Gilles' woonkamer setup [W&M stekkerblok gemaakt]

Started by gilles0181, October 19, 2015, 08:46:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gilles0181

Jammer. Probleem bij rockwool is dat de meeste bouwmarkten het allen in 8cm hebben hier. Ik wil eigenlijk niet dieper dan 4cm gaan...
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

Dirk

#76
akotherm is op 4cm te krijgen, maar denk er idd om dat je 't niet terug achter zo'n canvas steekt, want dan haalt het weinig uit.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Alex Groningen

Volg deze topic al een tijdje. Erg leuk om de vorderende resultaten te zien.
M'n compliment voor het vele en mooi werk.

gilles0181

Wat is beter (niet alleen qua kosten maar vooral qua demping op mijn 'echo'?) akotherm of Rockwool? En wat is de juiste dikte? Ik heb nu om mijn koof her en der op te vullen (lees; de Atmos speakers niet vrij spel te geven in mijn gehele koof) 10cm rockwool gekocht (1 pak). Ik zou deze ook eens tegen de muren kunnen zetten om het effect te meten.

Verder vandaag met de luidspreker kabels aan de gang gegaan. Mijn order van Blue Jeans Cable is binnen (interlinks op maat) en ik ben de (speaker)kabels tussen muurplaat en versterkers aan het op maat maken (30cm / stuk). Foto's volgen, nu eerst ff naar X-Men :)
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

gilles0181

Tadaa :pompom:


De interlinks (boven) zijn van Blue Jeans Cable (de LC1) te weten in lengte's 2x 1 foot en 2x 2 foot. De foot long is om vanuit de amp naar de muur te gaan en de 2 footers zijn om vanuit de muur naar de subs te gaan. Dan de custom kabels van Blue Jeans Cable die links liggen; dit zijn op maat gemaakte kabels met een korte connector die aan de achterkant van de muurplaat komen te zitten. De kabel in kwestie is een Belden 1505F.

Dan de korte banaan kabels die ik zelf gemaakt heb;
De blauwe kabel is de Supra Ply 3.4S (3.4 mm2 kabel) Deze korte lengte is gemaakt om vanuit Rotel 1582MKII naar de muurplaat te gaan (in de muur ligt ook de Supra Ply 3.4S) en vanuit de muurplaat bij de speakers weer terug richting de B&W CM10 S2 speakers te gaan.
De zwarte kabel is de Norstone Classic B250 (2.5mm2) die ik nog over had van mijn oude setup. Dit zijn 8 kabels in totaal die vanuit de Denon X7200WA naar de muurplaat gaan voor atmos & surround speakers. Vanaf de muurplaat richting de speakers zelf loopt de Oehlbach 2x2.5mm2 in pijpjes. Ruim voldoende voor surround geluid dacht ik zo.

Ik heb alleen nog geen kabel tussen Denon X7200WA & Rotel 1582MKII gemaakt (onversterkt front geluid) maar dit zal waarschijnlijk ook de Supra Ply 3.4S worden. Die moet ik alleen nog kopen want ik had niet genoeg lengte.
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

gilles0181

#80
Update:

  • TV 14cm hoger gehangen, zodat het hangende TV meubel beter tot zijn recht zal komen
  • TV meubel is af qua ontwerp
  • Ik heb ooit een programma gekocht waar ik de maten kan ingeven, de kosten van het plaatmateriaal en wat dan e.e.a. uitspuugt zoals dit:

TV meubel ontwerp (zonder deurtjes, maar wel op maat alles getekend):


Zaagplan (meest ideale indeling zonder teveel te hoeven kopen):




En de kosten (uitgaande van Medite MDF, wat een betere kwaliteit is dan bij de bouwmarkt a 36 euro/plaat van 122 bij 244cm):

AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

W.Otter

zou je de center niet zo hoog mogelijk plaatsen?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

gilles0181

Het worden verstelbare plankjes dus ik kan Ziggo en de Center nog omruilen. De Center wil ik wel in een hoek plaatsen zodat hij qua beeld op de bank uitkomt en niet tegen de salontafel praat :)
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

bblack

Ik heb nog nooit een Atmos systeem horen draaien, maar ik ben erg benieuwd hoe dit klinkt zo in de koof vlak tegen de muur aan.
Ik had het ook zo in gedachten, maar officieel horen ze iets meer naar het midden volgens de richtlijnen.

Wat zijn jou ervaringen?

gilles0181

Ik heb nog geen ervaringen om eerlijk te zijn, het is ook een kwestie van compromissen stellen denk ik. Ik had geen zin om 'blokken' tegen mijn plafond te maken en de koof was 'the next best thing'. Ik ga deze nog wel met was glaswol vol duwen maar eerst het TV meubel af.
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

gilles0181

#85
Lang geen update geweest maar ik ben inmiddels met het TV meubel bezig!





Momenteel de voortgang:
- Eerst gezagen
- Deurtjes systeem gepast
- Meubel geschroeft
- Meubel geplamuurd (polyester plamuur)
- ... nogmaals geplamuurd (lakplamuur voor kopse kanten)

Nu staat alles (behalve de bovenkant) 2x in de MDF grondverf. Tussen de 2 lagen grondverf geschuurd met korrel 180 en morgen komt korrel 240 (voor laklaag 1), 320 (voor laklaag 2) en korrel 400 binnen (voor laklaag 3). Het meubel word zijdeglans wit (ipv hoogglans) en de planning is om 3 lagen lak te gaan gebruiken (Flexa Expert Houtlak Zijdeglans)

Zoals je ziet uiteindelijk toch gekozen voor verstelbare plankjes en de 'French Cleat' is ook al gemonteerd en gelijmd in het meubel
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

R

Dat gaat de goede kant op! Mooi ontwerp ;)

Wat ik bij merk is dat de druk van het hangen ervoor zorgt dat de plamuur deels uit de schroefgaten wordt gedrukt. Er zitten dus kleine bobbels bovenop. Wellicht slim om hem alvast een tijdje op te hangen voordat je hem aflakt.

gilles0181

Goede tip, en zeker op tijd! Ik was EIGENLIJK van plan om hem pas op te gaan hangen als hij af is.. Had jij de french cleat alleen geschroefd of ook gelijmd? Want ik heb hem zowel geschroefd als met constructielijm verlijmd aan het MDF
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

R


gilles0181

Bah dat is minder dan, had hem net gisteren voor de eerste keer afgelakt.
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

gilles0181

Ik krijg mijn verf dus niet strak :nopompom:

Wat ik ook probeer; ik heb zelfs tot korrel 400 geschuurd en dan nog krijg ik enige vorm van sinaasappelhuid. Is het te warm, is de verf te dik? Ik heb GEEN idee maar ik word er een beetje moedeloos van... Tips?

De lak is Flexa houtexpert PU lak; ik KAN hem verdunnen maar dat heb ik nu nog niet geprobeerd. Een schuimroller laat meuk los, een roller van SAMR7 werkt bij mij het beste;


p.s. meneer otter, uw inbox is vol :)
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

gilles0181

#93
Ik ontvet mezelf een ongeluk ook dat heeft geen nut. Ik denk dat de temperatuur te hoog is zodat de watergedragen verf te snel droogt? Ik wacht wel een weekje zodat de lagen ook goed kunnen uitharden, dan is de temperatuur 10 graden lager en zal het vast beter gaan.. Als iemand nog een gouden tip heeft.. Graag!?
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

W.Otter

Niet met een roller verven maar met een spuitbus. Het zou wel kunnen met een roller maar die blijft structuur aanbrengen.

Wat je moet doen is met korrel 1000 of hoger nat schuren tussen de lagen door. Als je tevreden bent kun je deze afwerken met een blanke lak en deze polijsten. Ga je voor een matte finish hou dat polijsten en blanke lak dan achterwege

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Inbox leeg

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

rovinggecko

Wellicht een kwast proberen? Dat werkt voor mij soms beter. Eventueel met kwast opzetten en dan licht narollen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

gilles0181

vanmorgen bij een temperatuur van 22 graden geschilderd, ziet er nu al beter uit. Nog steeds structuur zoals Willem (?) zegt dus een spuitbus gaat er wel komen (als de bovenkant naar mijn mening dekkend genoeg is)
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

gilles0181

#98
Ok update; het is toch naar de spuiter gegaan die het voor 150 euro in 2 componenten RAL9010 zet :pompom: Het is al klaar maar ga het donderdag pas ophalen omdat ik de keeplat moet ophangen en daarvoor moet boren. Dat wil ik liever doen als de kinderen weg zijn. Als het meubel hangt moet ik eerst nog de deurtjes monteren en afhangen; Ik heb ook 2 fans van 140mm besteld om wat luchtflow in de kastjes te krijgen.

De onderkant van het meubel zit niet in de verf dus daar kan ik nog wat extra gaten voor stroomdoorvoer en luchtdoorvoer maken zoals W. Otter ook gedaan heeft (goede inspiratie)

Ik ben nu aan het nadenken hoe ik de stroomvoorziening ga doen :confused: Er moeten nogal wat kabels weggewerkt worden namelijk... 12 stroompunten in totaal:
Denon AVR-X7200WA* - 780w
Denon DBT-3313UD* - 28w
Rotel RB-1582 MkII* - 550w
Ziggo Horizon box - 40w
Samsung TV - ??w
REL T9 - 300w
Harmony HUB - 5w
Harmony oplader - ??w
Huis telefoon - ??w
Intel NUC - 40w
Sonos Connect - 6w
Netwerk switch

De punten met een * gemarkeerd wil ik aansluiten op de audiogroep, mogelijk de subwoofer ook maar daarvoor zou ik advies moeten hebben. Beide DENON's hebben overigens 'maar' een Fase en Nul aansluiting, en geen aarde in de stekker verwerkt. Vreemd dat er dan toch op het chassis een GND aansluiting zit, niet? Ik denk er ook over om de netkabel die wel van goede kwaliteit is op de Rotel aan te sluiten, en niet op de Denon. Want in de Denon zit hij een beetje losjes... Goed idee?

De rest komt op de huiskamergroep om netvervuiling tegen te gaan. Dan nog maar te zwijgen of het aantal speakerkabels wat ik moet wegwerken..

De B&W CMC2 komt trouwens in eerste instantie gewoon 'plat' te staan, en dan misschien onder een hoek als ik daar uberhaupt verschil in merk.



AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

W.Otter

Ik denk niet dat je het gaat merken dat de center in een hoek staat.. bespaar je de moeite, eerder bekleden met akoestisch schuim of bitumen..

en voor dat geld kun je het inderdaad beter laten doen!

ik ben heel benieuwd of je RB1582 koel blijft in de kast.. en verder ook benieuwd naar het eindresultaat natuurlijk :pompom:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF