Set van Walt

Started by Contour, October 24, 2015, 20:50:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Contour

Ik heb ze nu overal zitten, dus van wanddoos naar stekkerblok, en van stekkerblok naar alle apparatuur. Ik heb trouwens overal Iego copper connectors erop zitten (zowel IEC als Schuko), zeer goede combi met de Oyaide Tunami. Welk merk connectoren gebruik jij?

Groetjes Walter

B-art

#226
Op de Oyaide kabels zitten de oyaide C-037 en P-037e

https://www.hi-stands.eu/nl/oyaide-c-037.html

https://www.hi-stands.eu/nl/oyaide-p-037e.html

De Iego zijn ook erg goed en die zitten op de EAT kabels
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Contour

Gisteren besloten tot een grote upgrade:

De Metrum HEX wordt vervangen door een studio DAC, een Merging Hapi, hier komt nog een extra externe clock bij, een Grimm Audio CC2, de combinatie speelt op een hoger niveau dan bijv. een Metrum Adagio of Pavane level 3.

Groetjes Walter

Contour

En zo zien deze studio componenten eruit (foto geleend van Daudio facebook pagina):

Pjotr27

Quote from: Contour on September  4, 2020, 10:37:45
Gisteren besloten tot een grote upgrade:

De Metrum HEX wordt vervangen door een studio DAC, een Merging Hapi, hier komt nog een extra externe clock bij, een Grimm Audio CC2, de combinatie speelt op een hoger niveau dan bijv. een Metrum Adagio of Pavane level 3.

Groetjes Walter

Daar gaat mijn oude dac..... Het lijkt een mooie upgrade te worden. En er wordt vast weer iemand gelukkig met de Hex
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

bmateijsen

Quote from: Contour on September  4, 2020, 10:37:45
Gisteren besloten tot een grote upgrade:

De Metrum HEX wordt vervangen door een studio DAC, een Merging Hapi, hier komt nog een extra externe clock bij, een Grimm Audio CC2, de combinatie speelt op een hoger niveau dan bijv. een Metrum Adagio of Pavane level 3.

Groetjes Walter

Dat is geen kleine upgrade... 8)

Contour

Vanavond is forumlid jossie hier op bezoek geweest om mijn openbaffle set te horen, dankzij Jos heb ik weer veel intressante (voor mij nieuwe muziek) ondekt, erg bedankt!

Tevens gaf jossie aan weinig energie in het hoog te ervaren, zeker t.o.v. zijn huidige omnidirectionele systeem. Na het indraaien van de baffles werd dit wel beter, ik zat er zelf niet goed voor, maar ik hoorde het verschil, en snap ook het commentaar. Ik laat het voorlopig zo eens staan voor een betere indruk, ik had dit advies ook al eerder gehad van de ontwerper van mijn baffles, maar had dit nog niet getest.

Verder het advies gehad om toch eens te (laten) meten met REW of gelijksoortig programma om te zien wat de room modes doen. In Roon kun je namelijk DSP functies zetten, hier zit dus nog een 'gratis' potentieel voor nog beter laag.

Mijn Lindemann 850 is tevens meegenomen door jossie voor een inspectie, hij speelt nog wel goed, maar er is een keer sluiting geweest waarna een kleine rookpluim opsteeg. Hopelijk valt de schade mee. Ik wil hem namelijk wel weer eens in de set opnemen, kijken hoe dat zich versus NCore oem 500 geweld verhoudt.

Groetjes Walter

Ralf67

Heb je een foto van hoe de set nu staat ?

Altijd leuk idd om zo tot een kleine verbetering te komen.

Contour

#233
Niet veel anders dan op de vorige pagina. Altijd zeerzaam dit soort bezoekjes inderdaad! Ik ga de komende weken de speakers in de ingedraaide positie houden en weer eens de hele collectie doorlopen. Wat ik mooi vond met de parallele opstelling, was de diepte in het beeld en de stem achter de speakers. Het is een heel erg klein kamertje, daardoor zal je voor mijn gevoel toch wat eerder een compromis moeten sluiten. 

Ben benieuwd hoe dat nu qua diepte gaat uitpakken, ik denk ook nog wel goed eerlijk gezegd, maar zat net bepaald niet op de juiste luisterpositie...  :laugh:

Groetjes Walter

jossie

Klopt, daar zat ik [emoji41]
Omni !

Contour

Ik had de set eerst in onze ruime woonkamer staan, maar toen onze kleine op komst was (ze is inmiddels 2) toch maar besloten de kwetsbare en dure speakers boven te zetten, helaas maar 12m2 maar wel redelijk gunstige verhoudingen qua L x B x D en meer vrijheid om wat panelen te plakken en de speakers ver van de achterwand te zetten, wat gunstig kan uitpakken bij een open baffle.

Groetjes Walter

Xander32

... een bewuste ver-typing?   ;D 👍🏻

Quote from: Contour on September  7, 2020, 22:09:22
Niet veel anders dan op de vorige pagina. Altijd zeerzaam dit soort bezoekjes inderdaad! Ik ga de komende weken de speakers in de ingedraaide positie houden en weer eens de hele collectie doorlopen. Wat ik mooi vond met de parallele opstelling, was de diepte in het beeld en de stem achter de speakers. Het is een heel erg klein kamertje, daardoor zal je voor mijn gevoel toch wat eerder een compromis moeten sluiten. 

Ben benieuwd hoe dat nu qua diepte gaat uitpakken, ik denk ook nog wel goed eerlijk gezegd, maar zat net bepaald niet op de juiste luisterpositie...  :laugh:

Groetjes Walter
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Contour

Onbewust, goed gezien, wel een leuke term inderdaad!

brt

Quote from: Contour on September  7, 2020, 21:56:25
Verder het advies gehad om toch eens te (laten) meten met REW of gelijksoortig programma om te zien wat de room modes doen. In Roon kun je namelijk DSP functies zetten, hier zit dus nog een 'gratis' potentieel voor nog beter laag.
Groetjes Walter

Vroeger had ik een MiniDSP Nano Digi kastje tussen streamer en dac, nadat ik Roon had aangeschaft gebruik ik nu regelmatig de DSP-functies van Roon. Je kan een convolutiefilter aanmaken in REW en dit dan importeren. Je kan ook makkelijk 10 filters in Roon importeren en dan switchen tussen de filters, om te luisteren wat het beste bevalt. Je kan er echt slagen mee maken in het laag, en inderdaad 'gratis' als je al Roon hebt.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

jossie

#239
Laten we maar hopen dat dit nog goed komt [emoji41]



Leuke set heb je Walter, ik was benieuwd naar de open baffle's, nog nooit eerder in het basbereik gehoord. Gewoon overtuigend! Strak, etc...

Het midhoog zijn we nog niet over uitgepraat. Als je bij mij bent geweest gaan we verder.
Omni !

fluissie


Contour

In het ergste geval nog 22 kg aan oud ijzer en koper....  :o

jossie

Quote from: fluissie on September  8, 2020, 21:24:02
Wats gebeurd ? :ohmy:

Gewoon, het mes erin! Een Lindemann fileren, leuk  :D
Omni !

Contour

Ding stond hier toch maar in de kast te verstoffen, jossie gaat er een plate amp mee maken lijkt het...

jossie

De rook die jij hebt gezien zat vroeger hier...



Omni !

jossie

#245
Het zoveelste pin-1 probleem  :nopompom:

Een een-tweetje tussen Lindemann en Daudio, beiden op de strafbank. Jij weet al half waarom. de rest probeer ik wel uit leggen zodra de versterker klaar is, ik loop wat op het resultaat vooruit.

Pikant detail, ongebalanceerde ingangsimpedantie: 300 hele Ohms..., gebalanceerd 600, laatste is verdedigbaar maar ongebalanceerd vind ik toch echt te laag.
Omni !

Contour

Een pin-1 probleem zegt mij niet zoveel, kun je daar nog wat meer uitleg bij geven? 

Zwarte pieten mogen niet meer toch?  ;D. Als we er hier op het forum wat van leren alles prima, maar op die betreffende avond was het wel even schelden hier inderdaad. Is wel een beetje het risico met prototypes, soms kom je iets onverwachts tegen.

Groetjes Walter

Contour

#247
Die 600 ohm noemt Lindemann wel in de manual, ik stuurde hem aan via een aktief crossover dan heb je ee n hoge uitgangsimpedantie toch, dan is die 300 ohm niet echt een probleem toch?

EDIT:

Ik zat die detail foto nog eens te bekijken: is daar echt een component volledig weg gebrand?  :o

jossie

#248
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=128728.msg2310203#msg2310203

Begin hier maar 's mee...

600 Ohm is in de pro wereld het laagste wat aangestuurd kan/mag worden maar meestal zijn apparaten ongeveer 45 kOhm zodat je er voldoende parallel kan hangen en niet/nooit onder de 600 Ohm komt... In de hifi wereld wordt daar dan naar eigen inzicht wat mee gedaan. Elke poot van de ingang is 300 Ohm, daarom 600 gebalanceerd.

De meeste opamps zijn gespecificeerd met een laagste belastingsimpedantie van 600 Ohm, 300 nooit gezien. Hij zal niet kapot gaan maar er gaat wel meer stroom lopen dan de bedoeling is. Als je voortrap 1 kOhm uit is (niet ongebruikelijk) krijg je ook nog een spanningsdeler naar 25%. Niet handig en ook niet nodig.

Edit: ik heb een ingang-kortsluit-relais over het hoofd gezien (staat nu 'bekrachtigd' om ingang kort te sluiten). Beide poten zijn 600 Ohm, ongebalanceerd minimaal 600 Ohm.
Omni !

Contour

Is deze lage impedantie iets wat je kan of zelfs moet verbeteren, of haal je dan weer andere ellende op de hals. Op zich werkte het allemaal goed namelijk via het aktieve filter, geen gekke dingen.