12w7 JL Audio customizen

Started by dell, October 23, 2015, 22:28:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dell

Hallo forumleden,

Een tijdje geleden heb ik als onderdeel van mijn HT de JLaudio 12W7 opgenomen.
http://www.woofersetc.com/media/catalog/product/cache/1/image/1000x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/j/l/jl_audio_cls112rg-w7.jpg


Deze kan erg goed klinken, alleen wilt dit niet altijd het geval zijn. Nu heb ik deze kist al in een hoek geplaatst, waardoor minder in een open ruimte staat. En dat klinkt beter. Toch is het geluid af en toe erg verstrooid en niet laag genoeg.

Ik zat zelf te denken om het geluid nog lager te krijgen een kist omheen te bouwen.
Graag zou ik wat adviezen van jullie willen alvorens ik hiermee start.

Alvast dank,

morca

Is dat een gesloten kist of gepoort?
En wat voor amp heb je eraan hangen .
Pas je nog een vorm van eq of dsp toe welke receiver heb je?

Plaatsing in een overliggende hoek is meestal het beste,bij een front speakers zeg maar.

Goeie driver!!! in een andere gesloten kist zou ik 42 liter netto aanhouden.
Kijk je er hoofdzakelijk film mee of meer muziek?

dell

Quote from: morca on October 23, 2015, 22:39:44
Is dat een gesloten kist of gepoort?
En wat voor amp heb je eraan hangen .
Pas je nog een vorm van eq of dsp toe welke receiver heb je?

Plaatsing in een overliggende hoek is meestal het beste,bij een front speakers zeg maar.

Goeie driver!!! in een andere gesloten kist zou ik 42 liter netto aanhouden.
Kijk je er hoofdzakelijk film mee of meer muziek?

Dank voor je reactie.
Het betreft een gesloten kist.
Ik heb het aangesloten op een JBL GTO 751EZ (monoversterker). Deze via de subwoofer uitgang vanuit mijn Marantz7007.
Ik heb nog geen EQ of DSP toegepast. In  hoeverre zou dit verschil maken? En welke (types) raden jullie mij eventueel aan?
Ik gebruik het meer voor muziek, af en toe films.

Omdat het plaatsen in een hoek behoorlijk veel verschil maakt, zat ik eraan te denken om een soort van huls overheen te maken met een kleine opening.



Dirk

die JBL is een caraudio amp.
hoe wordt hij gevoed?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

dell


Dirk

als het om een SR7007 gaat heb je Audyssey ter beschikking...wat toch al een behoorlijke verbetering zou moeten kunnen brengen.
fwiw; zonder enige vorm van DSP ken ik iig geen enkele setup die goed klinkt, dus dat het bij jou nog niet naar je zin is lijkt me normaal  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

morca

#6
Ja zoals dinky al zegt met goeie dsp komt hij veel lager omdat je de roommodes dempt.
Asdy van je marantz zou dat idd kunnen .

Wat bedoel je met huls?.
Voor hoofdzakelijk muziek zou ik hem gesloten bouwen in 42 liter netto.

Deze voeding geeft 60 a ?
Dat zou genoeg kunnen zijn als hij niet dipt bij zware belasting, dan blijft je laag wegvallen of je moet er een cap overheen zetten.
Maar dat kost weer geld.

Hier kan je een f112 mee nabouwen en die kost bijna 4000 euro.
Als ik je een tip mag geven, deze superdriver verdient een stabiele pa amp ofzo.
Kost je wat maar dat zal het wel beter maken imo.

Oh ja als je de sub verplaatst moet je wel adsy even overnieuw draaien.

WilcoL

Nou, die JL behuizingen zitten kwalitatief echt wel goed in elkaar. Dat kan ik alvast wel melden. Ik heb een 8w7 in zo'n dergelijke behuizing gehad en dat speelde echt erg mooi hoor... Zeker voor zo'n 8".

In eerste instantie denk ik aan je versterker alle zwakke schakel: dat is nu niet echt een powerhouse en die w7's lusten wel wat. Ook zou het zomaar zo kunnen zijn dat jouw voeding het voltage tot 12v beperkt. Dan levert de amp ook minder vermogen. Ik zou toch minimaal 1000wrms op een 12w7 zetten.

Ter illustratie: die 8w7 kreeg bij mij gewoon 1100wrms. Laatst heb ik nog even met een 10w7 gespeeld en die kreeg ruim 700wrms. Dat was wellicht al wat te weinig....
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

dell


Welke (PA) versterker raden jullie mij aan? Of kan ik over naar een zwaardere car amp?

Witalik

Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

dell

Quote from: Witalik on October 26, 2015, 12:50:58
Denk dat je zoiets als dit wel erop kan zetten :

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=154046.0

De reden om een caramp te gebruiken was de makkelijk aansluiting.

Hoe sluit ik zo een behringer inuke aan tussen mijn woofer (4mm2 draad) en marantz7007 (rca).
Deze PA versterker heeft enkel XLR? aansluitingen. Moet ik koppelstukjes gebruiken?

Vriendelijk bedankt

Witalik

Het is een beetje overkill denk ik, je kan inderdaad met een XLR > RCA via je amp en dan gewoon 1 kanaal gebruiken. Daar heb je volgens mij speakon aansluiting voor nodig.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"