Set van Walt

Started by Contour, October 24, 2015, 20:50:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Contour

Het aktieve Daudio filter/ASP verzorgd naast de filtering ook de dipool correctie voor het laag en de mid. Dit is essentieel en passief eigenlijk niet te realiseren. De crossover tussen mid en hoog is simpel 2e orde passief, het is niet nodig om hier nog twee extra versterker trappen tegenaan te gooien, wat ook tamelijk onbetaalbaar wordt als dat een extra Lindemann 850 zou betekenen.

@Joris: het kan mooier, maar het gaat mij erom wat er op de filter plankjes gemonteerd zit, duelund cast RS condensator voor het hoog, mundorf SGO voor het mid en wax spoelen! Veel beter ga je niet snel vinden.

Groetjes Walter

Joris1971

Quote from: chansig on March 17, 2016, 16:31:09
Dat heb ik nu met Harbeth...die lelijke schroeven...bah. Zeker als je weet dat daar bewust voor is gekozen.

Gr Hans

Nogal een verschil een paar schroefjes.....

twani

#27
Quote from: Joris1971 on March 17, 2016, 20:52:32
Nogal een verschil een paar schroefjes.....

Grappig Hans.....heb de schroefjes (zijn niet zomaar schroefjes als je eens de moeite neemt ze van dichtbij te bekijken) juist altijd één van de eyecatchers van een Harbeth speaker gevonden.

Is nog onderdeel van het technische gedeelte van het concept ook trouwens.

chansig

Ik heb ze ooit eens nader bekeken...ik blijf het lelijk vinden. Maar we gaan het hier niet heel lang over hebben toch ?

Lekker belangrijk....

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: twani on March 17, 2016, 21:17:34
Is nog onderdeel van het technische gedeelte van het concept ook trouwens.

Hoe dan?

Linkje mag ook hoor!

;)

twani


twani

Quote from: chansig on March 17, 2016, 21:29:26
Ik heb ze ooit eens nader bekeken...ik blijf het lelijk vinden. Maar we gaan het hier niet heel lang over hebben toch ?

Lekker belangrijk....

Gr Hans

Nee Hans, gaan we niet doen :)

op eigen verzoek verwijderd.


YamahaRXV

#33
Quote from: Baardmannetje on March 17, 2016, 21:40:49
Hoe dan?

Linkje mag ook hoor!

;)

Deze misschien ?

http://www.harbeth.co.uk/usergroup/showthread.php?2037-What-type-of-screws-are-used-in-Harbeth-speakers

Ik was altijd van mening dat Alan Shaw zijn schroeven bij de Gamma of Karwei bestelde, maar dat blijkt dus toch niet zo te zijn.... :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

#34
Quote from: YamahaRXV on March 17, 2016, 22:19:15
Deze misschien ?

http://www.harbeth.co.uk/usergroup/showthread.php?2037-What-type-of-screws-are-used-in-Harbeth-speakers

Ik was altijd van mening dat Alan Shaw zijn schroeven bij de Gamma of Karwei bestelde, maar dat blijkt dus toch niet zo te zijn.... :D

Ik wist dat er iets met die schroeffies was maar Baarmannetje zat zó dóór te zeuren :tounge2:


Nog een anekdote trouwens: wist je dat AS de blikken jumpers voor de Biwire modellen persoonlijk naar de plaatselijke juwelier brengt om ze daar te laten vergulden? :alien:

Maikel_audionerd

Wat hebben Harbeth schroefjes te maken met de set van Walt ?  :confused:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: YamahaRXV on March 17, 2016, 22:19:15
Deze misschien ?

Dank!

;)

Ik zal mijn mening voor deze keer eens voor mij houden. Het is nog vroeg tenslotte.

chansig

Quote from: Maikel_audionerd on March 18, 2016, 02:29:41
Wat hebben Harbeth schroefjes te maken met de set van Walt ?  :confused:

Dat ze niet mooi zijn en Joris de speakers/filters van Walt niet mooi vond...dus niet mooi is de verbinding.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Quote from: chansig on March 18, 2016, 07:36:24
Dat ze niet mooi zijn en Joris de speakers/filters van Walt niet mooi vond...dus niet mooi is de verbinding.

Gr Hans

Sommige mensen moet je écht álles uitleggen :D

chansig

Maar dat doe ik graag...dus geen probleem.  :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

Quote from: twani on March 18, 2016, 08:50:39
Sommige mensen moet je écht álles uitleggen :D

Niet sommige.....alleen Joris  :D



























Geintje he Joris  ;)

Joris1971

Volgens mij was Maikel AudioNerd degene die het niet snapte... Zal ook wel aan zijn naam liggen.  ;D

lynch1979

Quote from: Joris1971 on March 18, 2016, 17:25:23
Volgens mij was Maikel AudioNerd degene die het niet snapte... Zal ook wel aan zijn naam liggen.  ;D

Mijn fout  :blush:

JeroenGRT

Ben benieuwd naar de nieuwe foto's! De originele open baffle speakers van jeroen_d ook al diverse malen gehoord en dat was al erg mooi! Wat ik vooral van de daudio speakers mooi vond was het laag, 'schoon' en 'snel'...
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Maikel_audionerd

Quote from: Joris1971 on March 18, 2016, 17:25:23
Volgens mij was Maikel AudioNerd degene die het niet snapte... Zal ook wel aan zijn naam liggen.  ;D
Jullie zijn een stelletje onfatsoenlijke figuren door iemands persoonlijke showtopic te bevuilen met onzinposts over schroefjes. De TS en werkelijk geïnteresseerden zijn niet geïnteresseerd in jullie discussies in andermans topic. En dat was al wel veel vaker gezegd!
Een net excuus lijkt me nu ook wel op z'n plaats... Niet naar mij, maar naar de TS
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Contour

#45
Ik heb er geen last van hoor, en ieder zijn mening daar is niks mis mee. Ik heb trouwens dankzij Pjotr zijn cd verkoop weer 16 pareltjes erbij, onder andere Smash van Patricia Barber, dus nu kopje koffie van verse bonen en lekker luisteren!

Groetjes Walter

Contour

Foto

Contour

Foto

rovinggecko

Mooie set en leuke zelfbouw speakers!
Tevreden met het laag zo in de platte open baffle? (ipv w-frame)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Contour

Meer dan genoeg laag, dankzij de dipoolcorrectie is 35Hz haalbaar. Wil je echt tot 20Hz spelen dan zou ik zelf een gesloten sub inzetten.

Groetjes Walter