PowerDvd 15 3d iso frame skips

Started by Stef, November 1, 2015, 18:35:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stef

Hi,

Hebn intel nuc i3, 8gb ram, windows 8.1 die ik voornamelijk gebruik voor het bekijken van 3d bluray iso.  Met TotalMediaTheatre 6 werkt dit perfect maar zoals bekend is er geen support meer voor deze soft.  Op zoek naar een alternatief heb ik PowerDvd 15 ultra geinstalleerd maar helaas frame skips bij het bekijken van 3d iso.  Blijkbaar komt dit doordat PDVD 24hz output en geen 23.976.  Enige oplossing die ik gevonden heb is het installeren van 'reclock'.  Dit werkt perfect maar op die manier is enkel pcm audio decoding via PDVD mogelijk.  Bij voorkeur zou ik bitstreamen en decoding aan mijn
Anthem avm50 3D overlaten.

Enig advies is welkom ;)

Grt,
Stef
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

s.t.

3D frame packing gebruikt toch altijd 24Hz? 23.976 is alleen bij 2D video van belang. Waarom verander je van TMT6 als die goed bevalt?

Welke frame rate wordt door de video driver gebruikt en staat de video kaart driver wel op frame packing ingesteld?

Stef

Hi s.t.,

Bedankt voor je reactie.  Voor zover ik met reclock heb kunnen zien output tmt6 ook 23.976 uit in 3d, maar PDVD helaas niet.  Er zal wellicht een dag komen dat TMT6 problemen zal geven door het ontbreken van updates.  De nuc i3 heeft een intel graphics hd4000 en zie geen optie om frame packing in te stellen (tenzij ik daar overheen kijk).

Grt,
Stef
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

s.t.

#3
Heb je geen 3D instellingen voor de Intel?

Hoe kijk je eigenlijk 3D, side by side of frame packing?

Stef

- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

konijntje

Bedoel je met frame skips soms een zwart beeldje er tussen? Ik heb dat ook en vroeg mij al af waardoor het kwam!

Stef

Correct, konijntje...als je een probleem hebt zie je dat elke +- 40 sec.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

konijntje

Quote from: Stef on November 15, 2015, 15:55:38
Correct, konijntje...als je een probleem hebt zie je dat elke +- 40 sec.

Hmm ik heb het zelfs vaker op de tv (wel elke paar seconden)... lees dat het ook aan de tv kan liggen, op de projector heb ik het minder vaak. TMT werkt wel zonder problemen maar mijn tv gaat dan in 1080p/30 ipv 24... ook vreemd.

Ik ga nu eens dezelfde iso branden en via de PS3 afspelen.

Gebruik jij ook de intel HD 4000 ?

Stef

Quote from: konijntje on November 15, 2015, 16:03:28
Hmm ik heb het zelfs vaker op de tv (wel elke paar seconden)... lees dat het ook aan de tv kan liggen, op de projector heb ik het minder vaak. TMT werkt wel zonder problemen maar mijn tv gaat dan in 1080p/30 ipv 24... ook vreemd.

Ik ga nu eens dezelfde iso branden en via de PS3 afspelen.

Gebruik jij ook de intel HD 4000 ?

Ik heb een intel nuc i3 met intel HD 4400.  TMT 6 werkte feilloos maar na een aantal windows en driver updates heb ik problemen.  3D avatar geeft bvb glitches als ik hardware accelaration enable in TMT 6 (en zonder accelaration schokt het beeld enorm).  Meeste 3d iso spelen wel correct maar op een dag is het ongetwijfeld over en out omdat er geen support meer is voor tmt.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

konijntje

Quote from: Stef on November 15, 2015, 16:21:43
Ik heb een intel nuc i3 met intel HD 4400.  TMT 6 werkte feilloos maar na een aantal windows en driver updates heb ik problemen.  3D avatar geeft bvb glitches als ik hardware accelaration enable in TMT 6 (en zonder accelaration schokt het beeld enorm).  Meeste 3d iso spelen wel correct maar op een dag is het ongetwijfeld over en out omdat er geen support meer is voor tmt.

Ja ik heb al aantal titels gehad die niet meer op TMT werken. Ik denk dat ik die paar 3D iso's voorlopig maar brand, misschien dat PDVD16 het probleem oplost..

Gebruik je win8 of 10?

Stef

Quote from: konijntje on November 15, 2015, 16:23:47
Ja ik heb al aantal titels gehad die niet meer op TMT werken. Ik denk dat ik die paar 3D iso's voorlopig maar brand, misschien dat PDVD16 het probleem oplost..

Gebruik je win8 of 10?

Windows 8.1 Had eigenlijk die optie nog niet overwogen...zonder te googlen, kan een PS4 gebrande 3d iso spelen?
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

konijntje

Quote from: Stef on November 15, 2015, 16:29:51
Windows 8.1 Had eigenlijk die optie nog niet overwogen...zonder te googlen, kan een PS4 gebrande 3d iso spelen?

Ik heb ook 8.1.. Maar behalve die paar 3D iso;s werkt het als een zonnetje dus heb eigenlijk niet zoveel zin om alles opnieuw te installeren.

Ik heb een PS3, in het verleden heeft het gewerkt, maar ik ga zo een iso branden dus dan laat ik het je weten.

Stef

Quote from: konijntje on November 15, 2015, 16:32:14
Ik heb ook 8.1.. Maar behalve die paar 3D iso;s werkt het als een zonnetje dus heb eigenlijk niet zoveel zin om alles opnieuw te installeren.

Ik heb een PS3, in het verleden heeft het gewerkt, maar ik ga zo een iso branden dus dan laat ik het je weten.

Know the feeling  :D Thanks...kga eens checken of een playstation 4 dat ook kan (heb geen ps3 meer).
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

konijntje

#13
Quote from: Stef on November 15, 2015, 16:37:05
Know the feeling  :D Thanks...kga eens checken of een playstation 4 dat ook kan (heb geen ps3 meer).

misschien dat ik als het niet op de PS3 werkt een image ervan ga trekken, dan kan ik het ook weer zo terug zetten :)

Edit: op de ps3 werkt het als een zonnetje...

s.t.

Ik snap nog steeds niet hoe je 23.976 gebruikt voor 3D weergave. Frame packing werkt toch op 24p?

Heb je ook een 3d stand op je projector of TV? Zet anders die aan zodat de TV ook 24p verwacht en danb zou er geen issue meer moeten zijn.

Of speel je toch side by side 3D af? Dan kan ik je aanrdaen om over te gaan op frame packing.

konijntje

Quote from: s.t. on November 17, 2015, 11:22:38
Ik snap nog steeds niet hoe je 23.976 gebruikt voor 3D weergave. Frame packing werkt toch op 24p?

Heb je ook een 3d stand op je projector of TV? Zet anders die aan zodat de TV ook 24p verwacht en danb zou er geen issue meer moeten zijn.

Of speel je toch side by side 3D af? Dan kan ik je aanrdaen om over te gaan op frame packing.

Volgens mij zijn de meeste films ook in 3D FP op 23,976, enkele gebruiken echt 24.000, althans dat is wat ik de laatste tijd heb gelezen.

De TV (Samsung) en mijn Epson 8100 geven beide dezelfde problemen bij het afspelen via PowerDVD, frameskips die zich uiten in zwart frame wat voorbij komt. Dezelfde film via TMT of op de PS3 werkt prima. Het heeft dus te maken met hoe Powerdvd zijn framerate doorgeeft. Als je zoekt naar het probleem zijn er veel meer mensen die er last van hebben.

Maar aangezien PDVD elk jaar met nieuwe versie komt hoop ik dat in jan/feb Pdvd16 de oplossing heeft..

En dit probleem doet zich uiteraard alleen voor op films die via full 3D (dus Framepacking) afgespeeld worden, SBS of TAB 3D heeft dit probleem niet.

Stef

Heb 'voorlopig' het stof van mijn xtreamer prodigy silver afgeblazen en deze speelt 3d iso perfect af (wel moet ik content copieren naar interne harde schijf want schijf aangesloten via usb 2 geeft af en toe een heel kleine strubbeling...maar je moetr echt naar zoeken).  Bij mijn weten zijn realtek 1186 mediaplayer zoals deze en bvb Mede8er x6003D etc de enigen die feilloos 3D iso kunnen weergeven...
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

s.t.

Bij mij met powerdvd en nvidia kaart speelt 3D perfect af. Geen problemen met frame skips.

konijntje


Quote from: s.t. on November 21, 2015, 07:35:48
Bij mij met powerdvd en nvidia kaart speelt 3D perfect af. Geen problemen met frame skips.

Dat had ik inderdaad ook al gelezen op andere fora dat het of niet of minder zichtbaar is met nvidia kaarten.

Maar helaas kan ok geen losse videokaart kwijt in mijn fanless htpc case..

s.t.

#19
Nvidia driver heeft weer een ander issue. Om 23.976 frames te krijgen moet je een custom resolutie aanmaken. Als je nu 3D aanzet in de driver kiest de driver de custom resolutie ipv de 24p frame rate. Dat werkt weer niet samen met powerdvd.

Oplossing is om een .reg te maken voor 2d en 3d. Juiste .reg laden pc herstarten en film kijken.


Daarnaast is bij de custom resolutie output niet 0-255 te krijgen maar is altijd 16-255. Leuk driver ellende

Stef

Een heel gedoe wel  :D.

Was iets te voorbarig met mn comment over mijn xtreamer...zelfs met laatste firmware heb ik af en toe kleine stutters (stond blijkbaar met reden stof te verzamelen in de kast).

Heb nu sinds gisteren een Mede8er x6003D.  Werkt perfect  ;D (had echt geen zin meer om te blijven klooien met nuc).
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

konijntje

Quote from: s.t. on November 22, 2015, 08:51:04
Nvidia driver heeft weer een ander issue. Om 23.976 frames te krijgen moet je een custom resolutie aanmaken. Als je nu 3D aanzet in de driver kiest de driver de custom resolutie ipv de 24p frame rate. Dat werkt weer niet samen met powerdvd.

Oplossing is om een .reg te maken voor 2d en 3d. Juiste .reg laden pc herstarten en film kijken.


Daarnaast is bij de custom resolutie output niet 0-255 te krijgen maar is altijd 16-255. Leuk driver ellende

Dus eigenlijk heb je gewoon dezelfde problemen als wij. Je moet de framerate vastzetten. Ik ga even op onderzoek uit, op zich is het natuurlijk wel te doen met een reg file, ik spreek powerdvd vanuit kodi toch al aan met een script, die moet die regfile ook wel kunnen oproepen.

Stef: wat heb je betaald voor de mede8er? Ik ben alleen nogal gehecht aan Kodi....

Stef

Was 139 eur (geen verzendingskosten, bij bol.com) voor de non wifi versie (600x3d met wifi kost 159 eur).
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

s.t.

Quote from: konijntje on November 24, 2015, 12:45:59
Dus eigenlijk heb je gewoon dezelfde problemen als wij. Je moet de framerate vastzetten. Ik ga even op onderzoek uit, op zich is het natuurlijk wel te doen met een reg file, ik spreek powerdvd vanuit kodi toch al aan met een script, die moet die regfile ook wel kunnen oproepen.

Stef: wat heb je betaald voor de mede8er? Ik ben alleen nogal gehecht aan Kodi....

Eens, ik moet je juiste frequentie kiezen. Echter is er bij nvidia driver een 3d mode om frame packing te ondersteunen.

konijntje

Quote from: Stef on November 24, 2015, 13:00:38
Was 139 eur (geen verzendingskosten, bij bol.com) voor de non wifi versie (600x3d met wifi kost 159 eur).

Hmm 140 euro is mij nog net even te veel. Native kodi support zal nog wel op zich duren, net even gelezen op het kodi forum en eigenlijk staat het op een hele lage prio.. omdat de devs 3D zelf onzin vinden.

Quote from: s.t. on November 24, 2015, 13:04:20
Eens, ik moet je juiste frequentie kiezen. Echter is er bij nvidia driver een 3d mode om frame packing te ondersteunen.

de intel hd 4000 heeft ook 3d modus, en geeft het ook prima door, alleen powerDVD geeft gewoon de verkeerde framerate door aan de GPU (24.000 ipv 23.976). Dus als ik ook op de intel kaart de framerate op 23.976 kan krijgen zou het in theorie ook goed moeten gaan.