Set van Walt

Started by Contour, October 24, 2015, 20:50:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

holco

Waarom niet over naar een dac waar wel een goede voeding in zit?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Contour

Ik heb alle netkabels, dus ook op de Sboosters, als Oyaide Tunami met Iego connectors, redelijk fraai spul dus.

Contour

#327
@Holco,

Omdat de Merging Hapi 1 van de best klinkende DAC's op de markt is. Het studio broertje van de Nadac... deze dacs werken via het Ravenna protocol waardoor jitter geen issue meer is.

Groetjes Walter

holco

Maar de voeding is dan weer wel een issue  :wacko:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Contour

#329
ik haal graag de laatste paar procent verbetering ook eruit, maar deze DAC moet het vooral hebben van het Ravenna protocol en de engineering die Merging erin heeft zitten, qua component keuze is deze DAC niet heel bijzonder. Is een studio DAC, geluidskwaliteit, performance etc gaan voor fancy bling bling.

Groetjes Walter

Ralf67

#330
Kwam dit tegen over top tien hardste hardhout


M'pingo (Dalbergia melanoxylon), Zuid-Afrika – 16320 N


Dalbergia melanoxylon is een bloeiende boom uit de familie Fabaceae die endemisch is in droge regio van Afrika van Senegal tot Eritrea in het oosten en Transvaal in het zuiden. De boom is als leverancier van hout bekend vanwege zijn uitstekende bewerkbaarheid en geschiktheid voor instrumentenfabricage. Wikipedia

Contour

Die Shun Mook Mpingo discs zijn aparte dingen, er zit een kleiner rondje van een andere houtsoort in de buitenste Mpingo schijf, ook schijnt er nog een kristal van een paar mm groot in te zitten.

Groetjes Walter

Ralf67

Even eentje doorzagen en je weet het  :D

Zo is ook het geheim van de MIT kabels met kastjes bloot gelegd .

Contour

Daar zijn ze een beetje prijzig voor...

Ralf67


Pjotr27

Quote from: Contour on June 24, 2022, 13:00:51
Ik heb alle netkabels, dus ook op de Sboosters, als Oyaide Tunami met Iego connectors, redelijk fraai spul dus.

Klinkt interessant. Kan je niet eens wat anders testen? Soms krijg je verrassende uitkomsten (soms hoor je ook geen enkel verschil)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Contour

Heb in het verleden ook andere merken gehad, o.a. Furutech. Vind de Tunami met Iego persoonlijk heel fraai, heb nu alles hetzelfde voor de synergie.

Rob_Dingen

Quote from: Contour on June 24, 2022, 11:00:04
Is een vergelijkbaar product (zelfde prijsklasse) van Keces of Uptone beter dan SBooster?
Een HDplex 300W voeding daar zit 19V en 12V op.

Rob

Contour

#338
Bedankt voor de tip, dat ziet er goed uit inderdaad!

Hoe verhoud zich deze tov een Keces P8?

Contour

Heb op internet gevonden dat de SBooster beter klinkt op 13,2V dan 12V, mijn dac kan 10-14V aan, dus dit ga ik sowieso testen, gratis verbetering is nooit weg.

dre73

Zeker het testen waard! 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Contour

Mooie Sonore Tourmaline interlink aangeschaft:

Contour

En vandaag nog twee setjes, zodat ik de hele keten gelijk kan uitvoeren.

Pjotr27

Zo, dure kabeltjes. Maar mooi gemaakt en er goed klinkend...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Contour

Klopt, aardige investering, maar de verkoper hanteerde wel nette tweedehandsprijzen. Het derde exemplaar krijg ik ergens volgende week, die ligt nu nog bij Cock van der Weiden, dat is een speciale versie van de Tourmaline met gele mantel en goud geinjecteerde koper litze.

De verkoper heeft een mooie set met Sonore aansturing en door Cock gemodificeerde Blumenhofer Genuin FS2 speakers, erg fraaie combinatie!

Heb jij ervaring met deze kabels?

Ralf67

Met goud geïnjecteerd?

Had ik serieus nemen g nooit van gehoord  :coffee:

Pjotr27

Yep, Sonore maakt gewoon erg muzikale producten. Dat doen ze door specifiek met "oude" materialen te bouwen. Er zijn zoveel waanzinnig mooie componenten te koop die in een ver verleden zijn gefabriceerd. Ik kom zo af en toe bij de ontwerper thuis.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

addesmo

Dat schijnt wel een heel speciale ervaring te zijn!

MarKath

#348
Cock schijnt te spelen met een door hem gemodificeerde set KEF LS 50 Meta in combinatie met de tweede/grotere versie harmonizers.

Ik heb dit nog nooit gehoord maar op het High End forum is daarover genoeg te lezen van mensen die dit wel ervaren hebben.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Contour

Met dank aan Huub een echte 'audio tegel' erbij voor onder de TvW cd-204 cd-speler: