Set van Walt

Started by Contour, October 24, 2015, 20:50:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Contour

#150
Verder zit er nog wat 'voodoo' in de set:

- SW kurkjes (stuk of 20)
- alle zekeringen Synergistic Research Blue
- Duelund silver bypass caps in de speaker filters
- bybee purifiers en signal enhancers

Groetjes Walter

scrutinizer

#151
Quote from: Contour on April 28, 2018, 13:51:39
Hallo Anton,

Wie weet lok ik Hans wel uit?  :laugh:

Ach, zo die spelden prikjes heen en weer, kan geen kwaad lijkt me. Ik snap ook wel dat geen set ooit perfect is. Zelfs bij Maz met zijn ruime financien zijn er nog zaken te verbeteren.

Ik vind dat Hans goed bezig is zo, sterker nog, ik had de tip gegeven van de grote panelen waar het mee begonnen is. Voorlopig is de knop bij mij nog niet om dat ik bijvoorbeeld panelen in een V tussen de speakers ga zetten, ik zou daar onrustig van worden. Maar wel leuk om te lezen dat het een verbetering is.

Ondanks onze behoorlijk verschillende opvattingen over wat goed en belangrijk is in de hifi, kom je zo op een forum toch verder dan als je altijd maar alleen zou zitten aanklooien, lijkt mij dan.

Groetjes Walter

Overigens bij Maz zijn dat niet de financien maar zijn motivatie datgeen aan te pakken wat nodig is....
Hardware is on point. ;)
You can lead a horse to water ...... :)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Quote from: hpapen on April 28, 2018, 14:09:12
Hans vindt -of vond- ze zelfs mooi ;D

Ik wist dat ik het al een keer had gezegd....

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Je bedoelt dat het tijd wordt voor Maz om de akoestiek aan te pakken?

Even met de Porsche langs de ikea en wat dekbedden aanschaffen?

:laugh: :laugh: :laugh:

op eigen verzoek verwijderd.

Nee...

Anton bedoeld dat Maz een echte audiofiel is, en dan is de weergave niet het belangrijkste vaneen set.

Toch?

:tounge2:

Staaled

Quote from: Contour on April 28, 2018, 13:16:23
In het topic van Hans is te zien dat hij helemaal is los gegaan met dempings panelen en dekbedden. De discussie is daardoor ontstaan of akoestische maatregelen de ruimte niet te rommelig maken. Als vergelijk mijn opstelling qua akoestische aanpassingen:

1) achter elke speaker in de hoek staat een paneel gevuld met Twaron, afmetingen 1200x600mm, door een gordijn ervoor over de volle breedte ziet het er toch rustig uit.

2) zeer dik hoogpolig taptijt op de vloer, 1 donkere kleur ook om het niet opvallend te maken.

3) op de zijmuren (1e reflectie) 4x luxe RTFS panelen van 10cm dik, relatief klein oppervlak maar zeer effectief door de dikte en het speciale materiaal.

4) tegen flutter echo 6 stuks Vicoustic Wavewoods op de zijwanden.

Resultaat van bovenstaande is (naar mijn mening) effectieve aanpak van de akoestiek zonder het geheel rommelig te laten worden.

Groetjes Walter
Dat gordijn beinvloedt de werking van de panelen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

op eigen verzoek verwijderd.

Ik vind het trouwens wel een interessante set, Walter.

Volgens mij prima genietbaar. En dat denk ik niet vlug....

scrutinizer

#157
Quote from: Baardmannetje on April 28, 2018, 14:57:08
Nee...

Anton bedoeld dat Maz een echte audiofiel is, en dan is de weergave niet het belangrijkste vaneen set.

Toch?

:tounge2:

Nee ...Dat is wat JIJ denkt, Beardy. Vandaar dat je wel vaker nat gaat.....  ;D

Maz moet constructueel eerst wat zaken aanpakken in zijn ruimte.

Zaken die instabiel zijn ....En daardoor met absorptie, diffusie en/of DSP niet (goed) op te lossen zijn. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Markus2

Het ziet er goed uit en ben best benieuwd hoe de weergave is.
De RFTS panelen zijn een combinatie van twee dempende producten?

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Contour

Ik heb de RTFS carreau, volgens mij is het dik schuim met een speciale top/afwerk laag. Meer info zie de website:

http://www.r-t-f-s.de/

Groetjes Walter

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: scrutinizer on April 28, 2018, 15:22:54
Maz moet constructueel eerst wat zaken aanpakken in zijn ruimte.

Zaken die instabiel zijn ....En daardoor met absorptie, diffusie en/of DSP niet (goed) op te lossen zijn. ;)

Lig je daar nu nog steeds op de bank te hangen, die hard werkende jongen zijn drank op te drinken..?

Als je je instabiel voelt zijn daar tegenwoordig goede mensen voor, om je te helpen. Hans bijvoorbeeld.

:hehe:  ;D

Contour

Hallo Anton,

Wat voor soort instabiele zaken heb je het over? Resonanties van muren, deuren of ramen?

Groetjes Walter

Markus2

Ik zie nu dat je met cable-elevators in de weer bent. In mijn "high-end-periode" kon ik er geen verschil mee waarnemen (waren zwarte blokken van Dynamic Solutions/Master).
Lekker frøbelen kan best leuk zijn.

Plezier. ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Contour

#163
Ik hoor eerlijk gezegd ook geen echte verschillen. Gelukkig kosten ze me niks, ik heb ze gemaakt van een flinke partij fischertechnik die ik heb liggen. Ik had wel begrepen dat elevators vooral werken bij tapijt en minder bij laminaat.

Gr. Walter

Contour

#164
Zit nu trouwens lekker cello te luisteren, Maya Fridman, erg mooie cd's gekocht bij de mannen van TRPTK records. Zij was ook de artiste van de D&D demo van afgelopen XFi. Het is wel een genre dat je moet aanspreken.

Groetjes Walter

scrutinizer

#165
Quote from: Baardmannetje on April 28, 2018, 15:53:10
Lig je daar nu nog steeds op de bank te hangen, die hard werkende jongen zijn drank op te drinken..?

Als je je instabiel voelt zijn daar tegenwoordig goede mensen voor, om je te helpen. Hans bijvoorbeeld.

:hehe:  ;D

::)

Ach ach......

Nee geen last van, gappie ....

Apart te zien dat wanneer er adequate info omtrent verstrekt wordt
er een 'zeer' beperkt antwoord op volgt.

Maar .... ik houd het in gedachte....
Wanneer nodig, mag jij dat komen doen.


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Pjotr27

QuoteZit nu trouwens lekker cello te luisteren, Maya Fridman, erg mooie cd's gekocht bij de mannen van TRPTK records. Zij was ook de artiste van de D&D demo van afgelopen XFi. Het is wel een genre dat je moet aanspreken.

Vind je die opnames echt zo mooi? Moet je eens Beau Arts Trio (blauwe box) opzetten en vergelijken.
Dan klinkt die TRPTK opname wel heel erg vlak...
Muzikaal is het misschien wel mooi, maar ik vind de opnames geluidstechnisch gezien allemaal erg hetzelfde klinken.

Over je set: mooi die luidsprekers zo... jammer genoeg woon ik niet om de hoek om een keer te komen luisteren....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Contour

De laatste tijd heb ik veel netkabels vervangen, en daardoor was ik niet zeker meer of alles in fase stond. Daarom heb ik zojuist alle bekabeling los gehaald en met een Oehlbach fase checker alles goed gezet. Dat geeft toch een fijn gevoel, of het hoornaar beter is moet nog blijken. Was wel flink wat werk. De oyaide Tunami netkabel is verder erg stug wat het lastig maakt als blijkt dat een stekker 180 graden om moet.

Groetjes Walter

Contour

Verder nog een vraagje, bij de Kemp pluggen (SNS, QA, SR) gaf de fase checker geen duidelijk resultaat. Ik ging er eigenlijk altijd van uit dat rechts de fase / hot is, omdat de pijlen van het logo naar rechts wijzen, maar wie weet of dat correct is?

Markus2

Ik heb drie Kemp pluggen gehad, volgens mij zaten daar kleine beschrijvingen bij? Is wel alweer een jaar of vijftien geleden, dus zeker weten doe ik dat niet.

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Contour

Uit deze korte handleidingen kan ik helaas geen antwoord op mijn vraag vinden...

chansig

De stand  waarin het, het beste klinkt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Ik heb nu een paar uur geluisterd met de apparatuur goed in fase (kemp pluggen buiten beschouwing) en moet zeggen dat is toch een aanrader om dat goed te zetten. Het geluid is simpelweg meer correct/logisch zo. Lastig uit te leggen wat er dan precies anders is, maar je oren/hersenen weten dat het zo beter is

Groetjes Walter

Contour

V

Grote wijziging in de opstelling:

Ik kreeg als tip om de speakers eens op 38% van de kamerlengte van de achterwand te zetten (golden ratio methode) in mijn geval is dat ongeveer 170cm. Ik zit nu te luisteren, het beeld is ERG fraai. En ik zit weliswaar nog dichter bij de speakers, het beeld staat nu zoveel dieper in de ruimte, de 3D afbeelding is prachtig! Het plaatje lijkt zich ook niks meer aan te trekken van waar de speakers staan, het is ontkoppeld.

Wat meer uitleg bijvoorbeeld hier:

https://forum.audiogon.com/discussions/ ... -placement

Gr. Walter

Staaled

#174
Hoe is het laag?
Want dat is de reden van je waarneming.

Edit: plus dat je meer direct geluid ( dus minder reflecties) hoort.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)