VR Bril, is dit nu (al) interessant?

Started by mikekiwi, November 8, 2015, 23:06:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mikekiwi

Ik las vandaag toevallig op nu.nl een review van wat nieuwe apps, waaronder een VR app van de New York Times met wat documentaires (http://www.nu.nl/apps/4160462/beste-android--en-ios-apps-van-week.html).
Daarna wat rond gaan vogelen en gezien dat er diverse brillen zijn waar je je telefoon in kunt schuiven, varierend van de Google Cardboard voor een paar dollar tot wat serieuzere varianten van een paar tientjes.

Heeft iemand hier al ervaring mee? Is dat nu echt iets wat interessant is of is het gewoon een gimmick op weg naar het echte spul (Oculus Rift etc). Ik las ook dat Youtube ook ondersteuning  aan VR gaat geven.

Ik ben benieuwd of hier al wat ervaring met deze apparaten is, het lijkt me een leuk kado voor onder de kerstboom (maar dan moet het wel werken uiteraard)

KillerbeeNL

#1
kijk , ik was ook op onderzoek uit en kom hier dit topic tegen.

Morgen ga ik 2 paar cheapo brillen aanschaffen om daar mijn/onze telefoon eens in te stoppen en te kijken of dit enigzins een beetje in de buurt komt van de duurdere varianten.

De kartonnen bril van Google is volgens mij de laagst geprijsde in het aanbod

Ik ga voor een plastic variant.

Ik heb op de Google playstore een aantal Demo's gedownload maar de VRSE maakt nu al zonder bril/houder op mij het meeste indruk.

Zijn er meer mensen die diverse ervaringen hebben met de verschillende uitvoeringen ?

Het gaat er mij niet om wie "de grootste" heeft maar of het een leuke gimmick is.

Kom maar op met de reacties (geen flauwe a.u.b.)
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

mikekiwi

Ik heb zelf een google cardboard nu liggen en dat is wel een handig iets om het mee uit te proberen. Maar meer ook niet. Zo oncomfortabel en niet in te stellen dat langer dan 5 seconden gebruik voor mij niet te doen is.

Verder had ik een telefoon met 1280x720 als resolutie en dan kun je de pixels duidelijk zien. Je hebt dus echt wel een hogere resolutie nodig. Content was wel leuk, dat zeker... Het ontstijgt het gimmick-niveau nog niet echt, maar there is more to come...


KillerbeeNL

Quote from: mikekiwi on February 14, 2016, 14:09:42

Ik heb zelf een google cardboard maar zo oncomfortabel en niet in te stellen zodat langer dan 5 seconden gebruik voor mij niet te doen is.

Verder had ik een telefoon met 1280x720 als resolutie


Ik hoop dat de goedkope plastic versie wat beter zit.

De resolutie van mijn telefoon is FHD dus dat zit wel goed denk ik.

Deze week zal ik hier iets meer over kunnen vertellen.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

squeek

Ik wacht tot ik een demo kan zien/ervaren met de vr bril voor ps4. Afhankelijk van die demo koop ik ineens het echte spul of wacht ik nog een generatie. Maar vr gaming lijkt me wel wat.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

KillerbeeNL

#5
Het uitpakken en installeren van Apps is vanmiddag begonnen.

Erg leuke gadget om kennis met VR te maken als je bedenkt dat het apparaat een "luxere" uitvoering is van de Google kartonnen versie en maar 10,- kost bij de Big Bazar.

Zit trouwens redelijk comfortabel.
Even de Google app downloaden en na het installeren zoeken naar de VR Apps voor IOS of Android

Ik heb er maar gelijk 2 stuks voor de Kids gekocht.

Nog even uitzoeken welke games of demo's de moeite waard zijn ;D

Nog even de website over deze bril.
http://www.3d-vr-viewer.nl/3d-viewer/
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

MaxxMark

Ik weet niet hoe het met de mobiele/kleine varianten zit als CardBoard. maar de Oculus Rift Dev Kit 2 heeft al de problemen dat ze na langere tijd gebruik 'vervelend' gaan zitten.

Het zit nog altijd in de gimmick fase. Sinds Oculus zijn 'final' heeft gereleased die met de consumer release geleverd wordt, is wel duidelijk dat het een veel volwassener product is dan toen Dev Kit 2 net uit was. Het is wat mij betreft "early adopter"-ready. Consumer ready vind ik nog wat moeilijk.

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com