Set van Walt

Started by Contour, October 24, 2015, 20:50:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

brt

Quote from: Contour on September 27, 2020, 14:21:57
Fantastisch dat dit mogelijk is met Roon, weliswaar een fors bedrag per jaar of voor een lifetime abonnement maar de DSP meerwaarde is groot, en verpest het geluid niet zoals sommige DSP wel doen. En Roon is machtige streaming software waarmee je veel plezier uit je muziek collectie en eventueel Tidal of Qubuz haalt.

Groetjes Walter

Exact mijn ervaring. Ik heb nadat ik Roon had aangeschaft mijn MiniDSP weggedaan. Scheelde weer een apparaatje, met bijbehorende kabel en Sbooster. Je kunt ook convolutiefilters gebruiken. Het verschil met een gewoon filter weet ik eigenlijk niet eens, maar in REW kun je die makkelijk aanmaken en dan importeren in Roon. Ik maak er dan een stuk of wat, importeer ze en ga dan luisteren wat ik het lekkerste vind klinken. Perfect dat dit kan in Roon inderdaad!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Lion of Judah

Quote from: brt on September 30, 2020, 11:26:55
Exact mijn ervaring. Ik heb nadat ik Roon had aangeschaft mijn MiniDSP weggedaan. Scheelde weer een apparaatje, met bijbehorende kabel en Sbooster. Je kunt ook convolutiefilters gebruiken. Het verschil met een gewoon filter weet ik eigenlijk niet eens, maar in REW kun je die makkelijk aanmaken en dan importeren in Roon. Ik maak er dan een stuk of wat, importeer ze en ga dan luisteren wat ik het lekkerste vind klinken. Perfect dat dit kan in Roon inderdaad!
Kan met miniDSP ook. Maar een apparaatje minder is wel fijn idd.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Contour

De nieuwe DAC is er: Merging Hapi met externe Grimm CC2 clock.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Contour

Gisteren paar uur lekker kunnen luisteren, klonk zeer fraai en ging steeds beter klinken, moet dus nog wat verder inspelen. Qua klank is de Hapi te vergelijken met de Nadac die jij zeker een paar keer gehoord zal hebben.

Groetjes Walter

dre73

Ja,die is echt heel fraai! 8)'

We wachten de review af. :angel:
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

vergeerr72

Ben ook erg benieuwd moet erg mooi zijn.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Contour

Wat wel echt een drempel opwerpt, de Hapi is een studio DAC, je hebt bijvoorbeeld een speciale verloopkabel nodig en Merging Aneman en speciale ASIO driver wat samen goed met Roon en je netwerk moet gaan samenwerken, is geen eenvoudige taak. Ik heb hier hulp gehad van de leverancier Daudio.

De Nadac is echt op de thuisgebruiker gericht en meer een plug en play oplossing maar wel circa 2x duurder.

Groetjes Walter

Maximus_Aurelius

Zo'n Lindemann 800 serie blijft mooi om te zien  ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Contour

Zeker, erg mooie kwaliteit behuizing, lijkt ook veel op sommige Mark Levinson versterkers, grote kans dat Lindemann deze daar volgens hun spec liet bouwen, of ze kochten daar de kast in.

Groetjes Waler

Contour

Met dank aan Jeffrey, staan hier nu 6 dikke Mutrox Chunkz laag absorbers, wat werken die dingen mooi zeg!

Contour

Harmonix en Alto Extremo voetjes om verder mee te tunen:

Contour

Hier de laatste tijd veel met bekabeling bezig geweest, ben uitgekomen op kabels van Daudio gemaakt op basis van een Mundorf silver gold geleider in een airtube. Gebruik deze als interlink, clockcable en als speaker kabel voor het midhoog. Heb ook nog een Siltech SQ88/g5 erbij, ook op basis van zilver/goud.

Qua midhoog zal een ieder denk ik overtuigd zijn van silver/gold. In het laag is het wennen. In eerste instantie lijkt er minder laag te zijn. Na langer luisteren merk je dat het laag er nog is, maar schoner waardoor minder irritante druk op je oren. Zelfde effect als open baffle laag versus een reflex box.

Gr. Walter

Ralf67

#288
Mooie vorderingen weer .

En natuurlijk een goede investering goud en zilver.

Contour

Hier is het over een compleet andere boeg gegaan, via het audiofreaks forum kon ik een door TvW gemodificeerde philips cd-104 overnemen, hierin zitten allerlei 'van der Heide' inzichten in verwerkt, voor meer info hierover zie het audiofreaks forum.

We hebben het ding vergeleken met een Merging Nadac met Grimm clock, deze Merging DAC klinkt extreem goed en heeft zeer goede reviews wereldwijd. De gemodificeerde cd-104 oorspronkelijk bouwjaar 1986 klinkt bijna even goed, een geweldige prestatie!

Mijn Merging Hapi DAC met Grimm clock is voorlopig opgeborgen en ik zit weer old skool cd's te draaien, het is genieten geblazen, ook de enorme eenvoud van de set spreekt me enorm aan. Het is nu 1 cd-speler i.p.v. een DAC, een Clock, een NUC en twee losse SBooster voedingen met allerlei kabels etc.

Groetjes Walter

brt

Tof hoor! Zit er nog een digitale ingang op deze cd speler? Want dan zou je die ook als dac voor je streaming kunnen gebruiken, lijkt me?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Contour

Nee, een stereo RCA uit en een simpel netsnoer, meer zit er niet op. Er zit niet eens een afstandsbediening op, echt basic, maar echt gaaf dat dit zo goed kan klinken.

Groetjes Walter

brt

Quote from: Contour on July 24, 2021, 22:15:49
Nee, een stereo RCA uit en een simpel netsnoer, meer zit er niet op. Er zit niet eens een afstandsbediening op, echt basic, maar echt gaaf dat dit zo goed kan klinken.

Groetjes Walter

Dat is dan weer jammer, maar ik kan me voorstellen dat deze manier van luisteren ook wel weer wat heeft. Geeft ergens ook wel weer rust denk ik, tov het oneindige aanbod van de streaming aanbieders. Zelf stream ik sinds 2012 en koop dus al bijna 10 jaar geen cd's meer, dus om nu nog terug te gaan naar de cd zou een zeer groot gat slaan in mijn bibliotheek. Maar ik snap de charme!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Contour

Ik heb ook al een jaar of 4 geen cd meer gekocht, dus misschien een paar gaan bijkopen inderdaad.

Contour

Omdat de TvW cd 104 'van der heide' cd speler zo goed bevalt, is TvW ook een audiolamp voor de set aan het maken, in de meest luxe uitvoering, ik ben benieuwd wat dat nog kan brengen.

Kwabbernoot

Ik heb ook nog zo'n TvW CD104 staan. Die zal ik ook weer eens aansluiten. Het is alweer lang geleden dat ik daar naar geluisterd heb.

Groeten...

Contour

#296
Zonde om niet te gebruiken eigenlijk! Stuur maar een PM mocht je deze ooit weg willen doen.

Verbaasde mij echt hoe goed de TvW 104 klinkt, in verhouding tot moderne streamer setups, zoals dus een Merging Nadac met Grimm clock. Geen losse kastjes, losse voedingen, allerlei kabels, geeft mij meer rust. En niet te vergeten, nooit meer computer, Roon of netwerk struggles, cd erin en muziek!

Heb inmiddels wel een stuk of 20 cd's bijgekocht om weer een beetje up to date te komen.

Groetjes Walter

Maximus_Aurelius

Ik koop nog regelmatig cd's en met name boxsets  :headbanging:. Heb afgelopen week weer flink wat boxsets gekocht.
Uiteraard koop ik een cd wanneer deze niet als download ter beschikking is.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

minplus

De TvW gemodde CD104 is een erg mooie CD-speler. Die speelt de dure Naim hier eruit in 2 dingen.
Een audiolamp zal niets veranderen aan de klank, daar hebben we uitvoerig naar zitten zoeken. Wel aan het ruimtelijk beeld.
Ik geloofde er als beta-mens geen flikker van dat het ding wat zou doen, maar was stomverbaasd toen ik het effect in Meppel waarnam en hoe groot dat zelfs was.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

B-art

#299
Nog steeds gewild die cd speler. Audiolamp: wat voor verschil merk je dan? Hou wel van een beetje audio voodoo, maar deze weet ik even niet. Zou het niet kunnen dat je de lamp 's avonds aanzet en het effect dan ervaart van minder storing op het lichtnet ipv het effect van de lamp.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note