Set van Walt

Started by Contour, October 24, 2015, 20:50:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Contour

Laag is prima! Maar dat was het met de oude opstelling ook wel.

Het klinkt absoluut niet of er meer direct geluid is, eerder omgekeerd. Je hoort het geluid totaal niet meer uit de speakers komen. Het hele podium staat ruim achter de speakers. De opgenomen insteumenten en stemmen zijn nu virtuele geluidsbronnen in de ruimte geworden.

Gr. Walter

Staaled

Toch is dat wat er gebeurt. :)
Je speelt oa met de (1,0,0)axiaal resonantie zodra je in de lengte schuift.
Reflecties van de voorwand worden minder dominant net als die van de zijwanden.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Contour

Ik heb juist het idee, door geen toe-in toe te passen, en het feit dat het dipoolspeakers zijn, dat ik meer hoor van het geluid wat aan de achterkant wordt afgestraald, maar ook dat zou je direct geluid kunnen noemen natuurlijk. Hoe dan ook, het klinkt ERG fraai zo.

Staaled

En daar gaat het om. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Contour

Nieuwste aanschaf is een Tidal hifi account, onbeperkt FLAC bestanden streamen uit hun database van > 48.000.000 liedjes voor 20 euro per maand. Je kunt veel geld in je set steken, uiteindelijk gaat het om muziek. Tidal is perfect in Roon geintegreerd, echt een beleving zo.

Groetjes Walter

Contour

WE luisteren Cannonball Adderley, Somethin Else, Rudy van Gelder editie.

Onze dochter Nora lijkt het mooie muziek te vinden.

Groetjes Walter

Pjotr27

Gaaf zeg! En je speelt nog steeds met de mooie Metrum Dac.... Daar kan je rustig de binnenkant van laten zien....
Veel luisterplezier, jong geleerd is oud gedaan...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Contour

Zo inderdaad, de binnenkant van deze Metrum Hex is superstrak. Ben er nog steeds erg tevreden mee, was een goede zet om deze van jou over te nemen! Zou wel nog eens willen upgraden naar bijv. een Metrum Pavane, maar kom die zeer zelden tweedehands tegen, zeker de level 3 uitvoering.

Groetjes Walter

chansig

Soort van klein bas trapje. Geniet ervan.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Muziek luisteren met je kleine is gaaf!

Geniet!

Contour

#185
Nieuwe (nou ja, tweedehands) Furutech 212 (G) bananen voor mijn FS Alpha kabels ipv WBT. De Furutech zijn een stuk degelijker, en geloof het of niet, ik vind ze beter klinken dan de WBT.

Ralf67

Laat Frank het maar niet horen   :D

Ralf67

Als ik het goed begrijp heb je 2 x xxls400 gescoord ?

Wat vindt je ervan en hoe heb je ze aangesloten ?

Zijn het blijvertjes ?

Contour

#188
Nee, zie Hans zijn topic.

Verder draai ik reeds met de Audiotechnology AT 10C77 woofers, 4 stuks, met Hypex N-Core 500 erop, veel beter gaat het niet worden. Mooie woofers die AT's, wel erg duur, zie bijv. de site van Troels Gravessen om te lezen hoe bijzonder deze woofers zijn. Het zijn 10 inchers, maar met een 77mm spoel en 200mm magneet, dat is een motor die normaal op een 18 incher zit.

Groetjes Walter

Ralf67

#189
nerermind

Contour

#190
Weer wat leuke tweaks aangeschaft:

- akiko cable chip
- akiko equipment tuning chip
- akiko usb tuning stick
- 3x Audiomaat Mbag

Met name de Akiko Audio USB tuning stick geeft direct een mooie verbetering. De andere producten werken ook maar ik ben nog aan het testen om de optimale postitie te bepalen.

chansig

Leuk om mee bezig te zijn. Heb er weinig mee maar dat is bekend.

Vraag die bij me oppopt is: Is er een max als het gaat om een natuurlijke weergave. Dus kan een teveel aan dit type produkten zorgen voor een overkill aan natuurlijkheid ? En heb je een idee wat je dan zal gaan horen ?

Dit omdat ieder product afzonderlijk voor meer natuurlijkheid lijkt te zorgen.

Ligt in dezelfde lijn als de gedachte dat teveel demping zorgt voor een gebrek aan levendigheid....

Gr. Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Hallo Hans,

Denk dat dat niet zo'n vaart zal lopen, die laatste paar procent verbetering om 100% natuurgetrouw te zijn, lijkt mij bijna onhaalbaar. Tenminste ik heb nog nooit ergens een set gehoord die echt 100% de echte live performance op mij wist over te brengen. Wel leuk om te proberen zo dicht mogelijk in de buurt te komen natuurlijk.   

Gr. Walter

holco

Lekker bezig Walter, zal wel erg fraai klinken  :clapping:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

op eigen verzoek verwijderd.

Een plaatje aluminium met gravering dat je op je apparatski plakt maakt het geluid beter?

Serieus?

noot87

Een ingepakt cadeautje is toch ook beter dan een on-ingepakt cadeautje, komt toch beter over
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

op eigen verzoek verwijderd.

Het is eigenlijk net zoiets als die badges die je op je wagen kan plakken...

Een Soepzuki Alto Turbo 2 16v 4x4 limousine. Zou dat ook zo werken?

Leeuwarden


op eigen verzoek verwijderd.

Heeft Contour een wagen, en zo ja, wat voor één? En wat zou daar dan aan badges opgeplakt zitten..?

Foto?

Sirius666

#199
Quote from: chansig on February  8, 2019, 11:16:33
Leuk om mee bezig te zijn. Heb er weinig mee maar dat is bekend.

Vraag die bij me oppopt is: Is er een max als het gaat om een natuurlijke weergave. Dus kan een teveel aan dit type produkten zorgen voor een overkill aan natuurlijkheid ? En heb je een idee wat je dan zal gaan horen ?

Dit omdat ieder product afzonderlijk voor meer natuurlijkheid lijkt te zorgen.

Ligt in dezelfde lijn als de gedachte dat teveel demping zorgt voor een gebrek aan levendigheid....

Gr. Hans

Wat is jouw gedachte over die gedachte?

Quote from: Baardmannetje on February  8, 2019, 20:39:44
Heeft Contour een wagen, en zo ja, wat voor één? En wat zou daar dan aan badges opgeplakt zitten..?

Foto?

Geen badge. Wel nieuwe HT forum merch: