CDR's meer! ???

Groet!
Marco