Set van Walt

Started by Contour, October 24, 2015, 20:50:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Contour

Klopt, speakers zo goed mogelijk neerzetten is stap 1.

Een dipool is wel gunstig m.b.t. de afstand tot de zijwand. Daar zit namelijk een nul in de afstraling dus een dipool kan relatief dichter bij de wand dan een 'normale' speaker.

Groetjes Walter

JeroenGRT

Mooie set walter! Wat voor een muziek luister je zoal?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Contour

Nieuwe (tweedehands) tweak, een Kemp QA plug:

Markus2

Brings back memories.  ;)
Ik had ooit, een jaar of vijftien geleden, drie stuks SNN(?)-plugs van Kemp.

Veel plezier ervan. :)

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Contour

#104
Via dit forum heb ik 4 meter Pink Faun stroomkabel aangeschaft voor tussen de wandcontactdoos en mijn Gigawatt stekkerblok:

Peerless Monster

Quote from: Contour on April 18, 2017, 22:25:03
Via dit forum heb ik 4 meter Pink Faun stroomkabel aangeschaft voor tussen de wandcontactdoos en mijn Gigawatt stekkerblok:

Is wel lastig om door de pas pijp heen te krijgen.
PF vind ik zelf iets te lief. Heb deze kabel weleens van Raphie overgenomen.

Hoe sluit jij de Gigawatt aan?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Contour

Ik snap je vraag niet helemaal, het gigawatt stekkerblok heeft een IEC input. Deze kabel zit dus niet in de muur maar loopt gewoon over de vloer van stopcontact naar stekkerblok.

Groetjes Walter

Peerless Monster

Quote from: Contour on April 19, 2017, 17:07:39
Ik snap je vraag niet helemaal, het gigawatt stekkerblok heeft een IEC input. Deze kabel zit dus niet in de muur maar loopt gewoon over de vloer van stopcontact naar stekkerblok.

Groetjes Walter

Hi Walter,

Excuus! Ik dacht dat gigawatt dus alleen spullen leverde voor audiogroepen. Las het waaarschijnlijk maar half en te snel (heb ik vaker op zo'n kleine smartphone). De pink faun kabel maakte het in mijn hoofd een aparte audiogroep.
Excuus...!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Contour

Inmiddels heb ik via Marktplaats een tweede Kemp QA plug en een Kemp SR plug aangeschaft, ik verwacht deze ergens volgende week binnen te krijgen.

Groetjes Walter

Contour

Alvast een vraagje, ik heb geen ruimte meer in mijn gigawatt stekkerblok voor nog twee pluggen (er zit nu al 1 QA plug in), wat zal ik doen?

1) De SR plug direct in het gigawatt blok met de antenne op de achterwand en de QA pluggen in andere stopcontacten in de ruimte stoppen, dat is dan ongeveer naast de luisterplek.

2) extra verdeelblokje aan het gigawatt blok hangen en alle 3 de pluggen dicht bij de set plaatsen.

Groetjes Walter

Buell

Quote from: Contour on April 29, 2017, 09:27:40
Alvast een vraagje, ik heb geen ruimte meer in mijn gigawatt stekkerblok voor nog twee pluggen (er zit nu al 1 QA plug in), wat zal ik doen?

1) De SR plug direct in het gigawatt blok met de antenne op de achterwand en de QA pluggen in andere stopcontacten in de ruimte stoppen, dat is dan ongeveer naast de luisterplek.

2) extra verdeelblokje aan het gigawatt blok hangen en alle 3 de pluggen dicht bij de set plaatsen.

Groetjes Walter

Ik heb ook een QA plug gehad.

Vond de werking in het stekkerblok zelfs te sterk, had hem altijd in een stopcontact ergens in de kamer, ging prima.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

Contour

#111
Inmiddels zijn de extra Kemp pluggen binnen. Ik heb nu 2x de QA plug en 1x een SR plug. Om alle pluggen een plekje te geven heb ik mijn oude Supra stekkerblok aan mijn Gigawatt blok gekoppeld. De antenne van de SR plug zit mooi achter het gordijn, is dus onzichtbaar weggewerkt. Ik heb nog niet veel tijd gehad om echt te luisteren, eerste indrukken zijn wel positief.

Groetjes Walter

Contour

Via forumlid holco heb ik twee stuks Duelund Silver Bypass condensators kunnen overnemen, deze komen parallel aan de dikke Mundorf Silver Gold Oil voor het midfilter. Hiermee hebben nu alle condensatoren in het filter een Duelund bypass tot hun beschikking. Op de site van Tony Gee kun je lezen wat het effect van zo'n bypass is, klopt wel goed wat hij schrijft.

Groetjes Walter

Contour

#113
Inmiddels is de cd-speler vervangen door een Roon setup, een intel NUC 7i3, 2x 4GB DDR4, 128GB SSD met daarop Ubuntu-Roon. In bestelling staan nog een zeer fraaie USB kabel en een 19V SBooster voeding voor de NUC. De DAC is overigens een Metrum HEX met USB input. Ik moet zeggen, het klinkt erg fraai en de Roon app is fantastisch om mee te werken!

Maximus_Aurelius

Dat ziet er zeer chic uit  :thumbs-up:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Rusher

Tjonge, wat hebben sommigen op het forum toch veel knowhow van dingen:
- NUC
- Ubuntu
- 19V voeding
- Bypass condensators
- Midfilter

Of loop ik enorm achter?

Mooi hoor Walter!

bert de melker

En tussendoor nog naar muziek luisteren [emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Lion of Judah

Quote from: Rusher on June 13, 2017, 23:13:33
Tjonge, wat hebben sommigen op het forum toch veel knowhow van dingen:
- NUC
- Ubuntu
- 19V voeding
- Bypass condensators
- Midfilter

Of loop ik enorm achter?

Mooi hoor Walter!

- Fan van de NUC verwijderen en de NUC inbouwen in een behuizing met passieve koeling
- Experimenteren met verschillende USB opschoners zoals producten van Ifi, Regen etc.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

JeroenGRT

Cd speler gebruik ik ook nooit meer, waar heb jij je muziek opgeslagen? Op een aparte server (nas) of middels USB Powered hdd aangesloten op de nuc? Switch kun je ook nog upgraden met andere voeding  ;)
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Contour

Muziek staat op een losse USB powered SSD 2TB, zie foto, ligt naast de nuc.

Contour

#120
Sbooster 19V voeding voor de NUC, alsmede luxe Daudio USB kabel met silver/gold foil geleiders voor het signaal maar zonder voedings geleider, dus geen rotzooi richting de DAC.

Contour

#121
Nieuwe Oyaide Tunami netsnoeren met Iego connectoren, ik heb er in totaal 3 gemaakt. Klinken fenomenaal!

Maikel_audionerd

Quote from: Contour on July 25, 2017, 20:36:00
Nieuwe Oyaide Tunami netsnoeren met Iego connectoren, ik heb er in totaal 3 gemaakt. Klinken fenomenaal!
Ziet er in ieder geval erg netjes uit. Ik ga deze combi ook even onthouden, wellicht interessant voor mij voor een toekomstige upgrade :)
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

solitaire

Wat gebruik je
onder je SSD ?

Geprobeerd met gewicht te verzwaren / microtrillingen uit de SSD te onttrekken ? Keuze zat, maar misschien ook makkelijk / leuk zelf iets te bedenken / maken: Artesania, HRS, Ringmat, Vertex, Millennium, Mapleshade, Entreq, and so on und so weiter ...
Hinterm Horizont geht's weiter.

Sirius666

#124
Quote from: solitaire on July 26, 2017, 20:01:59
Wat gebruik je
onder je SSD ?

Geprobeerd met gewicht te verzwaren / microtrillingen uit de SSD te onttrekken ? Keuze zat, maar misschien ook makkelijk / leuk zelf iets te bedenken / maken: Artesania, HRS, Ringmat, Vertex, Millennium, Mapleshade, Entreq, and so on und so weiter ...

Een SSD bestaat uit geheugenchips. Dit elimineert problemen met hoorbare en elektromagnetische trillingen en ruis van HDD's.

Kortom: over wat voor trillingen heb jij het solitaire?