Set van Walt

Started by Contour, October 24, 2015, 20:50:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Contour

Ik ben al een tijd aan het meelezen op dit forum, dus ik dacht laat ik mijn set ook maar eens presenteren:

- Bluesound Vault mk1 met Sbooster voeding
- Metrum HEX DAC (ex Pjotr!)
- Daudio voorversterker
- Daudio aktief filter
- Daudio 4x 250W Hypex UcD versterker voor het laag
- Lindemann 850 versterker voor het midhoog
- Zelfbouw openbaffle 2x AT10C77, 1x AT 18H52, 1x Mundorf AMT tweeter
- Passief filter Duelund + Mundorf componenten

Groetjes Walter

JeroenGRT

Mooie set Walter, die ken ik van het zba forum. Welkom!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

lynch1979

Indrukwekkende set  :thumbs-up:

Hoe bevalt de HEX? (speel er sinds afgelopen dinsdag ook mee).

Contour

#3
De speakers en filters zijn weliswaar zelfbouw, maar deze zijn grotendeels gebaseerd op de W1 luidsprekers van Daudio. Het passieve filter, de mid en hoog units alsmede het aktieve filter zijn exact hetzelfde. Echter i.p.v. een W-frame heb ik gekozen voor een vlakke baffle met AT 10C77 woofers.

De Metrum Hex bevalt goed, gaat een stap verder dan de OEM Octave die ik ook nog heb staan.

Groetjes Walter

Maximus_Aurelius

In je set zie ik wat, wat me heel bekend is ;D.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Contour

Dat moet dan zeker de Lindemann 850 zijn! Ik ben best wel liefhebber van upgraden en tunen, maar de Lindemann 850 is dermate goed dat ik deze eigenlijk nooit heb willen vervangen. Ik heb voor het laag nu 4x Hypex UcD en deze heb ik ook wel eens als test op het midhoog gezet, maar dat is echt geen partij versus de 850.

De Sbooster voeding voor de Bluesound Vault ripper/streamer is er trouwens pas sinds gisteren, het is echt een enorm verschil versus de standaard voeding. Het verschil tussen de Vault en mijn Tentlabs Lua cd speler was best flink, maar met de Sbooster zit het nu dicht op elkaar.

Groetjes Walter

chansig

Mooi spullekes...zeker die speakers zijn geweldig om te zien en te horen. Bij audioshow in Eindhoven wat mij betreft een van de sets met het beste geluid.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

Quote from: Contour on October 24, 2015, 22:12:22
De speakers en filters zijn weliswaar zelfbouw, maar deze zijn grotendeels gebaseerd op de W1 luidsprekers van Daudio. Het passieve filter, de mid en hoog units alsmede het aktieve filter zijn exact hetzelfde. Echter i.p.v. een W-frame heb ik gekozen voor een vlakke baffle met AT 10C77 woofers.

De Metrum Hex bevalt goed, gaat een stap verder dan de OEM Octave die ik ook nog heb staan.

Groetjes Walter

Zelfbouw heb ik alleen maar respect voor, zie mijzelf dat niet doen.

De HEX gaat inderdaad een stap verder, zo niet een aantal stappen.

Martijn M

Mooie set, Walter! Maar komt er wel genoeg diep laag uit?
Dutch & Dutch

Matthias

Die luidsprekers klinken waarschijnlijk geweldig. Ik heb de Daudio variant eens kort mogen beluisteren bij de maker thuis. Zeer indrukwekkend!
Technics 1200 / Origin Live Onyx, Heed Quasar
Metrum Nos Mini DAC
Audio Research LS7, Hypex UcD400
Tannoy R3

Contour

Hallo Hans,

Ik ken Jeroen al een lange tijd, ruim voordat hij Daudio was opgestart. Op die manier heb ik kunnen meeliften op hun ontwerp. Hij heeft zelf thuis een prototype staan van een vlakke baffle met de Audio Technology woofers, mijn baffles zijn daar min of meer een kopie van. Qua geluid in het midhoog is dit hetzelde als de W1, het laag gaat dankzij de AT woofers kwalitatief nog een stapje verder.

Via Daudio ben ik ook met de Metrum DACs in aanraking gekomen, eerst een OEM Octave, en recent heb ik de HEX van Pjotr van dit forum overgenomen. Ik heb de HEX dus pas kort in huis, eigenlijk te kort om deze goed tegen de Octave te vergelijken, maar dat de HEX een flinke stap verder zet, dat is wel duidelijk inderdaad.

Groetjes Walter

Contour

Hallo Martijn,

Ik schat het -3db punt in op iets van 35hz. Het aktieve filter verzorgd ook de dipool correctie voor het laag, en met 500W rms Hypex UcD per kant wil dat best doordrukken, geen sub nodig dus. De AT 10C77 woofers zijn ook van uitzonderlijke kwaliteit en bouw. De magneten zijn maar liefst 200mm in doorsnede en de spreekspoel is 77mm, dat is de motor van een 15 inch woofer op een 10 inch woofer.

Groetjes Walter

Contour

Begin Maart staat er een verhuizing gepland, de woonkamer wordt dan een stuk groter, ik verwacht dat dit gunstige uitwerking heeft op het geluid. Tevens is het plan om dan als voeten voor de baffles een massief stuk graniet van circa 36x30x5 cm in te gaan zetten.

Groetjes Walter

Contour

De verhuizing is inmiddels achter de rug. De nieuwe woonkamer heeft zelfs met inrichting, inclusief gordijnen en vloerkleed niet een heel goede akoestiek. Ik heb een mooi custom 1600x1200mm akoestisch fotopaneel in bestelling staan.

Tevens vond ik op marktplaats een set van 6 akoestische foto panelen, maat 1800x1200mm, zeer zware professionele kwaliteit, eentje hangt nu hier, de rest is nog te koop, slechts 75 euro per stuk, fantastische verbetering van je geluid voor weinig geld. Enige nadeel, ze wegen 38kg per stuk, dus serieuze pluggen en schroeven gebruiken!

Gr. Walter

Maikel_audionerd

Wat een indrukwekkende set zeg!
Je accoustische maatregelen gaan vast wel een stuk schelen. een verschillende ruimte is helaas niet altijd beter inderdaad. Goed dat je de mogelijkheden hebt en ziet om er toch een beter klinkende ruimte van te maken. Ben benieuwd hoe het uitpakt.
Ga je weer foto's plaatsen als alles een beetje op z'n plek staat?
Groeten Maikel
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Contour

Hallo Maikel,

Ja, ik zal binnenkort eens nieuwe foto's proberen te maken, voorlopig zit de camera nog ergens verborgen in een verhuisdoos!

Groetjes Walter

patsijb

grappige speakers zijn da..

Sailor Jan

Bijzondere en interessante set!

Ik ben ook wel benieuwd naar het akoestisch paneel. De andere 5 stuks zijn vrij aardige foto's(als het de foto's van Den Haag zijn). 38 kg is trouwens wel heel erg serieus zwaar.
Wees lief voor jezelf

DofN

Ik zou die dipolen weleens willen horen :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Contour

Het zijn de foto's van locaties in Den Haag inderdaad. De 38kg heb ik met een weegschaal gemeten, dus dat klopt wel. Zeer zware pluggen toepassen, ik heb 10mm gebruikt.

Sailor Jan

Hmmm, 38 kg is wel wat te bruut voor mij. De foto's zijn in ieder geval wel aardig en de prijs ook.

Wees lief voor jezelf

CZ79

Nu nog een paar mooie granieten tegels en je bent klaar :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kingpin

Waarom gebruik je actieve en passieve filters door elkaar?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Joris1971

#23
Zal misschien wel klinken, maar voor het oog zien die luidsprekers met filters en kabels er miz niet uit. :'(

chansig

Dat heb ik nu met Harbeth...die lelijke schroeven...bah. Zeker als je weet dat daar bewust voor is gekozen.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.