Klikaanklikuit systeem te bedienen met Harmony One mogelijk?

Started by Mausman, October 21, 2015, 15:08:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mausman

hoi,

Ik heb een Logitech Harmony one. Is het mogelijk om met deze harmony het 'klikaanklikuit' systeem te bedienen op een of andere manier?

Ik wil mijn subwoofer zeg maar aan en uit kunnen zetten via het klikaanklikuit systeem als ik bijv. een film ga kijken. Alleen met film kijken zet ik 'm aan, maar zou dat graag via m'n Harmony one willen kunnen bedienen ipv dat ik 'm elke keer handmatig aan en uit moet zetten.

Alvast bedankt.


Koenio

Ik beiden mijn kaku met mijn harmony afstandsbediening via een licht manager mini. Ik geloof dat soortgelijke producten nog steeds op de markt zijn.
Versterking: Yamaha RN803D
Platenspeler: TD320 MKII
Speakers: Scan Speak A4 MKII, SVS SB-1000
Kabels: AudioQuest, RUConnected

Joske007

Quote from: Koenio on October 21, 2015, 16:57:44
Ik beiden mijn kaku met mijn harmony afstandsbediening via een licht manager mini. Ik geloof dat soortgelijke producten nog steeds op de markt zijn.
Bij mij gaat dit op dezelfde manier met een light manager mini en is hier nog steeds verkrijgbaar :)
http://www.vego.nl/klikaanklikuit/43/light_manager_mini.htm
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Mausman

Quote from: Joske007 on October 21, 2015, 21:08:51
Bij mij gaat dit op dezelfde manier met een light manager mini en is hier nog steeds verkrijgbaar :)
http://www.vego.nl/klikaanklikuit/43/light_manager_mini.htm

ok bedankt. Wel prijzig voor zo'n kastje, maar goed...als er geen andere optie is. Wellicht dat het gemak wat je hiervan hebt het wel waard is.
Ik zal er es naar kijken.


master30

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

konijntje

Via een lightmanager mini indd mogelijk. Helaas heb ik die van mij net verkocht. Moet zeggen dat ik het niet heel handig vond.

Mausman

Quote from: konijntje on October 26, 2015, 16:34:34
Via een lightmanager mini indd mogelijk. Helaas heb ik die van mij net verkocht. Moet zeggen dat ik het niet heel handig vond.

Kun je svp ook vertellen waarom je het niet heel handig vond?


konijntje

Quote from: Mausman on October 26, 2015, 20:57:34
Kun je svp ook vertellen waarom je het niet heel handig vond?

Ik vond het onhandig om telkens tussen activities te moeten switchen. Dan was ik film aan het kijken dan zet ik die op pauze met de harmony en moest ik het klikaanklikuit device zoeken, lichten aan, drinken halen bijv. en dan weer andersom. De Harmony is heel sterk om gewoon te zorgen dat al je apparaten aan staan voor wat je wil doen (Tv/radio etc). Maar switchen tussen lichten en film etc vond ik omslachtig. Nu zou je bijv een pauze knop kunnen maken waarmee de lampen ook aan gaan. Maar ik vind een aparte AB voor de verlichting een stuk prettiger.

Mausman

De lichten bij ons bedien ik sowieso niet via de Harmony. Dat doe ik nog gewoon op de ouderwetse manier met de hand  :D.

Dus wellicht is zo'n light manager mini voor mij wel handig. Zal me es erin verdiepen.


konijntje

Voor mijn subwoofer had ik ook klikaanklikuit maar heb nu zelf een 12v trigger gemaakt. Dus die wordt nu geschakeld door mijn versterker.

Mausman

Quote from: konijntje on November 12, 2015, 20:08:23
Voor mijn subwoofer had ik ook klikaanklikuit maar heb nu zelf een 12v trigger gemaakt. Dus die wordt nu geschakeld door mijn versterker.

Hoe heb je dat aangesloten dan?

Ik heb zelf ook nog een Antimode 8033 er tussen zitten, dus als eerst de sub aangaat en daarna de Antimode hoor je een grote 'plob' uit de sub-speaker. Met zo'n KaKu i.c.m. lightmanager kun je volgens mij de volgorde zelf programmeren.


konijntje

Quote from: Mausman on November 16, 2015, 11:35:30
Hoe heb je dat aangesloten dan?

Ik heb zelf ook nog een Antimode 8033 er tussen zitten, dus als eerst de sub aangaat en daarna de Antimode hoor je een grote 'plob' uit de sub-speaker. Met zo'n KaKu i.c.m. lightmanager kun je volgens mij de volgorde zelf programmeren.

Ik heb gewoon een circuit er tussen dat als er 12v vanuit de trigger aangezet wordt dat hij een 220v relais omzet en zo stroom aan de subwoofer geeft. Mijn subwoofer geeft geen plob dan.

Mausman

Quote from: konijntje on November 18, 2015, 12:57:53
Ik heb gewoon een circuit er tussen dat als er 12v vanuit de trigger aangezet wordt dat hij een 220v relais omzet en zo stroom aan de subwoofer geeft. Mijn subwoofer geeft geen plob dan.

Aha ok, dat is al te technisch abacadabra voor mij :D. Denk dat ik het beter kan houden op zo'n lightmanager met KaKu. Maar ga daar eerst nog even goed naar kijken voordat ik beslis.


master30

Quote from: Mausman on November 18, 2015, 17:12:05
Aha ok, dat is al te technisch abacadabra voor mij :D. Denk dat ik het beter kan houden op zo'n lightmanager met KaKu. Maar ga daar eerst nog even goed naar kijken voordat ik beslis.

Ik zou toch is naar een rfxcom tranceiver kijken, kan je meer mee als de lightmanager.
Je kan dan alles automatiseren en/ of bedienen met je tablet/ pc/ smartphone of klikaan/uit zenders
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Mausman

Quote from: master30 on November 18, 2015, 21:05:21
Ik zou toch is naar een rfxcom tranceiver kijken, kan je meer mee als de lightmanager.
Je kan dan alles automatiseren en/ of bedienen met je tablet/ pc/ smartphone of klikaan/uit zenders

Ja dat heb ik ook wel gezien dat je daar heel veel mee kan, echter werkt dat niet met de logitech Harmony One. Dan heb ik alsnog een infrarood naar RF converter nodig zoals zo'n lightmanager of wellicht zo'n harmony hub. Dat wordt dan een aardig kostenplaatje. Op dit moment heb ik nog niet echt de behoeft om veel andere dingen te automatiseren.
Dus voor wat ik nu nodig heb, zou zo'n lightmanager een prima oplossing zijn denk ik.
Of er moet iemand zijn die een andere oplossing heeft voor me, dan ben ik wel benieuwd.

master30

De RFXeCom Tranceiver kost 109,75, deze werkt dus met alles en heeft een zeer goed zend en ontvangst bereik.
Je kan er idd erg veel mee.

Ik heb het niet goed doorgelezen, maar hier http://tweakers.net/nieuws/100838/logitech-maakt-harmony-api-voor-besturing-domotica.html staat wel wat in de reacties over de harmony one en 433mhz aansturen
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Mausman

Quote from: master30 on November 19, 2015, 13:55:45
De RFXeCom Tranceiver kost 109,75, deze werkt dus met alles en heeft een zeer goed zend en ontvangst bereik.
Je kan er idd erg veel mee.

Ik heb het niet goed doorgelezen, maar hier http://tweakers.net/nieuws/100838/logitech-maakt-harmony-api-voor-besturing-domotica.html staat wel wat in de reacties over de harmony one en 433mhz aansturen

Heb het even doorgelezen, echter blijft het feit dat ik voor de Harmony one een Infrarood naar RF converter nodig heb helaas. Voor alleen m'n subwoofer aan en uit kunnen zetten met KaKu via de Harmony one is die RFXeCom oplossing een beetje erg duur als ik ook nog zo'n converter moet aanschaffen. Misschien in de toekomst als ik misschien meerdere dingen kan/wil automatiseren is dat beter om te nemen, maar voor nu is denk zo'n lightmanager de goedkoopste oplossing.

master30

Quote from: Mausman on November 19, 2015, 16:23:00
Heb het even doorgelezen, echter blijft het feit dat ik voor de Harmony one een Infrarood naar RF converter nodig heb helaas. Voor alleen m'n subwoofer aan en uit kunnen zetten met KaKu via de Harmony one is die RFXeCom oplossing een beetje erg duur als ik ook nog zo'n converter moet aanschaffen. Misschien in de toekomst als ik misschien meerdere dingen kan/wil automatiseren is dat beter om te nemen, maar voor nu is denk zo'n lightmanager de goedkoopste oplossing.
UCR-4285 remote is dat niets dan voor je? kan je je apparaten mee bedienen en de kaku schakelaars, heb hem al is voor 15 euro gezien.

Nog even over de rfx.
Als je met scripts overweg kan in domoticz (veel over te vinden)
Zou je bv kunnen aanmaken, Als je versterker aan is dat dan ook je subwoofer moet aan gaan en omgekeerd.
Als je op pauze drukt dat er dan automatisch verlichting aangaat etc.

Zover ben ik ook nog niet overigens, ik gebruik nu nog de simpele dingen.
Ben wel bezig met een lucht ontvochtiger in mijn HT die moet uitgaan als mijn temp/lv sensor een bepaalde luchtvochtigheid heeft bereikt.
Het apparaat blijft uit zichzelf altijd aan als het is bereikt, de ventilator blijft aan.
Tevens wil ik niet dat hij snachts aangaat want ik hoor dat ding dan brommen. Dus kan je nog een tijd aangeven dat hij niet aan mag.

ideetjes genoeg, maar je moet er eerst wel mee aan het puzzelen.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.