Speakerkeuze (klein maar fijn :P? )

Started by Abel_Dekkers, March 16, 2004, 16:49:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Abel_Dekkers

Hoi....

Door mijn niet al te grote kamer heb ik de keuze gemaakt om te gaan kijken naar kleine speakers. Geen zuilen meer voor mij dus.....

Grote ongeveer van het format van kleine canton speakertjes bijvoorbeeld. Natuurlijk weet dat ik zelf moet gaan luisteren, maar hebben jullie een merk/type waarvan jullie denken van "nou....daar moet hij eens naar gaan luisteren" ??  8)

Alvast bedankt,

Mvg,

Abel Dekkers
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

Jeroen.

bedoel je  dit met "canton klein":



Dan zou je ook eens kunnen luisteren naar Kef eitjes.

Abel_Dekkers

Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

bmateijsen

Even off-topic: Persoonlijk vind ik die Canton meer Bang for the Buck, maar het design van die KEF-eitjes is wel   8)

Groet Bjorn

Jeroen.

Kef is inderdaad wat duurder dan Canton, maar er was nog geen richtprijs gegeven alleen richt grootte :) ook weer eens leuk. Welk prijs cat zoek je?

De Elac Cinema 3 serie schijnt ook lekker te klinken. adv prijs van €1789,-

Jeroen

bmateijsen

Ik moet echt eerlijk bekennen dat wanneer de micro-speakers zo klein worden je weinig verschillen meer zal horen tussen de verschillende merken, naar mijn mening wordt het dan meer een kwestie van design keuze. Overigens heeft B&W, maar ook KEF een iets grotere broer die een behoorlijke meerwaarde biedt. Van Kef is dat de ACE technologie... (zie ook HVT van deze week..)

Groet Bjorn

Ray

Je kan ook eens kijken naar de Infinity Modulus kost rond de 1700 euro en zijn de maat die jij bedoeld. Zijn getest in het blad Audio van deze maand.

Freddy

maat van mij heeft van die kleine tanoy,s  FX 5.1
en die klinken best aardig heeft ze aangesloten op een Marantz SR4300
staat nu een set te koop op hifi.nl

Mvrgr Fred
Nad 757v2,Nad 567, 4x piega s4,rel t5,Audioquest bekabeling
Philips 52" lcd

xdc

de mordaunt short premiere series 5 satelietjes met 1 subje
HT Specs  : Projector Pana 900 , B&W 603, Philips 963SA Rotel 1075 , 1066

Spacebass

Monitor audio, Mission vond ik beide niet verkeerd klinken bij de kleinere modellen...

De sub van de Mission is misschien niet je van het, maar dat zou je dus met een andere sub kunnen combineren  ;)

Dennis92

Hoi! Ik heb me ook verdiept in de kleine speakertjes...

Als je zo'n 1500 EUR kunt uitgeven, zou je ECHT eens naar die nieuwe monitor audio radius moeten luisteren, erg mooi!

Voor goedkopere opties heb ik infinity ook erg mooie aanbiedingen gezien op kieskeurig.nl (Oreus voor rond de 1000 EUR).

Ik heb de Elac cinema 3 even in huis gehad, daar werd ik erg luistermoe van...erg helder, maar op termijn erg scherp...

B&W satellites VM-1 klinken ook mooi!
Arcam AVR-250, Arcam DV-79, Miller & Kreisel Xenon LCR-35 (fronts & center) & LCR-25 surrounds, Miller & Kreisel V75-MKII (subwoofer), Kimber Timbre Interconnects, Kimber 4PR LS kabels, Lapp Netkabel.

Abel_Dekkers

Hoi,

Zelf had ik van de week naar de kleine modellen van infinity geluisterd. Klonk goed. Mijn budget weet ik nog niet, maar ik ben bezig me wat te verkennen in de markt van de wat kleinere speakers.

Misschien raar dat ik het hier voorstel, want ik hoor er wel negatieve verhalen van bose :-[ Dan bedoel ik niet de "melkpakjes" maar bijvoorbeeld de 301 serie. bijvoorbeeld allebei voor de front en back...... Wat is jullie mening over dit merk/ deze serie?

De receiver die ik erbij ga kopen is waarschijnlijk de Pioneer VSX AX3

Bedankt voor de reacties,

Mvg Abel
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

DrBoom

Ik vind de nieuwe 301's maar rommelig klinken eigenlijk.
Ik moet wel toegeven dat ik zelf ook 2 Bose speakers heb maar die doen dienst als PC speakers op mijn JVC miniketen, ironisch genoeg zijn deze al het langst gebleven van al mijn audio apparatuur ::)
Die ik heb zijn die Bose 4.2's, zeg maar voorlopers van de 301.
Wat me wel opvalt is dat ze met elke reeks steeds slechter en slechter gebouwd zijn, als ik de mijne weeg tegenover de nieuwe 301...
Ze kunnen wel hard spelen zonder vervorming, maar veel detail zit er eigenlijk niet in.
Is bij mij een typische café luidspreker, waar ze dan ook vaak verkocht worden.

Lijkt me een beetje zonde van daar een Pioneer AX3 op te hangen eigenlijk.
Koop dan liever de Infinity's, de Beta reeks vind ik ook erg mooi voor het geld.
Ik heb eens de Beta 20 gehoord, en moet zeggen dat het erg gedetailleerd was.
Of zelfs de Beta HCS, ook best mooi, veel waar voor je geld.
Natuurlijk, luisteren moet je zelf doen, misschien vindt jij de 301's wel mooier klinken.

Abel_Dekkers

Hoi,

Zelf werk ik bij een winkel die begint met Media  ;D en heb vandaag beetje alle kleine setjes speakers geluisterd met muziek en film. Canton viel onwijs tegen, Infinity klonk goed, maar waarover ik zelf verbaasde was dat de Acoustimass® 10 home entertainment speaker system van Bose het ook goed deed. IK zelf vond ze dus goed klinken, zowel met muziek en film. Mijn vraag is waarom er vaak negatief over dit merk gedaan wordt?? Ok, hun hanteren vaste prijzen en beste wel hoge(re) prijzen, maar Bose staat wel bekend om producten die lang meegaan.......... (dat hoor ik bijna altijd als ik in de winkel sta)

Mvg,

Abel
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

Spacebass

Ja da's waar...ze hebben helaas (zoals veel fabrikanten) voor mijn vroegere 901's (serie III en IV) een foam gebruikt die het na +/- 10 jaar begaven..dus tja een afschrijving van 14.000 gulden over 10 jaar ach slechts 1400 gulden per jaar  ;D

(Heb ze met pijn in mijn hart naar het mileu depo gebracht  :'( )
Mja daar heb ik wel iets lekkerders voor terug gekregen  ;)


aar joh als jij ze wel mooi vind klinken...wat let je....  :)

Abel_Dekkers

Ik zat te denken en inderdaad heb je voor dat geld wat je voor Bose betaalt mooiere spullen.......


Ik zoek dus een leuk alles in 1 setje die ik mooi kan upgraden als ik over jaartje of 2 het huis uit ga......  >:D

Ik zat op internet rond te surfen en kwam de Infinity Primus set tegen. Gezien de front speakers zijn deze later weer mooi de combineren met 2 zuilen bijvoorbeeld, voor als ik dus weer ruimte heb.

Is hier iemand bekend mee? Ik zelf ga deze aankomende maand wel beluisteren......
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

Harry HT

Hoi Abel,

Onderstaand nog een linkje naar 1200 reviews van ht setjes  ::)

http://www.ecoustics.com/Editorial/Reviews/Home_Theater_System/

Succes met lezen >:D ,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Spacebass

QuoteSucces met lezen  ,

Da's ook niet aardig...

Daarom komt hij met zijn vraag toch op een forum.....

Shorty

Aan de andere kant, Spacebass, is Abels vraag er eentje uit de categorie :hoe lang is een Chinees?"  ;D

Op dit soort vragen krijg je meestal 2 soorten antwoorden:
a) koop vooral merk x want dat heb ik ook;
b) gebruik je oren want het hangt van je kamer af

Dus is die link van Harry HT nog niet zo'n slecht idee  8)

VrtGr,

Bart J.
   

Harry HT

Ha ha,

Wanneer je de site bekijkt waarnaar de link verwijst, wordt je vanzelf evil >:D >:D
Kribbig wordt ik van zoveel tekst en gegevens.  >:D >:D Ik zie door de bomen het bos niet meer.......... >:D

Zodoende wens ik Abel veel succes met lezen. ;)  ::) ::)

Gegroet,

Harry

@Shorty, Oei een teer punt  :)
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Spacebass

#20
[preek]
Tuurlijk, maar als iedereen dat doet (gedaan had), hoe zouden wij dan aan onze uitleg komen..sterker nog, de hoofdreden om op een forum te zitten is mensen helpen of zelf vragen te stellen.

Kunnen wij net zo goed alle threads dichtgooien en stickytopics met links plaatsen  ;)

Ik bedoel alles waar wij over babbelen is op het net te vinden....wij zouden juist een stuk vriendelijker kunnen zijn dan die Winkels waar je van alles wordt aangesmeerd...
[/preek]


PS
Ik snap je wel, maar ik hoop dat jij mij ook snapt   :)

Harry HT

Hallo SB,
Quote from: Spacebass on March 30, 2004, 20:15:55
Ik snap je wel, maar ik hoop dat jij mij ook snapt   :)
Okee !

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

BOUBOU

Ik draai zelf thuis ook nog met een accoustimass 7 setje als surround, en surround back.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik toch duidelijk het verschil kon horen tussen deze bose melkpakjes, en iets grotere sony satelietjes.

Na 10 seconden heb ik de sony's afgekoppelt, het was niet om aan te horen....werkelijk waar.

Het is echter wel zo dat je voor de prijs die je voor de bose betaald met gemak speakers kunt halen van een groter formaat die ook ongetwijfelt beter zullen klinken.

Maar kun je de bose ergens 2e hands voor een goede prijs op de kop tikken, en de kleur, sound en het formaat liggen je goed........wat let je!!!


MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Starred

De Kef-eitjes klinken in combinatie met de VS-AX3 bijzonder goed (zeker voor de prijs die je ervoor betaalt).
Ik heb hiervoor een set gehad uit de Q-serie (Q7, Q9c en Q1) en moet zeggen dat het verschil echt niet dramatisch groot is (tot mijn grote verbazing / blijdschap)

Duiker

Kijk eens op dvd.nl bij de hardware test.
Hier wordt een canton setje getest.