welke geluidskaart

Started by leo de groot, October 22, 2015, 16:02:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

leo de groot

Hallo . hoop dat ik mijn vraag stelt in de juiste rubriek . zo niet hoor ik dat wel .eigenlijk heb ik een ( denk ik ) simpele vraag . mijn on board geluids kaart is stuk . heb dus een nieuwe nodig . moet/kan kiezen uit een creative X-FI platinum/X-FI Xtreme music wat de zelfde kaarten zijn of een M audiophille 24/96  .heb al lopen googelen  maar kom er niet uit zijn beiden gebruikte al wat oudere kaarten . alle reacties zijn welkom . Groet Leo .

leo de groot

niemand ?????????? valt me een beetje tegen . neem de m  audiophile wel . kan niet langer wachten .

Witalik

Vertel eens wat meer,

Waar sluit je alles op aan ? Ik zelf gebruik gewoon de onboard HDMI van mijn video kaart van de htpc bijvoorbeeld beneden die ik op me receiver heb. Je gebruikt neem ik aan ook een pc ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Sk

Volgens mij heb ik nog een RME Digi digi96/8 liggen. Alleen voor zover ik weet zijn er alleen drivers voor Windows XP te verkrijgen.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

leo de groot

Hallo . het gaat gewoon om mijn PC . zit aangesloten op een logitech speakerset 2.1 . wel van goede kwaliteit . onboard geluidskaart  overleden heb dus een nieuwe nodig . heb reeds de keus gemaakt en sinds vandaag de m audio audiophile 2496 gekocht heb hem al in huis . maar kwam tot de conclusie , dat mijn speakerset niet aangesloten kan worden zonder een verloopkabel die ik dus niet heb .  heb nu zo'n  groen stekkertje ( mini jack ??) en op de kaart zitten tulpstekkers aansluitingen dus moet ik eigenlijk een verloopkabeltje hebben contra ( female )mini jack naar 2 x tulp ( l + R ) na een uurtje googelen ben ik bang dat ik wel eens wat problemen kan krijgen met het vinden van de juiste drivers  . en ben ik bovendien ook tegengekomen dat als ik het zou aansluiten met zo,n verloopkabeltje dat ik monitorren  zou moeten aansluiten  . en ik weet niet zeker of mijn logitech speakerset . een ingebouwde versterker heeft .  wel voor de sub natuurlijk maar of ook de speakers versterkt worden ??? . denk het wel kan via een los kastje wat op mijn bureau ligt het volume regelen, de bas regelen . en een koptelefoon aansluiten . maar lijkt mij de kaart ook wat complex wat betreft het regelen van het geluid . gaat  niks via de kaart opnemen puur voor geluids weergave . cd/mp3 en dvd/film . de creative leek mij wat meer een gamers kaart vandaar deze keus . maar heb er een beetje spijt van gezien wat ik allemaal op internet tegen kwam . zit er over na te denken om deze kaart weg te doen en dan toch maar voor de creative kaart te gaan is wel inmiddels verkocht maar die kom ik nog wel een keer tegen . vandaar ook mijn vraag in 1e instantie . heb nu toch mogelijk de verkeerde keus gemaakt .

Witalik

Ik heb die 2.1 set die ik van logitech heb (Z2300) gewoon op me moederboard aangesloten. Ik zie niet in waarom ik dat via een aparte geluids kaart zou doen eigenlijk  :sarcasm:

9 van de 10 hebben gewoon de versterker op de subwoofer zitten waar je ook de sateliet speakers mee aansluit.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

leo de groot

zoals ik al 2 keer eerder melde de de on board geluidskaart die dus Standaard op het moederbord zit. die je dus ook niet kan vervangen . is bij mij stuk . hoe weet ik dat . omdat het geluid op een gegeven moment begon te kraken en te vervormen . en na een paar dagen kwam er helemaal geen geluid meer uit . heb toen even een losse ( geleende ) geluidskaart erin gezet en toen had ik weer geluid . kan dus ook een ander moederbord kopen dan is het ook opgelost maar daar kies ik niet voor . een losse geluidskaart is een stuk eenvoudiger . maar wil dan wel een hele goede en geen hightech  games kaart wat doe ik toch niet . puur voor muziek weergave . en gewoon met 2 speakers en een sub woofer ( 2.1 ) dus mijn speakers waren al altijd op het moederbord aangesloten . en was tevreden met de on board kaart . maar heb dus nu al 9 dagen helemaal geen geluid meer want de geleende kaart moest weer terug .

Witalik

Half gelezen weer  ::)  my bad.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

s.t.

#8
Lastig om je tekst te lezen maar ik heb het geprobeerd. Hoofdletters, en juiste punt en komma gebruik zou helpen.

Als je Logitech werkt op je onboard geluidskaart werkt die ook op de M audiophile. Versterking zit dus in de Logitech.

M audiophile drivers zijn te vinden op http://www.m-audio.com/support/drivers (Legacy/Delta audiophile 2496 en dan je Windows variant)

Wat betreft je verloop kabeltje, die kan je bij de mediamarkt vinden: http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/_VIVANCO-Adapter-1x-3-5mm-jackplug-2x-3-5mm-socket,10259,948447.html?langId=-11 of http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/_PHILIPS-Stereo-Y-kabel-1-5m,10259,914095.html?langId=-11 of bij iedere audio winkel krijgen

Succes.

Erik

Ik begrijp niet waarom je zoveel moeite zou doen voor de beste geluidskaart kan me niet voorstellen dat je op een setje pc speakers het verschil tussen beide kaarten gaat horen. Meestal moet je toch al een hele goede set hebben omdat verschil te horen.  In jouw geval was ik gegaan voor een goedkope kaart met goede ondersteuning maar dat ka ook aan mij liggen natuurlijk :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

leo de groot

18 euro overmaken . en de kaart valt op de deurmat . hoezo moeite doen . en kan het nog goedkoper . hoorde  al duidelijk verschil met de geleende creative X-Fi Xtremeaudio kaart . Een losse kaart klinkt ook vaker ( niet altijd ) beter .

leo de groot

Even nog een aanvulling . bedankt voor de link . maar waar ik al bang voor was . op de site van M Audio ( via de link ) zijn er geen drivers beschikbaar voor de audiophile 2496 met windows 7 .

s.t.

#12
Quote from: leo de groot on November  7, 2015, 02:23:02
Even nog een aanvulling . bedankt voor de link . maar waar ik al bang voor was . op de site van M Audio ( via de link ) zijn er geen drivers beschikbaar voor de audiophile 2496 met windows 7 .

http://www.m-audio.com/support/download/drivers/delta-6.0.8 voor windows 7. Gewoon op de site

leo de groot

deze had ik ook al gevonden . maar als je op downloaden klikt . geeft hij aan niet beschikbaar . ???? zoek het wel uit.  zal wel goedkomen .

s.t.

Quote from: leo de groot on November 11, 2015, 01:47:37
deze had ik ook al gevonden . maar als je op downloaden klikt . geeft hij aan niet beschikbaar . ???? zoek het wel uit.  zal wel goedkomen .

Ik heb net even op downloaden geklikt en download werkt gewoon bij mij.Succes verder

Witalik

Quote from: s.t. on November 11, 2015, 08:18:29
Ik heb net even op downloaden geklikt en download werkt gewoon bij mij.Succes verder

ik kan hem ook gewoon downloaden.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"