Beste Sennheiser ooit Orpheus, kosten € 50000.-

Started by Kjelt, November 4, 2015, 13:16:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Ter ere van zijn 70-jarige bestaan komt Sennheiser met een nieuwe koptelefoon. Deze headset krijgt de naam 'Orpheus' mee, en zal volgens de fabrikant het allerbeste geluid bieden - iets dat we ook wel mogen verwachten voor de adviesprijs van maar liefst €50.000.  :o

Het is de opvolger van de Orpheus HE90, eenzelfde soort product uit 1991. Voor $16.000 kreeg je een limited edition koptelefoon die destijds het beste geluid mogelijk kon produceren. De Orpheus HE90 werd geleverd inclusief een versterker.

Inmiddels zijn we bijna 25 jaar verder en is het dus tijd voor een nieuwe Orpheus. De koptelefoon is handgemaakt en omvat volgens Sennheiser meer dan 6.000 onderdelen. Uniek is de digitale versterker die in de koptelefoon zit verwerkt, wat interferentie uit de kabel weg kan filteren. Middels acht digital-to-analog converters moet muziek een betere kwaliteit krijgen.

Ook de nieuwe Orpheus zal in een gelimiteerde oplage beschikbaar komen, Sennheiser zal er slechts 250 gaan produceren per jaar. In het midden van 2016 zal de Orpheus beschikbaar zijn.


http://www.apparata.nl/nieuws/sennheiser-koptelefoon-kost-50-000-euro-wie-wil-m-15586
http://nl.hardware.info/nieuws/45683/sennheiser-geeft-nieuwe-koptelefoon-prijskaartje-van-50000-euro

chansig

Midden april 2016...gelukkig dan kan ik nog even sparen. Was nu echt te vroeg geweest.

Zou hem uiteraard wel een keer willen beluisteren maar de kans dat dat gebeurt is ws vrij klein. Goed dat ze hem gelimiteerd uitgeven...beetje lullig als je met 5000 koptelefoons blijf zitten.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

patsijb


Toni71

Iemand mijn AKG K701 kopen? Ik kom wat geld tekort...

RogerS

Ik denk dat ik mijn kinderen zal mededelen dat het studiebudget voor beide nu met 25.000 euro is verlaagd zodat papa zijn Orpheus koptelefoon kan bestellen...
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

Leeuwarden

Vandaag Sennheiser winkel in Berlijn binnen gestapt. Verkoper bleek er één uit duizenden te zijn. Ik had hem verteld dat ik alleen even wilde kijken en maakte een grapje dat ik de Orpheus wel miste in de winkel. Vervolgens vroeg hij of ik die misschien even wilde beluisteren... Ik dacht in eerste instantie dat hij een grapje maakte maar hij nam ons mee naar een kamertje waar hij stond. En ik mocht luisteren... Ik kan er kort over zijn: woorden schieten te kort om het geluid te beschrijven. Onvoorstelbaar mooi. Mijn echtgenote heeft ook even geluisterd. Haar reaktie was "Hé, dat is apart... ik geloof dat ik met deze zomaar de hele dag muziek zou kunnen luisteren!"

Het was waanzinnig om er even naar te mogen luisteren in een besloten ruimte!

TopGun2010

Quote from: Leeuwarden on August 15, 2017, 21:53:29
Vandaag Sennheiser winkel in Berlijn binnen gestapt. Verkoper bleek er één uit duizenden te zijn. Ik had hem verteld dat ik alleen even wilde kijken en maakte een grapje dat ik de Orpheus wel miste in de winkel. Vervolgens vroeg hij of ik die misschien even wilde beluisteren... Ik dacht in eerste instantie dat hij een grapje maakte maar hij nam ons mee naar een kamertje waar hij stond. En ik mocht luisteren... Ik kan er kort over zijn: woorden schieten te kort om het geluid te beschrijven. Onvoorstelbaar mooi. Mijn echtgenote heeft ook even geluisterd. Haar reaktie was "Hé, dat is apart... ik geloof dat ik met deze zomaar de hele dag muziek zou kunnen luisteren!"

Het was waanzinnig om er even naar te mogen luisteren in een besloten ruimte!

Gaaf! Wat was de vraagprijs in Berlijn?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Leeuwarden

Ik heb gelijk duidelijk gemaakt dat dit net boven mijn financiele armslag viel, we hebben het verder niet over geld gehad. Hij had daar alle begrip voor en liet mij even luisteren samen met mijn echtgenote. Heel relaxed. Overigens niet lang geluisterd om twee redenen. Ik ben niet in Berlijn voor uitgebreide luistersessies en ik wilde niet teveel beslag leggen op de tijd van de verkoper...

TopGun2010

Prima natuurlijk, maar de eerst genoemde prijs in dit topic was nogal hoog, was benieuwd wat ze er nu voor vragen.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

patsijb

tiz wel vaker mogelijk om dingen ver boven budget te beluisteren..als het er staat
is alleen maar reclame over hoe mooi het is
ik geloof graag dat het gewldig werk levert..

Kjelt

Quote from: TopGun2010 on August 16, 2017, 06:49:51
Prima natuurlijk, maar de eerst genoemde prijs in dit topic was nogal hoog, was benieuwd wat ze er nu voor vragen.
Aangezien de staatsloterij jackpot nog steeds niet op mijn lot is gevallen laat ik deze kans voorbij schieten  :dry:
Voor 23500 GBP (een kleine 26000 euro) kun je hem nu 2e hands kopen:
http://www.ebay.com/itm/322647628559?rmvSB=true

Charlemagne

Quote from: Kjelt on November  4, 2015, 13:16:15
Het is de opvolger van de Orpheus HE90, eenzelfde soort product uit 1991. Voor $16.000 kreeg je een limited edition koptelefoon die destijds het beste geluid mogelijk kon produceren. De Orpheus HE90 werd geleverd inclusief een versterker.

Deze heb ik indertijd gehoord; waarschijnlijk op de Firato. Maakte een onvergetelijke indruk. Ik herinner me een fraaie stand met designmeubelen en een zwartlederen relaxfauteuil. Als ik heel goed herinner de 'Chaise Longue' van Le Corbusier. Daar mocht je dan even op liggen om te luisteren. Nooit vergeten dus. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

TopGun2010

#12
Quote from: Kjelt on August 16, 2017, 12:57:16
Aangezien de staatsloterij jackpot nog steeds niet op mijn lot is gevallen laat ik deze kans voorbij schieten  :dry:
Voor 23500 GBP (een kleine 26000 euro) kun je hem nu 2e hands kopen:
http://www.ebay.com/itm/322647628559?rmvSB=true

Koop er ook maar weer eens 1 !!! Die staatslot dan...
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...