Set van Walt

Started by Contour, October 24, 2015, 20:50:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Dat men mag denken wat men wilt en ik anders heb gehoord.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Sirius666 on February  8, 2019, 21:50:32
Geen badge. Wel nieuwe HT forum merch:



Wabedoelu?

Ik ben een homo? Iedereen hier op het forum is homo? Dit is een homo forum?

Jij bent homofoob?

Contour

Volgens mij ontsporen we een beetje, laten we back on topic gaan: naast flauwe grappen erover, heeft iemand zelf ervaring met Akiko Audio producten?

Gr. Walter

chansig

Quote from: Contour on February  8, 2019, 12:20:58
Hallo Hans,

Denk dat dat niet zo'n vaart zal lopen, die laatste paar procent verbetering om 100% natuurgetrouw te zijn, lijkt mij bijna onhaalbaar. Tenminste ik heb nog nooit ergens een set gehoord die echt 100% de echte live performance op mij wist over te brengen. Wel leuk om te proberen zo dicht mogelijk in de buurt te komen natuurlijk.   

Gr. Walter

Misschien mis jij wel wat natuurlijkheid.  :D

Maar er bestaat dus niet zoiets als overnatuurlijk ?

Blijft voor mij 1 van de meest lastigste te begrijpen audiofiele termen waarmee men een ervaring probeert te duiden. Zeker als je het koppelt aan een live optreden. Men draait ws niet alleen live opname's. Qua afmeting, podium, publiek, etc kan je dat ook niet in je kamer krijgen. Tenzij je bv alleen een triangelspeler hebt. Dat moet in mijn ruimte ook nog wel passen. :D

Verder geen ervaring met die Aikido produkten. Liggen wel in de lijn van de "lamp" en "tegel". Meen daarmee mooie dingen gehoord te hebben. Laatste keer dat ik naar een set luisterde met deze producten hoorde ik "gewoon" muziek.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

#204
Quote from: Baardmannetje on February  9, 2019, 06:06:42
Wabedoelu?

Ik ben een homo? Iedereen hier op het forum is homo? Dit is een homo forum?

Jij bent homofoob?

Homo's zijn top.

Quote from: chansig on February  9, 2019, 10:15:06
Blijft voor mij 1 van de meest lastigste te begrijpen audiofiele termen waarmee men een ervaring probeert te duiden. Zeker als je het koppelt aan een live optreden. Men draait ws niet alleen live opname's. Qua afmeting, podium, publiek, etc kan je dat ook niet in je kamer krijgen. Tenzij je bv alleen een triangelspeler hebt. Dat moet in mijn ruimte ook nog wel passen. :D

Is niet echt lastig, het is m.i. onzin. Getuige de ik mij meen te herinneren niet al te grote afmetingen van Contour's luisterruimte zal dat qua 'ervaring' nooit meer dan een beperkt slaapkamerconcert worden. Is niks mis mee hoor maar het streven zal nooít gehaald worden want deze is simpelweg niet reëel.

op eigen verzoek verwijderd.


Markus2

Quote from: Contour on February  9, 2019, 08:37:16
Volgens mij ontsporen we een beetje, laten we back on topic gaan: naast flauwe grappen erover, heeft iemand zelf ervaring met Akiko Audio producten?

Gr. Walter

Jawel, dateert echter van jaren terug; Tijdens een meeting had iemand van die met "edelsteen" gevulde kistjes voor om luidsprekerkabels bij zich. Er waren destijds zo'n 25 man die geen verschil konden waarnemen en er achteraf, nà de luistersessie dus, één of twee begonnen te twijfelen of ze  toch geen verschillen gehoord hadden.

Whatever floats your vlot.

Groet, Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Contour

Op hifi.nl staat een leuk stukje over de fraaie Synergistic Research Blue zekeringen, welke ik ook toepas:

https://www.hifi.nl/artikel/27593/Column-Synergistic-Research-Blue-zekeringen-Het-Achtste-Wereldwonder.html

Gr. Walter

op eigen verzoek verwijderd.

Die twee theedoeken naast zijn speakers...

Het zou om te janken zijn als het niet zo verschrikkelijk grappig zou zijn.

;D

holco

Het zijn wel Thiel's (CS2.3 vermoedelijk), dus aan zijn smaak voor goede speakers licht het niet  ;D

Verder kan ik hier weinig mee, behalve dat er m.i. zeker meer tussen hemel en aarde is dan dat men meet technisch aan kan tonen,
aan de andere kant gaat er veel goed rendement om in de High-End audio wereld en probeert een ieder zijn graantje
mee te pikken.

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Leeuwarden

Quote from: Baardmannetje on February 15, 2019, 10:25:14
Die twee theedoeken naast zijn speakers...

Het zou om te janken zijn als het niet zo verschrikkelijk grappig zou zijn.

;D

Ik neem aan de je de piramides voor de speakers als onmisbaar inschat?

op eigen verzoek verwijderd.

 ;D

Die waren mij nog niet eens opgevallen...

Wat zou er gebeuren als je op zo'n piramide zo'n sticker plakt?

Sirius666

Quote from: Baardmannetje on February 15, 2019, 10:52:50
;D

Die waren mij nog niet eens opgevallen...

Wat zou er gebeuren als je op zo'n piramide zo'n sticker plakt?

Dan krijg je het 9e wereldwonder :D :D

op eigen verzoek verwijderd.


Contour

Ik heb mijn AR SP-6B buizenvoorversterker weer eens aangesloten:

Contour

Zo staat het nu te spelen:

Barbapappa

Erg fraaie set zo. Om te zien maar naar ik inschat ook om te beluisteren  O0
Muziek

Ralf67


Contour

Weinig nieuws, de buizen voorversterker is er weer tussenuit, klinkt toch beter zonder. Verder 3 stuks Callas audioboards erbij en wat Akiko spul

Contour

Nieuw speeltje, een Akiko triple AC enhancher, de komende weken eens gaan testen:

myself

Quote from: Contour on October  1, 2019, 18:26:08
Nieuw speeltje, een Akiko triple AC enhancher, de komende weken eens gaan testen:
Is dat net zoiets als een isoplug? Maw, iets om ruis in de stroomvoorziening af te vangen?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Contour

Van wat ik begrijp werkt deze alleen op de aarde, om daar rommel weg te halen.

Gr. Walter

Contour

De Akiko triple AC enhancher direct in het verdeelblok bleek teveel van het goede, klank wordt te scherp. Met de enhancer in de wanddoos is het wel precies goed.

Ook intressant, bijna niet te geloven, mijn NUC/streamer wordt van voeding voorzien door een SBooster BOTW. Ik had hierin een mooie SR Blue zekering geplaatst. Kwam er recent pas achter dat deze directioneel zijn. De zekering bleek verkeerd om te zitten, nu zit hij correct en is het nog meer genieten. Het laag is enorm diep, zou eigenlijk niet moeten kunnen met mij open baffle speakers.

Binnenkort verwacht ik nog een 4m stuk Oyaide Tunami stroomkabel, voor tussen de wanddoos en het stekkerblok, ik ben benieuwd.

Groetjes Walter

Contour

Inmiddels is het 4 meter stuk Oyaide Tunami in gebruik genomen, dit vervangt een Pink Faun stroomkabel, wat een verschil weer, helaas voor de mannen achter Pink Faun, jullie kabel wordt compleet weggespeeld.

Wat een heerlijk geluid geeft die Tunami stroomkabel, gigantisch veel autoriteit, zwarte achtergrond, fijnzinnig hoog en alsof er een afgronddiepe sub in de set staat.

Ik ga weer lekker luisteren de komende tijd, met dank nog aan Erik van Jouw Hifi voor de snelle levering.

Groetjes Walter

B-art

Ik heb twee stroomkabels van Oyaide tunami (op de digitale bronnen) en ik kan wat je zegt beamen. Een op de dac en een op de cd speler.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note