Gilles' woonkamer setup [W&M stekkerblok gemaakt]

Started by gilles0181, October 19, 2015, 08:46:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gilles0181

Ik zie net dat het vrouwjte morgen een etentje heeft en dus niet thuis is. Ideaal om dan dus alles aan te gaan sluiten :coffee:

Morgen ochtend ga ik het meubel halen en ik ga het direct aan de onderkant voorzien van wat extra gaten. In alle 3 de componenten komt een gat in de onderkant tegen de muur aan, voor afvoer warme lucht. Ik heb 3 fans en kan dus spelen met hoe ik de warmte het beste kan afvoeren.
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

RalphH

Had je ook aanvoer frisse lucht voorzien? Zag ik zo even niet staan en de kastjes zijn dicht toch?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

gilles0181

Quote from: RalphH on September  8, 2016, 16:43:51
Had je ook aanvoer frisse lucht voorzien? Zag ik zo even niet staan en de kastjes zijn dicht toch?
Jazeker, 2x 140mm op regelbaar voltage die lucht van onder het meubel geforceerd erin blaast.
Ik ga er voor het gemak even vanuit dat de lucht wel wegkan, er is in ieder geval luchtverplaatsing in het meubel.

Wel een aantal tegenvallertjes vandaag;
1) De postbode had mijn speakerkabel (Supra Ply 3.4s) niet bij zich :nopompom:
2) Van Conrad had de postbode ook niks bij (witte snakeskin om over de speakerkabels te doen) :nopompom:
3) Op 1 van de deurtjes zat een 'vlek' die de spuiter nog weg moet werken :nopompom:

Positief is dan dat ik de gaten voor de ventilatoren heb gemaakt en ik het meubel vandaag wel kan hangen (zonder deurtjes, dat dan weer wel)
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

gilles0181

Quote from: gilles0181 on September  9, 2016, 14:14:241) De postbode had mijn speakerkabel (Supra Ply 3.4s) niet bij zich :nopompom:
Pakketje was afgelopen donderdag binnen, we kunnen vooruit, maar eerst een nieuwe stroomkabel maken!

Quote from: gilles0181 on September  9, 2016, 14:14:242) Van Conrad had de postbode ook niks bij (witte snakeskin om over de speakerkabels te doen) :nopompom:
Ook dit is binnen, de Supra kan mooi wit worden 'afgewerkt'.

Quote from: gilles0181 on September  9, 2016, 14:14:243) Op 1 van de deurtjes zat een 'vlek' die de spuiter nog weg moet werken :nopompom:
Opnieuw geschilderd door de spuiter!

Quote from: gilles0181 on September  9, 2016, 14:14:24Positief is dan dat ik de gaten voor de ventilatoren heb gemaakt en ik het meubel vandaag wel kan hangen (zonder deurtjes, dat dan weer wel)
Meubel hangt, MET deurtjes! Foto volgt want ik heb nog geen foto bij daglicht gemaakt.

Ben vandaag begonnen met de stroomkabels. De keuze is gevallen op W&M Tornado stroomkabels (3x4mm) voor alles:
1) Vanuit WCD naar stekkerblok van JouwHifi voorzien van W&M schuko
2) Vanuit stekkerblok naar AVR, voorzien van W&M schuko en IEC
3) Vanuit stekkerblok naar Bluray speler, voorzien van W&M schuko en IEC
4) Vanuit stekkerblok naar eindversterker, voorzien van W&M schuko en IEC
5) Vanuit WCD naar REL T9, voorzien van W&M schuko en IEC

Het stekkerblok is vandaag gemaakt; moest het wel met 12mm uitboren voordat de kabel pastte en het gefrot in de doos was ook tijdrovend maar zie hier de foto's:




1u en 15m werk, maar ik had het dan ook nog nooit gedaan!
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

mijkie

ziet er toch netjes uit !!

dat gefreubel kost gewoon veel tijd !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Maikel_audionerd

Quote from: gilles0181 on September 24, 2016, 21:16:38
Pakketje was afgelopen donderdag binnen, we kunnen vooruit, maar eerst een nieuwe stroomkabel maken!
Ook dit is binnen, de Supra kan mooi wit worden 'afgewerkt'.
Opnieuw geschilderd door de spuiter!
Meubel hangt, MET deurtjes! Foto volgt want ik heb nog geen foto bij daglicht gemaakt.

Ben vandaag begonnen met de stroomkabels. De keuze is gevallen op W&M Tornado stroomkabels (3x4mm) voor alles:
1) Vanuit WCD naar stekkerblok van JouwHifi voorzien van W&M schuko
2) Vanuit stekkerblok naar AVR, voorzien van W&M schuko en IEC
3) Vanuit stekkerblok naar Bluray speler, voorzien van W&M schuko en IEC
4) Vanuit stekkerblok naar eindversterker, voorzien van W&M schuko en IEC
5) Vanuit WCD naar REL T9, voorzien van W&M schuko en IEC

Het stekkerblok is vandaag gemaakt; moest het wel met 12mm uitboren voordat de kabel pastte en het gefrot in de doos was ook tijdrovend maar zie hier de foto's:




1u en 15m werk, maar ik had het dan ook nog nooit gedaan!
Hahaha
Maar erg net werk hoor :thumbs-up:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Siddartha

Ben benieuwd naar je ervaringen. Ben zelf ook erg gecharmeerd van W&M en wil de stroom ook nog aanpakken met deze kabels.


Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

gilles0181

Tussenstand, vandaag zou het dicht moeten kunnen.. Nog een hoop kabelwerk netjes te maken zoals jullie zien...

AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

gilles0181

Het meubel is af, zal eens een foto maken van het eindresultaat.
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

W.Otter

Quote from: Siddartha on September 25, 2016, 12:36:33
Ben benieuwd naar je ervaringen. Ben zelf ook erg gecharmeerd van W&M en wil de stroom ook nog aanpakken met deze kabels.
ik heb nog wel een paar stroomkabels liggen voor overname.. 2 x een meter en 1 keer 2 meter. afgewerkt met kabelmantel ferrietkern in W&M schuko/ICE
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF