5Ghz forceren op iphone5 en ipad4

Started by Erik, October 21, 2015, 00:58:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hanky Panky

Quote from: Etiennevh on October 22, 2015, 09:27:16
Helemaal mee eens. Daarom zie ik het nut ook niet van 802.11 AC op iPhones en iPads. Response die sneller is is niet echt merkbaar op dit soort devices. Dat ga je pas echt merken als het wat drukker wordt op je AP, als er bijv. 30 man op zitten te werken (MIMO kan dan handig zijn).

Inderdaad, voor huis/tuin/keukengebruik is 450Mbit WiFi nogal overkill. Stabiliteit van de verbinding is veel belangrijker.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

katwax

Quote from: Hanky Panky on October 23, 2015, 11:07:48
Klopt, ik heb een 2,4Ghz long range accesspoint van Ubiquiti en daarmee heb ik in elke uithoek van mijn woning (plus de tuin) stabiel en vlot WiFi.

Alle belangrijke devices (kantoor, printer, mediaspeler, TV) zijn bekabeld.   
Ik heb zelf ook Ubiquiti en Eric heeft nu ook Ubiquiti, maar je weet dus wat ik bedoel met verschil tussen bepaalde fabrikanten.
Zelf merk ik wel dat ik sinds ik deze AC's heb niet meer zo snel grijp naar een kabel :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Hanky Panky

Quote from: katwax on October 23, 2015, 11:12:01
Ik heb zelf ook Ubiquiti en Eric heeft nu ook Ubiquiti, maar je weet dus wat ik bedoel met verschil tussen bepaalde fabrikanten.
Zelf merk ik wel dat ik sinds ik deze AC's heb niet meer zo snel grijp naar een kabel :)

Klopt, zelfs Apple heeft er last van: op drie-vier meter van een Airport Express haal ik 90 Mbit maar een verdieping lager nog geen 3. Als ik naar buiten loop is het zelfs nul.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000