Beginners DVD speler?

Started by CaveMonkey, May 29, 2002, 14:49:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CaveMonkey

Hallo allemaal,

Al enige tijd lees ik met groeiende belangstelling zo'n beetje alles wat op 't forum gepost wordt. Bedankt voor alle leerzame artikelen! En nu ben ik dan toe aan mijn eerste post!

Ik ben nog maar een beginner op het HT gebied, en ben (budgetair genoodzaakt) stap voor stap aan 't uitbreiden. Ik heb een Onkyo 696 receiver, met een stel aangename luidsprekers (helaas nog zonder sub).

Een DVD speler moet ik helaas nog missen, en ik kan dus nog niet ten volle genieten van wat mijn receiver kan.

Nu ben ik dus toe aan mijn volgende stap, een DVD speler! Mijn budget bedraagt ongeveer 300 euro, maar is enigszins rekbaar. Op de site van ITC wordt de Pioneer 444 (?) aangeboden als instap model, hebben jullie hier goede ervaringen mee? Ook las ik een verhaal over de Toshiba, is de 220 een goed alternatief? Biedt ITC die ook aan?

Oh ja, ik wil de DVD speler ook als audio (CD) speler gebruiken.

Een hoop vragen, ben benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt!

Groet!
Marco

(hmm beetje saaie post zonder smilies, zo dan: ;D )

J.A.F._Doorhof

Hi,

En welkom op ons nieuwe forum  ;).

Toshiba en Pioneer worden beide door ons geleverd.
Ik heb geen audio ervaring met beide spelers, maar een gut-feeling zegt me dat de Toshiba een betere performer op audio zal zijn.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

christa

 ;D heb zelf de pioneer 444 en moet zeggen dat ik er heel tevreden mee ben hij eet namelijk alles
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

CaveMonkey

Frank,

Komen de Toshiba spelers ook in je online-shop? (M.a.w. wakostda?)

Christa,
Een goed opgevoede speler dus!  ;D


J.A.F._Doorhof

Zal ze er morgen in op nemen.
Morgen komen er meerdere spelers op te staan, vandaar.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HJ

ik heb ook een (regiovrije) pio,en die doet het bij mij echt lekker.(ik geloof de 535 ofzo)
de 444 kan ook mp3 aan als dat je intereseert.


jankees

Ook ik heb de Pio 535 regiovrij. Prima bak volgens mij. Hiervoor had ik een Sony 325. Ook een prima ding. Daar tussen heb ik nog een dag een goedkoop ding gehad. Je kent ze wel, van een merk waar je nog nooit van gehoord hebt. Het zijn allemaal dezelfde eentjes en nulletjes dacht ik. Vergeet dat dus maar. Beeld was slecht en het geluid niet om aan te horen.

Sum1

Jankees,

Waarom had je je Sony 325 dan omgewisseld voor een zo'n goedkope speler?

CaveMonkey

Allen,

Hmm, goede ervaringen met de pioneers dus. Iemand met een toshiba?

MP3 is wel een leuke gadget, maar zal voor mij niet het belangrijkste criterium zijn. Een stil loopwerk en goede kwaliteit geluid/beeld is belangrijker.

Ok Frank, ben benieuwd! Nog een tip voor je online-shop, wat wel wat moeite kost, maar een link naar meer informatie bij een product zou prachtig zijn!

Groetennnn!
Marco

J.A.F._Doorhof

Ik probeer al zoveel mogelijk informatie te geven, maar het moet niet een website worden natuurlijk. ;)

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroen_B

Hoi cave monky,
Voor 400 euro kun je een onkyo s555 uit duitsland over laten komen. Past wel mooi bij je receiver.
Hij bevalt mij goed in ieder geval.Mocht je geen pronto hebben kun je met je receiver AB ook je dvd speler bedienen.

jeroen

jankees

De Sony was niet regiovrij. Zelfs niet regiovrij te maken geloof ik. Toen heb ik me later verleiden tot zo'n kreng. Gelukkig kon ik bij Mediamarkt ruilen.

Sum1

Sony is wel regiovrij te maken hoor, maar dat is geloof ik wel een erg dure regiohack...

J.A.F._Doorhof

Sony's zijn inderdaad behoorlijk pittige upgrades voor RCE free. Er dient namelijk een totale chip vervangen te worden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CaveMonkey

 8) en dan nu even de zonnebril af  :o

Frank: ik heb de DVD-speler update van je online shop gezien! Tanx!

Jeroen_B
De Onkyo is inderdaad een mooie speler, maar wel een tikkie boven budget. Is die speler dan al regiovrij, of moet dat nog? De Toshiba van Frank is voor E 299 al regio vrij gemaakt!

Een pronto heb ik niet, maar de afstandsbediening van de Onkyo 696 is ook programmeerbaar, dus kan ik in principe gebruiken voor welke DVD speler dan ook.

Groeten allemaal!
Geniet een beetje van de zon!

J.A.F._Doorhof

Sinds de zon niet meer goed gecalibreerd staat geniet ik er niet meer van  ;D 8).

De ECHTE update met spelers komt volgende week, we konden zo gauw geen Toshiba prijzen krijgen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CaveMonkey

Frank,

;D heb je geen tweak voor de zon dan?

Ben benieuwd naar de verdere DVD-spelers-update!

Hoe denk je trouwens over digitale-interlinks voor een budget-speler van bijvoorbeel 300 euro? De eerste de beste, of toch meteen een Eichmann?

Groet!
Marco


J.A.F._Doorhof

Ligt aan je setup, maar voor de prijs inderdaad direct een Eichmann. De prijs van dat product ligt dermate laag dat er overheen te komen is, en zoals Garmt en andere ook al aangeven je moet wel extreem duurder als je beter wilt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CaveMonkey

Hoi Frank!

Ik heb de update op de online shop gezien! De toshiba 220 is zelfs 10 euro in prijs gedaald! Goed zo jongen, blijf zo doorgaan ;D

Wat betreft zo'n Eichmann, zitten er voor de digitale interlinks ook nieuwe versies aan te komen? En wordt een toshiba ook standaard geleverd met een 'beginners' digitale interlink?

Groeten!
Marco

J.A.F._Doorhof

#19
Als je een DVD speler bij ons koopt dan krijg je 40% korting op je eerste digitale interlink ;D. (My first Eichmann ;)).

Er zit bij een DVD speler tegenwoordig dacht ik GEEN audio interlinks meer, alleen een dropveter voor analoog stereo en soms een optical kabel.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CaveMonkey

In dat geval.... kun je binnenkort mail verwachten  ;D

Groet!
Marco

CaveMonkey

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Ik ben de gelukkige bezitter van mijn eerste DVD speler (zwarte Toshiba SD-220)!

Gisteren opgehaald in Emmeloord (ik noem geen namen  ;) MET een Eichmann digitale interlink en regiovrij gemaakt!

Uiteraard meteen aangesloten en getest. Hieronder wat bevindingen.

Eerste indruk van de speler is goed, hoewel hij vrij licht is. Het zwart past redelijk goed bij mijn Onkyo 696 receiver, hoewel toch wel duidelijk een klasseverschil is te zien (maar ja, budgetair was de Onkyo 555 niet haalbaar).

In 't kort zijn de specs van de speler:
Leest alle moderne media, behalve SACD en DVD-A.
Uitgangen: Coax, optical, stereo audio, Scart(RGB), S-VHS, Composiet en ook Component Video out.

De eerste testjes die ik heb gedaan waren erg overtuigend. Hoewel de digitale interlink nog niet ingespeeld is (daar was hij vannacht en is hij op dit moment nog druk mee bezig), klonk het geheel al erg goed. Ook audio CD's klonken beter dan op mijn oude Technics CD speler via analoge no-no-cable.

Toen ik de Ultimate DVD Platinum edition (regio 1) ging testen kwam ik mijn eigen domheid tegen  ;) Hoewel de speler regiovrij is, kan mijn 4:3 ? TV geen NTSC aan! Stom stom, had ik natuurlijk moeten weten, maar ach, het wordt toch hoog tijd voor een breedbeeld. Gelukkig wordt het NTSC signaal wel weergegeven, alleen mist de kleurinformatie.

De testjes met de Ulitmate DVD waren geweldig. Geluiden klonken helder en fris, donderslagen denderen diep en zwaar door mijn kamer, zonder te 'boomen'. De regen klinkt fris, je voelt het bijna (had ik 'm afgelopen dinsdag bij 33 graden maar gehad :-) Erg benieuwd hoe het inspelen dit nog gaat verbeteren. (Ik moet wel vermelden dat ik nog niet veel gewend ben op geluids-gebied :-)

Toen dus een film erin gestopt, te weten Swordfish. Oef schrik! Het beeld stoort en geluid is gek. Pfffffff valt alweer mee, het hoort blijkbaar bij de film. Hmmm waarom geen waarschuwing vooraf! Ook hier val ik weer van de bank van verbazing. De openings-explosie is prachtig, en ook de rest van de film klinkt en toont als een klok. Een erg onderhoudende film trouwens.

Conclusie:
Dit is mijn eerste DVD speler, en ik ben nog jong en onervaren, maar het is vergelijkbaar met die andere eerste keer, met dit verschil dat op de DVD speler een A-B-repeat zit  ;D

Apparatuur:
Toshiba SD-220 dvdspeler via Eichmann Express digitale interlink
Onkyo 696 receiver
Fronts: BNS EX-35
Center: BNS Centerspeaker (ex van Cinepaulis!)
Rears: JBL-LX-2001
Sub: REL Q200E

Groeten:
Tot ziens!
Marco

J.A.F._Doorhof

Gefeliciteerd, en welkom in de wondere wereld van DVD  ;D.

Ik hoop dat je er heel veel lol van gaat hebben, maar dat komt wel goed, de Toshiba is gewoon een zeer leuke speler.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CaveMonkey

Tanx Frank!

Weet jij toevallig of een TV die geen NTSC ondersteunt dat wel als zwart-wit kan weergeven? Of heb ik gewoon mazzel daarmee?

Groet!
Marco

J.A.F._Doorhof

Meestal worden NTSC opnames inderdaad als zwart/wit weergegeven.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"