Scansonic & Raidho onbekend en onbemind?

Started by RonK, November 8, 2015, 19:03:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twani

Quote from: holco on August 28, 2018, 17:22:27
Mooie prijs maar geen interesse, zelfs niet naar welke speaker dan ook!!
Helemaal in mijn nopjes met de MB-2.5 denk dat ze mee mn graf in gaan  ;D

Dit was 28 augustus. Je hebt ze nu toch niet meer??? :D

fasteddie


Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

holco

Tja, als je tegen iets aanloopt uit een hoger segment kan het snel gaan  :D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

twani

Quote from: holco on September 20, 2018, 20:59:11
Tja, als je tegen iets aanloopt uit een hoger segment kan het snel gaan  :D

Wij zijn ook HT-ers, we snappen dat prima :laugh:

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Cobraatje

We weten nu wel hoe serieus we boude uitspraken van Holco moeten nemen 8)

Quote from: Mordante on September 20, 2018, 16:24:05
Momenteel



Bevalt de andere versterking en is het een verbetering?

holco

Ben ik nu geroyeerd in dit clubje?  :D

Quote from: Cobraatje on September 22, 2018, 07:55:55
We weten nu wel hoe serieus we boude uitspraken van Holco moeten nemen 8)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Mordante

Quote from: Cobraatje on September 22, 2018, 07:55:55
We weten nu wel hoe serieus we boude uitspraken van Holco moeten nemen 8)

Bevalt de andere versterking en is het een verbetering?

Zoals het er nu naar uit ziet gaat de versterking worden als volget

Octave Phono module als pre amp met de volgende modules
Our 3 XLR Direct Drive
In 4 RCA XLR inpute module
In 7 MC transfor input module

Octave MRE130 mono power amps.

Tussen pre en power een Purist audio XLR kabel, alle power cords komen van Anzus.



solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

Cobraatje


Cobraatje

Ik kwam Kelly Sweet met Dream on tegen op Youtube.
Zo klinkt de MB-3.5 https://www.youtube.com/watch?v=fa9TgxO21hQ

Trabuca

Zo klinken de microfoon van de opname en de brakke speakers van mijn telefoon. Ik snap werkelijk niet waarom men dit soort filmpjes maakt. Maak er dan een goed belichte video opname van want de speakers zijn werkelijk fantastisch om naar te kijken. Het is dat hier twee koters rond racen door de woonkamer anders was ik op die aanbieding van iEar ingegaan.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Kees-O

#63
-

Xander32

Veel plezier met de nieuwe ls en ik ben benieuwd naar jouw bevindingen na het inspelen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

holco

Gefeliciteerd Kees met je fraaie speakers  ;D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Mordante

Quote from: Cobraatje on September 22, 2018, 07:55:55
We weten nu wel hoe serieus we boude uitspraken van Holco moeten nemen 8)

Bevalt de andere versterking en is het een verbetering?

Ik heb de MRE130 mono versterkers gekocht :) Speelt heerlijk op de X-3en.

Mijn set begint nu "af" te worden. Nog maar een paar dingen (andere streamer Aries G1 of een Auralic, een fraaie AQ UTP kabel, anders speakers kabels en twee Solid tech rekken, Ansuz phono kabel) en ik ben klaar.

Kees-O

#67
-

solitaire

Quote from: Mordante on September 29, 2018, 11:45:09
Ik heb de MRE130 mono versterkers gekocht :) Speelt heerlijk op de X-3en.

Mijn set begint nu "af" te worden. Nog maar een paar dingen (andere streamer Aries G1 of een Auralic, een fraaie AQ UTP kabel, anders speakers kabels en twee Solid tech rekken, Ansuz phono kabel) en ik ben klaar.

met Black Box ? ('k zag er volgens mij een op een van je foto's staan ?)
Hinterm Horizont geht's weiter.

Mordante

Quote from: solitaire on September 29, 2018, 15:38:41
met Black Box ? ('k zag er volgens mij een op een van je foto's staan ?)

Nee geen SBB. Heb deze wel getest met de stereo eindversterker. Maar met de mono's zou ik twee SSB moeten kopen. Dat gaat mij te ver.

Er is wel een box voor de phono module. Weet niet wat deze kost.

Cobraatje

Quote from: Kees-O on September 29, 2018, 10:15:04
Zijn niet meer beschikbaar, staan vanaf gisteren bij mij thuis te spelen  :headbanging:

Zijn ook werkelijk nieuw en amper ingespeeld, inderdaad alle reviews en ervaringen van gebruikers geven het al aan dat ze nieuw uit de doos niet indrukwekkend klinken. Mooi maar niet direct van die wil ik, demo was ook niet super en kwamen met de gebruikte apparatuur en kabels niet echt tot hun recht. Kende de MB 2.5, deze een paar keer gehoord en waren goed opgesteld in ingespeeld, maar de dikkere versie in de MB 3.5 herkende ik er niet in. Wellicht ook de reden dat ze de speakers al enige tijd, ondanks de voor de speaker erg lage prijs, te koop hadden staan.

Doordat ik de MB 2.5’s op indrukwekkende wijze had horen spelen toch besloten, ook vanwezige wat al aangaf vele keren gelezen te hebben betreft de enorme verandering bij/na inspelen, toch meegenomen. Thuis op mijn gemodificeerde Arcam klasse G setje, Goldkabel Executive LS 440 kabels en Goldkabel Exucutive Powercord om de 220 voltjes er in te duwen, aangesloten stond er al een compleet andere speaker te spelen. Helder, luchtig open, diepe en brede stage, 3D live gevoel, levendig en noem maar op. Ben dan ook benieuwd wat ze gaan doen wanneer ze tussen de 100-200 uur en na de veelvuldig genoemde 500uur inspelen doen.

Nu nog wat schuiven Om te zien of er door verschillende manieren in opstellen nog extra winst te behalen is, zijdelingse speakers staan nu naar binnen gericht maar ook eens zien wat ze doen wanneer ze de muren gebruiken om het laag te verstevigen ( of vervormen, even zien dus )

Hiervoor had ik een set Usher Mini-X Diamond, Usher CP 6371, Diapason Nux, Final electr 0.3 met de sub achterop gemonteerd, en nog wat Driade’s.
Probeer zodra ze loskomen er eens een review van te maken ter vergelijk met mijn eerdere speakers.



Verstandig, een zeer fraaie luidspreker :clapping:

Ik was nooit zo'n inspeler believer en bij andere luidsprekers ook nog nooit meegemaakt, maar deze Scansonics hebben echt een tijd nodig.
Vooral het laag gaat nog verbeteren. En ze hebben idd (zeer) goede versterking nodig.

Ik ben benieuwd naar je indrukken t.a.v. je vorige luidsprekers.

Quote from: Kees-O on September 29, 2018, 15:19:02
Alvast een kleine update.

Vandaag lekker schuiven en luisteren, nu de zijdelingse woofer naar buiten gericht en de speakers circa 3,4 M uit elkaar staan, 80cm uit de muur, en slechts lichtjes naar binnen gericht. Geeft voor nu de mooiste plaatsing en weergave.

Vraagje voor andere MB 3,5 gebruikers; basreflexport onder de speaker zit bij mij vol met dik tapijtachtige vulling. Is dit standaard? Begreep van iear dat dit zo af fabriek komt, op het net bv lees je weer dat dat deze open is en bij dichtmaken wel bonkerig laag weg is maar het ook iets van de muzikaliteit wegneemt. Iemand hier ervaring mee?

Met tapijt erin niet, ik heb even gekeken en in de mijn MB-3.5's zit het niet.
Bonkerig laag heb ik niet. Kan ook komen doordat ik vloerbedekking heb.
Mijn ervaring met iets in een baspoort stoppen, bij vorige speakers van een sok tot rietjes geprobeerd, is dat het wel het geluid verandert.
Zonder is imo altijd beter en alleen als je wel bonkerig laag hebt, gebruiken.




Cobraatje

Quote from: Mordante on September 29, 2018, 11:45:09
Ik heb de MRE130 mono versterkers gekocht :) Speelt heerlijk op de X-3en.

Mijn set begint nu "af" te worden. Nog maar een paar dingen (andere streamer Aries G1 of een Auralic, een fraaie AQ UTP kabel, anders speakers kabels en twee Solid tech rekken, Ansuz phono kabel) en ik ben klaar.

Na testen een verbetering/positieve verandering t.a.v. je vorige versterking?
'Klaar" is een gevaarlijk woord, meestal verandert er toch wel weer iets nadat je klaar bent ;)

Kees-O

#72
-

twani

Quote from: Kees-O on October  2, 2018, 13:59:21
De afgedekte baspoort, ziet er uit als ondertapijt, na toch even om advies gemaild te hebben met Scansonic vrijgemaakt en wat een enorm verschil!

Staat gewoon een heel andere speaker te spelen. Het was net of iedere stem last had van een flinke neusverkoudheid en op de achtergrond stond, zeker niet mijn eerdere ervaring met Scansonic en Raidho, nu staat er een fris gewassen man/vrouw gewoon zowat live in je woonkamer.
De Spikes iets hoger geplaatst, ook op advies, en zoals Cobraatje ook al aangaf de proppen alleen maar gebruiken bij dreunen van het laag.

Dynamiek is ongelooffelijk veranderd, mid hoog is nu het laken vanaf die het dof maakte, contouren van contrabas is erg mooi ( je hoort het er aan plukken ), stemmen en instrumenten klinken veel realistischer, laag is na iets schuiven en spikes omhoog absoluut niet bonkerig maar mooi vol zonder vet te klinken.

Eerste instantie enige twijfel of mijn Usher Mini-X niet gewoon een klasse beter waren, nu hoor ik echt de grote verschillen. De Ushers speelde geweldig mooi ( ook zeker in de klasse van de B&W 805D2/D3 door de Diamond Carbon tweeters ) maar het lijkt nu alsof er in de filtering een denkbeeldige loudnesknop was ingebouwd, maakt direct indruk wanneer je ze luistert maar redden het niet bij de dynamische speelwijze en de weergave van details die de MB 3.5 weergeeft terwijl het geheel zelfs op hogere volumes meer rust en controle heeft.

Had er een hamster in gewoond?  :D

hifi-annemie

Quote from: Mordante on September 29, 2018, 11:45:09
Ik heb de MRE130 mono versterkers gekocht :) Speelt heerlijk op de X-3en.

Mijn set begint nu "af" te worden. Nog maar een paar dingen (andere streamer Aries G1 of een Auralic, een fraaie AQ UTP kabel, anders speakers kabels en twee Solid tech rekken, Ansuz phono kabel) en ik ben klaar.
Ik heb nog een Aries femto in de aanbieding. Mocht je interesse hebben pm.

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk