[Fotoblog] Bouw dedicated zolder home theater (Hij is af! Zie laatste pagina!)

Started by BasDP, November 5, 2015, 11:28:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

luke2009

Leuk idee met dat doek. Het geheel ziet er erg gaaf uit.

BasDP

#51
Dag 13

Weer een hele dag druk bezig geweest! De koof is helemaal afgewerkt, de deur zit er in en de puntjes zijn op de I gezet, zodat ik vanavond nog één keer goed schoon kan maken. Dan kan daarna het meubilair er in, en natuurlijk het spanscherm en de apparatuur! Eindelijk! :pompom:




Epson EH-TW6100, Onkyo TX-NR609, Apple TV 4 Devkit, Mede8er MED800X3D mediaplayer, 4TB NAS storage, Logitech Harmony universal remote, US Draper Flexible HD spanscherm, Jamo 426 HCS 3 5.0 speakers + Jamo SUB210 subwoofer
HT bouwtopic: zolder HT

gilles0181

Geil afdekplaatje :inlove: zelf gemaakt of ergens gekocht (en indien gekocht.. waar?)
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

BasDP

Epson EH-TW6100, Onkyo TX-NR609, Apple TV 4 Devkit, Mede8er MED800X3D mediaplayer, 4TB NAS storage, Logitech Harmony universal remote, US Draper Flexible HD spanscherm, Jamo 426 HCS 3 5.0 speakers + Jamo SUB210 subwoofer
HT bouwtopic: zolder HT

BasDP

Dag 14
Weer flink bezig geweest! Veel meer gedaan dan gedacht, maar het ging ook als een speer! Alles schoongemaakt en stofvrij. De side speakers aan de muurbeugels bevestigd en 'AV-meubel' neergezet. Daarna wilde ik het scherm ophangen, maar toch gekozen eerst de projector te bevestigen zodat we kunnen zien hoe hoog de projectie op de muur terecht kwam (in combinatie met een 2m lange waterpas). Daarna scherm in elkaar gezet en opgehangen.
Dit was de eerste keer dat ik een voorzichtige indruk kreeg van het eindresultaat, en ik was onder de indruk! Nog even een uurtje lopen pielen, maar vanavond gaan we weer echt verder met de laatste loodjes!








Epson EH-TW6100, Onkyo TX-NR609, Apple TV 4 Devkit, Mede8er MED800X3D mediaplayer, 4TB NAS storage, Logitech Harmony universal remote, US Draper Flexible HD spanscherm, Jamo 426 HCS 3 5.0 speakers + Jamo SUB210 subwoofer
HT bouwtopic: zolder HT

Sjaak_Banaan

Gaaf man! Je gaat echt als een speer  :clapping:
Ik vond de rode led-verlichting wel beter passen bij je plafond of komt het op de foto gewoon minder goed over? ;)
Erg leuk dat je alle foto-updates post!
Misschien is het nog leuk om je apparatuur in je signature te vermelden, kan zijn dat ik daar overheen heb gelezen... maar dan staat het in ieder geval in iedere post.

Veel plezier vanavond met de laatste loodjes! Kan me voorstellen dat je nu echt al een voldaan gevoel hebt wanneer je de HT binnenkomt.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

gilles0181

Ik zie nu dat je ook muur aansluitingen voor de front speakers hebt gebruikt (die zwarte) ben je niet bang dat je door meerdere 'koppelpunten' te creeeren signaalverlies krijgt?
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

BasDP

Quote from: gilles0181 on December 16, 2015, 09:54:15
Ik zie nu dat je ook muur aansluitingen voor de front speakers hebt gebruikt (die zwarte) ben je niet bang dat je door meerdere 'koppelpunten' te creeeren signaalverlies krijgt?
Vaak ben je te bang ;) Ik zie het wel, denk niet dat ik het verschil zou horen, maar ga het zeker even proberen. Ik heb in elk geval niet bespaard op de kwaliteit van de koppelpunten (en sowieso de kabels niet). Worst case boor ik er een gaatje in en trek ik de kabel er doorheen, want die heb ik lang genoeg gehouden.
Epson EH-TW6100, Onkyo TX-NR609, Apple TV 4 Devkit, Mede8er MED800X3D mediaplayer, 4TB NAS storage, Logitech Harmony universal remote, US Draper Flexible HD spanscherm, Jamo 426 HCS 3 5.0 speakers + Jamo SUB210 subwoofer
HT bouwtopic: zolder HT

gilles0181

AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

BasDP

Quote from: gilles0181 on December 16, 2015, 10:28:44
:crazy: aliexpress? ghehe
Dat is inderdaad het 'zwakste' punt, maar gelukkig is niet alles uit China troep. Connectors zijn verguld en dezelfde als die ik wel vaker heb gezien. Als je me niet geloofd, kom een keer langs ;)
Epson EH-TW6100, Onkyo TX-NR609, Apple TV 4 Devkit, Mede8er MED800X3D mediaplayer, 4TB NAS storage, Logitech Harmony universal remote, US Draper Flexible HD spanscherm, Jamo 426 HCS 3 5.0 speakers + Jamo SUB210 subwoofer
HT bouwtopic: zolder HT

jeffaudio

hai

Ziet er allemaal netjes uit.
Ga je de vloer ook nog aanpakken of laat je het laminaat liggen?

groetjes
Stereo setup: Mcintosh,Vincent,, popcorn,Lapp, van den Hul, Epson
HT Setup 11.1 Atmos/DTS X  Marantz, denon,Klipsch Quadral,Popcorn,  ,Oehlbach , optoma
Slaapkamer Setup  Denon , Teufel 5.1.2,quadral ,Mitsubishi beamer

BasDP

Quote from: jeffaudio on December 16, 2015, 11:11:14
hai

Ziet er allemaal netjes uit.
Ga je de vloer ook nog aanpakken of laat je het laminaat liggen?

groetjes
Thanks! Ik ben er ook erg trots op!
Ik laat de vloer voor nu even zo, er komt nog wel een vloerkleed in.
Epson EH-TW6100, Onkyo TX-NR609, Apple TV 4 Devkit, Mede8er MED800X3D mediaplayer, 4TB NAS storage, Logitech Harmony universal remote, US Draper Flexible HD spanscherm, Jamo 426 HCS 3 5.0 speakers + Jamo SUB210 subwoofer
HT bouwtopic: zolder HT

gilles0181

Door een beetje te googlen kwam ik hierop uit; dat spul ziet er ook wel goed uit.

Ik zou dan gaan voor 2x 1.1 White Speaker Audio Wall Face Plate Solder-less (zodat ik een sub kan zetten bij zowel front left als front right en dus ooit kan gaan voor 7.2.4) en een 11.2 plaat.

AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

Jep

Ongelooflijk, dag 14 en dit resultaat. Chapeau!

Ik denk dat je meer verbetering in geluid zal merken door de speakers uit de hoek te halen, dan eventueel de muur connectors weg te laten. Ik zou zeggen, start een film en ga experimenteren!

Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

rho

Ik vind de speakers ook wel erg in de hoeken gedrukt staan.
Een smaller scherm en iets dichter bij gaan zitten zou een optie zijn. Maar daar heb je op dit moment weinig aan natuurlijk.
Ik begrijp je keuze voor een zo groot mogelijk scherm heel goed. Ik zou mezelf ook uitermate moeilijk kunnen bedwingen.

Ik zou toch proberen de speaker ietsje verder uit de hoek te halen.
Het zal je film-genot zeker niet compleet verpesten zo hoor. Het zou gewoon nog beter zijn moest je ze wat kunnen verplaatsen zonder je beeld te storen.

Voor de rest kan ik enkel positief zijn. Zo snel gewerkt en met dit resultaat: klasse! Het ziet er zeer netjes uit. De "hemel" met de koof en de leds zien er erg gezellig uit. Leuk idee en goed uitgevoerd.  :thumbs-up:

BasDP

De speakers staan daar inderdaad even om ze uit de weg te houden, maar ze gaan natuurlijk uit die hoek! (vanavond nog!)
Sterker nog, ik heb ze nog niet eens aangesloten staan. Gaat vanavond gebeuren :)
Ik heb met de grootte van het scherm rekening gehouden met de plaatsing van de speakers, dus ze passen precies goed uit de hoek zodat het beeld nog mooi zichtbaar blijft.
Epson EH-TW6100, Onkyo TX-NR609, Apple TV 4 Devkit, Mede8er MED800X3D mediaplayer, 4TB NAS storage, Logitech Harmony universal remote, US Draper Flexible HD spanscherm, Jamo 426 HCS 3 5.0 speakers + Jamo SUB210 subwoofer
HT bouwtopic: zolder HT

rho


jeffaudio

ga je er ook nog iets van stoelen in verwerken(bioscoop stoelen)
Stereo setup: Mcintosh,Vincent,, popcorn,Lapp, van den Hul, Epson
HT Setup 11.1 Atmos/DTS X  Marantz, denon,Klipsch Quadral,Popcorn,  ,Oehlbach , optoma
Slaapkamer Setup  Denon , Teufel 5.1.2,quadral ,Mitsubishi beamer

BasDP

Quote from: jeffaudio on December 16, 2015, 13:14:54
ga je er ook nog iets van stoelen in verwerken(bioscoop stoelen)

Zeker! Gaat zeer waarschijnlijk vanavond gebeuren! Post morgen de foto's weer!
Epson EH-TW6100, Onkyo TX-NR609, Apple TV 4 Devkit, Mede8er MED800X3D mediaplayer, 4TB NAS storage, Logitech Harmony universal remote, US Draper Flexible HD spanscherm, Jamo 426 HCS 3 5.0 speakers + Jamo SUB210 subwoofer
HT bouwtopic: zolder HT

Da-lite

Dat zijn mooie zetels en proficiat met het strakke resultaat van je HT , ik kijk al uit naar dag 15.
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

konijntje

Quote from: gilles0181 on December 16, 2015, 09:54:15
Ik zie nu dat je ook muur aansluitingen voor de front speakers hebt gebruikt (die zwarte) ben je niet bang dat je door meerdere 'koppelpunten' te creeeren signaalverlies krijgt?

Wellicht dat je dit zou kunnen horen bij DTS-HD of Dolby MA muziek (concerten etc) maar ik denk dat je het verschil bij een film echt niet gaat horen, tenzij de connecties heel erg slecht zijn...

BasDP

Dag 15
De stoelen zijn gemonteerd en neergezet! Kleine hartverzinking, de doorgegeven breedtemaat was (blijkbaar) van de voorkant, maar aan de achterkant is hij +/- 30 cm breder, dus het past echt nog nét zodat het niet strak tegen de muur moet..! Enig nadeel is dat je dus een beetje moet klimmen wil je bij de apparatuur kunnen, maar dat houdt je fit zullen we maar zeggen.. 8)
Alle stroom is nu ook helemaal afgerond!
Met het scherm heb ik nog een issue dat hij alleen aan de bovenkant bevestigd is met ophangpunten, maar dat de onderkant iets van de muur af komt... (nee, de muur is wel precies recht ;)) Ik heb een rolletje montagetape gekocht, in de hoop dat dat het oplost.
Verder heb ik een vloerkleed neergelegd, enerzijds omdat het er leuk uit ziet, maar ook op aanraden op dit forum om akoestische redenen. Helaas is er in de huidige opstelling toch nog best een kleine echo te horen (vooral als je klapt). Hebben jullie misschien nog tips voor quick-wins op dit vlak?
Daarnaast heb ik ook besloten om in plaats van 5.1 naar 7.1 te gaan, dus er komen nog 2 speakers aan de achterkant. Leuk klusje voor dit weekend, en natuurlijk ook een hele hoop piel en instelwerk, nu al zin in! :pompom:



Epson EH-TW6100, Onkyo TX-NR609, Apple TV 4 Devkit, Mede8er MED800X3D mediaplayer, 4TB NAS storage, Logitech Harmony universal remote, US Draper Flexible HD spanscherm, Jamo 426 HCS 3 5.0 speakers + Jamo SUB210 subwoofer
HT bouwtopic: zolder HT

rho

Dat ziet er echt super uit man! Wat een resultaat op zo korte tijd.

Kan je ook een foto maken als het licht uit is? (vanuit de middelste stoel)

BasDP

Quote from: rho on December 17, 2015, 08:53:38
Dat ziet er echt super uit man! Wat een resultaat op zo korte tijd.

Kan je ook een foto maken als het licht uit is? (vanuit de middelste stoel)
Thanks!
Dat had ik geprobeerd, maar dan kreeg ik met mn iPhone alleen het beeld te zien en alleen maar zwart er omheen, haha... Ik zal het vanavond eens proberen met een echte camera. En anders ben je van harte hoor.. ;)
Epson EH-TW6100, Onkyo TX-NR609, Apple TV 4 Devkit, Mede8er MED800X3D mediaplayer, 4TB NAS storage, Logitech Harmony universal remote, US Draper Flexible HD spanscherm, Jamo 426 HCS 3 5.0 speakers + Jamo SUB210 subwoofer
HT bouwtopic: zolder HT

rho