Set van Walt

Started by Contour, October 24, 2015, 20:50:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

minplus

De bedragen die inmiddels voor niet gemodde CD104's worden gevraagd en geboden rijzen de pan uit en zijn soms absurd ook al is het een tank van een apparaat.
Voor eentje met die kwaliteit onderdelen betaal je bij een nieuwe nu heel erg veel.

Wat de lamp betreft, die laat ik gewoon permanent aanstaan en dan zie je overdag niets en in het donker een beetje schijnsel van de gloeidraad als er van dichtbij naar kijkt. Dus dat effect van lichtnet storing speelt niet mee.
Toen ik als uiterst cynicus met m'n lief in Meppel ging luisteren werd de lamp bij een muziekstuk afwisselend in en uit geschakeld. Dus aan de muziekinstallatie werd niets veranderd, die bleef gewoon draaien, dezelfde spullen, hetzelfde volume, enz.

Tot onze verbazing sprong de zangeres, ik meen Wende, elke keer als de lamp aan ging een meter naar voren in de kamer  ten opzichte van de instrumenten om maar 1 ding te noemen. Zowel met ogen open als ogen dicht getest.
Ik vond het waanzinnig en volledig onbegrijpelijk maar heb TvW gevraagd er ook eentje voor mij te maken.

De lamp had hier een kleiner effect, het verschil is hier eerder iets van 30 cm, maar ik heb hier behalve de CD-speler verder geen v/d Heide dingen. Mogelijk ligt het daaraan, want de set in Meppel had veel meer van de v/d Heide onderdelen.

Een facet wat ook van de lamp bekend is  en waarvoor gewaarschuwd wordt ligt in het emotionele gebied (en kom er maar in, sommigen hier, met dat dit nog ergere waanzin is dan wat je al noemde want dit is nog veel minder meetbaar).
Ik heb 50 jaar mensen over de vloer gehad die m'n spullen leuk vonden. En later toen ik leukere spullen had zeiden "jezus, wat een mooi geluid hier". Dat was met echt mooie spullen en een super akoestiek.
Nu, met een veel mindere akoestiek, heb ik 2x iemand gehad die zat te luisteren met de lamp aan en bij wie de tranen weggewist moesten worden omdat de muziek die ze al veel vaker gehoord hadden opeens enorm emotioneel aansprak.

Ik ben beta wetenschapper en heb er geen verklaring voor.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

CZ79

Jij hebt toch ook nog een tegel in je set Walt?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

B-art

#302
Bijzonder, alles wat meer emotie toevoegd aan de muziek is mij welkom

Over emotie: https://tidal.com/track/5255677 en https://tidal.com/track/6405902 en https://tidal.com/track/6405916
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

dre73

Quote from: cz79 on January 29, 2022, 17:14:52
Jij hebt toch ook nog een tegel in je set Walt?

De cd-speler is ook een tegel als ik het goed heb.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Contour

Klopt precies, onder mijn cd104 zit een speciale tegelbodem, uniek exemplaar. Echter deze kleine tegel is minder effectief dan de huidige audiotegels. Daarom maakt Berret van audiofreaks forum ook nog een nieuwe audiotegel voor onder de set, om de cd104 tegel te vervangen.

Groetjes Walter

CZ79

Humm dacht dat je al zo'n tegel had (dacht ik daar gelezen te hebben).
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Contour

Nee nooit gehad, alleen dus een kleinere tegel, die in de losse bodem van de cd104 zit verwerkt.

FS249

Quote from: minplus on January 29, 2022, 17:06:02
De bedragen die inmiddels voor niet gemodde CD104's worden gevraagd en geboden rijzen de pan uit en zijn soms absurd ook al is het een tank van een apparaat.
Voor eentje met die kwaliteit onderdelen betaal je bij een nieuwe nu heel erg veel.

Wat de lamp betreft, die laat ik gewoon permanent aanstaan en dan zie je overdag niets en in het donker een beetje schijnsel van de gloeidraad als er van dichtbij naar kijkt. Dus dat effect van lichtnet storing speelt niet mee.
Toen ik als uiterst cynicus met m'n lief in Meppel ging luisteren werd de lamp bij een muziekstuk afwisselend in en uit geschakeld. Dus aan de muziekinstallatie werd niets veranderd, die bleef gewoon draaien, dezelfde spullen, hetzelfde volume, enz.

Tot onze verbazing sprong de zangeres, ik meen Wende, elke keer als de lamp aan ging een meter naar voren in de kamer  ten opzichte van de instrumenten om maar 1 ding te noemen. Zowel met ogen open als ogen dicht getest.
Ik vond het waanzinnig en volledig onbegrijpelijk maar heb TvW gevraagd er ook eentje voor mij te maken.

De lamp had hier een kleiner effect, het verschil is hier eerder iets van 30 cm, maar ik heb hier behalve de CD-speler verder geen v/d Heide dingen. Mogelijk ligt het daaraan, want de set in Meppel had veel meer van de v/d Heide onderdelen.

Een facet wat ook van de lamp bekend is  en waarvoor gewaarschuwd wordt ligt in het emotionele gebied (en kom er maar in, sommigen hier, met dat dit nog ergere waanzin is dan wat je al noemde want dit is nog veel minder meetbaar).
Ik heb 50 jaar mensen over de vloer gehad die m'n spullen leuk vonden. En later toen ik leukere spullen had zeiden "jezus, wat een mooi geluid hier". Dat was met echt mooie spullen en een super akoestiek.
Nu, met een veel mindere akoestiek, heb ik 2x iemand gehad die zat te luisteren met de lamp aan en bij wie de tranen weggewist moesten worden omdat de muziek die ze al veel vaker gehoord hadden opeens enorm emotioneel aansprak.

Ik ben beta wetenschapper en heb er geen verklaring voor.

Ik ook niet. Heb het bij hem mogen ervaren op de eigen bouw buizen amp met de Tannoy's. Bijzondere ervaring.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

minplus

Mijn gemodde 104 en 204 hebben geen tegel. Werd wel aangeraden. Ook nooit een losse gehad. En sommigen konden er niets mee las ik hier.
Vond het idee nog veel maffer dan de audiolamp. Maar gezien wat de lamp voor effect heeft begin ik me toch af te vragen of...
Vooral omdat ik gehoord heb wat een volledig behandelde set presteert.
Vreemd. Snap het niet maar het is er.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Kwabbernoot

Ik heb hier ook van die tegels. In het begin was het absoluut geweldig. Nog nooit zoiets gehoord. Ik had ook al geluisterd bij Tedo en dat was mijn eerste kennismaking met "gehakt". In mijn draadje alhier en op Audiofreaks heb ik toen wel verslag gedaan van mijn ervaringen met mijn eerste tegel thuis. Daarna heeft mijn broer hem geleend en toen ik hem weer in mijn set deed, deed hij niets meer. Bij mijn broer trouwens ook nooit enig verschil gehoord.

Omdat ik het miste, heb ik er daarna nog een paar bij gekocht maar helaas, niets. Mijn laatste poging iets terug te vangen van de magie was de aanschaf van de CD104. Daar heb ik toen ook zijn set gehoord en dat was best goed maar stond voor mij in geen vergelijk met wat ik thuis heb gehad.

Ik ga binnenkort met de tegels langs bij Berret. Daar hebben we al een tijd geleden contact over gehad maar ik wilde wachten totdat de corona toestanden wat minder werden. Daar zijn we nu denk ik wel zo'n beetje. Binnenkort maar eens een mailtje eraan wagen. Ik hoop dat het weer zo gaat worden als het ooit was.

Groeten...

Contour

Met dit soort dingen is het ook wel, als je denkt dat het werkt, dan werkt het, placebo effecten zijn mega sterk.

Kwabbernoot

Tja, dat heb ik mij ook vaak afgevraagd. Maar waarom werkte het eerst wel en daarna niet meer? Is mijn mindset veranderd omdat het niet werkte bij mijn broer z'n set? Hij hoorde het ook bij mij. Vandaar dat hij het thuis ook wilde proberen. Ik snap er werkelijk helemaal niets van.

Groeten...

Contour

Blijft lastig dit soort dingen, ik heb nu weer een bataljon Kemp pluggen in de set zitten omdat het beter klinkt, paar maanden geleden had ik ze er allemaal uit gehaald, omdat zonder beter klonk... zeg het maar...  ;D

minplus

Quote from: Contour on January 29, 2022, 22:27:05
Met dit soort dingen is het ook wel, als je denkt dat het werkt, dan werkt het, placebo effecten zijn mega sterk.

Het probleem ontstaat pas als je er absoluut niets van gelooft en je je met met je beta-geest met geen mogelijkheid kunt voorstellen dat zoiets zou kunnen werken en het werkt toch. Dan heb je geen placebo-effect en sta je stomverbaasd met je hoofd te schudden.

If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Contour

#314
Ik het kader van vage tweaks, ik heb nog 6 stuks Shun Mook Mpingo discs erbij gekocht, totaal nu 9 stuks in de set om mee te experimenteren:

Ralf67

En hoor je al verschil ?

Contour

Zeker, ben nu met verschillende posities aan het testen, mooie tweak.

Contour

Kwam laatst ter sprake in een ander topic, ik gebruik twee losse SBooster voedingen, voor een Intel NUC een 19v exemplaar en voor mijn Merging Hapi DAC een 12V, nu schijnen er nog betere voedingen te zijn, wie heeft er wat tips? Denk dat op de DAC de meeste winst te halen valt, dus laten we beginnen met 12V, ongeveer 30W minimaal.


Contour

Liefst of the shelf, dus niet zelf bouwen.

Leeuwarden

In dat geval ben je reddeloos verloren...

Contour

Is een vergelijkbaar product (zelfde prijsklasse) van Keces of Uptone beter dan SBooster?

Pjotr27

Quote from: Contour on June 24, 2022, 09:57:47
Kwam laatst ter sprake in een ander topic, ik gebruik twee losse SBooster voedingen, voor een Intel NUC een 19v exemplaar en voor mijn Merging Hapi DAC een 12V, nu schijnen er nog betere voedingen te zijn, wie heeft er wat tips? Denk dat op de DAC de meeste winst te halen valt, dus laten we beginnen met 12V, ongeveer 30W minimaal.
Jouw Merging dac heeft geen ingebouwde voeding, begrijp ik dat goed? Dan is daar echt nog wel een hele slag in te maken. Die losse voeding s doosjes zijn dramatisch slecht vaak.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Contour

Er zit een SMPS voeding in, maar je kan heb ook met 12V dc aansturen wat ik nu doe, klinkt beter dan de ingebouwde voeding. Gebruik nu dus de bekende SBooster, wel met SR Blue zekering erin.

Pjotr27

Quote from: Contour on June 24, 2022, 12:16:23
Er zit een SMPS voeding in, maar je kan heb ook met 12V dc aansturen wat ik nu doe, klinkt beter dan de ingebouwde voeding. Gebruik nu dus de bekende SBooster, wel met SR Blue zekering erin.

Oh, dan is er nog wel een wereld te winnen. SBooster is leuk maar zeker niet top.
Ik vond het al vreemd, op de foto op de site van de fabrikant stond ook een IEC aansluiting.
Heb je al met "andere" netkabels getest? Ik weet dat mijn Plinius CD speler daar ooit vreselijk beter van ging klinken.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.