Pioneer netwerkspeler N-50A

Started by Erla, October 18, 2015, 10:57:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wim bruins

Bedankt voor de uitleg.
Zit nog te prutsen hoe ik de laptop spelend op de pioneer krijg om tidal eens uit te proberen.
Drama mijn computer kennis laat me in de steek.
Een zip bestand openen voor de pioneer diver is nog niet geluk.
Nog geen geluid via de laptop naar de pioneer.
Spotify werkt gelukkig goed.

Foulon

Sinds een paar dagen heb ik problemen met het ontvangen van het station Cool Jazz Florida via V-tuner op mijn N-50A. Zijn er meer mensen met het zelfde probleem?
Misschien wil iemand het even proberen en een berichtje posten. Alvast bedankt voor de moeite.
B&W CM9/CMC/CM5 * Rotel RC-1580/RB-1582MKII/RDD-1580 * Pioneer BDP LX-55 * BlueSound Node N130 * Sony WH-1000M3 * Apple TV3 * Samsung QE55Q8FN * QED XT40i/RUconnected * Ziggo Next

wim bruins

cool jazz Florida werkt hier ook niet, krijg dan crooner radio ervoor.

Foulon

Het ligt dus gelukkig niet aan mijn steamer. Dank voor het testen Wim.
Als een internet station niet werkt gaat de N-50A het volgende station afspelen vandaar dat je waarschijnlijk crooner krijgt.
Cool Jazz Florida zal wel iets aan de stream verandert hebben waardoor het niet meer werkt. Op de computer gaat het wel goed.
Ik denk dat ik ze maar eens een mailtje ga sturen. Op het internet heb ik er nog geen info over kunnen vinden.
B&W CM9/CMC/CM5 * Rotel RC-1580/RB-1582MKII/RDD-1580 * Pioneer BDP LX-55 * BlueSound Node N130 * Sony WH-1000M3 * Apple TV3 * Samsung QE55Q8FN * QED XT40i/RUconnected * Ziggo Next

wim bruins

#29
Heb pioneer nog even gebeld of er ook een update is voor tidal.
Is er helaas niet.

Pioneer heeft zijn nieuwe streamer de N-30AE wel van deze optie voorzien.

Foulon

Dat is inderdaad heel jammer. Blijft vreemd dat pioneer tidal op de ene streamer wel support en op de andere niet.
B&W CM9/CMC/CM5 * Rotel RC-1580/RB-1582MKII/RDD-1580 * Pioneer BDP LX-55 * BlueSound Node N130 * Sony WH-1000M3 * Apple TV3 * Samsung QE55Q8FN * QED XT40i/RUconnected * Ziggo Next

ddex

Ik heb mijn cd's in flac op een qnap server staan. Bij het steeamen naar de Pioneer gebeurt dat niet in de volgorde zoals de nummers op de cd staan. Daarom minimserver geïnstalleerd die dat wel doet. Helaas duurt het opstarten hiervan wanneer ik de server opstart veel langer. Weet iemand of er inmiddels een andere oplossing is?

kingfriko

wegens de tegenvallende bediening van de onkyo 6170 afstandsbediening / onkyo app dacht ik de onkyo in te ruilen voor de pioneer n50 maar ik lees hier net dat hij via coaxiaal geen 24/192 ondersteunt ?
Ondersteunt de USB poort achterop de pioneer trouwens ook een externe harddisk die gevoed word door de usb poort ? (western digital elements)
Monitor Audio PL100ll - Moon 340ix - Moon 280d DAC/MIND - Atlas bekabeling

Foulon

De USB type A ingang op de achterzijde heeft als specificatie volgens de manual: USB2.0HighSpeed(TypeA)5V,1A
B&W CM9/CMC/CM5 * Rotel RC-1580/RB-1582MKII/RDD-1580 * Pioneer BDP LX-55 * BlueSound Node N130 * Sony WH-1000M3 * Apple TV3 * Samsung QE55Q8FN * QED XT40i/RUconnected * Ziggo Next

kingfriko

met de pioneer app kan je wel een playlist maken neem ik aan ?
Monitor Audio PL100ll - Moon 340ix - Moon 280d DAC/MIND - Atlas bekabeling

kingfriko

Quote from: kingfriko on October 27, 2016, 18:42:22
met de pioneer app kan je wel een playlist maken neem ik aan ?
Ja dat kan ben ik achter gekomen  ;)
Een andere vraag , ik zag ergens dat een wifi adapter apart gekocht moet worden , is die nodig om de app te gebruiken ?
Of werkt die altijd wel ?
Monitor Audio PL100ll - Moon 340ix - Moon 280d DAC/MIND - Atlas bekabeling

Foulon

Quote from: kingfriko on October 31, 2016, 19:58:13
Ja dat kan ben ik achter gekomen  ;)
Een andere vraag , ik zag ergens dat een wifi adapter apart gekocht moet worden , is die nodig om de app te gebruiken ?
Of werkt die altijd wel ?

Voor de app is dat niet nodig. Ik gebruik de N-50A bekabeld, dus zonder wifi, en de app werkt prima.
B&W CM9/CMC/CM5 * Rotel RC-1580/RB-1582MKII/RDD-1580 * Pioneer BDP LX-55 * BlueSound Node N130 * Sony WH-1000M3 * Apple TV3 * Samsung QE55Q8FN * QED XT40i/RUconnected * Ziggo Next

kingfriko

Eindelijk de onkyo om kunnen ruilen voor de pioneer , de front usb doet het gelijk in combinatie met een usb stick , de achterkant echter herkent mijn externe harde schijf niet , na het lezen van de online handleiding kom ik erachter dat de pioneer geen externe hard schijven ondersteund  :notify:
Ik had het nog gevraagd en volgens de winkel was dit geen probleem ...
Zie ik iets over het hoofd of kan dit echt niet ? ik kan ook de pc rechtstreeks aansluiten maar ik heb speciaal een externe hd ervoor gekocht   :nopompom:
Monitor Audio PL100ll - Moon 340ix - Moon 280d DAC/MIND - Atlas bekabeling

Foulon

Ik gebruik zelf een externe HD via de USB poort (ipod/Phone) aan de achterkant. Dit werkt probleemloos. Pagina 10 van de manual geeft uitleg hierover.
De externe HD moet in Fat32 geformatteerd zijn anders werkt het niet.
B&W CM9/CMC/CM5 * Rotel RC-1580/RB-1582MKII/RDD-1580 * Pioneer BDP LX-55 * BlueSound Node N130 * Sony WH-1000M3 * Apple TV3 * Samsung QE55Q8FN * QED XT40i/RUconnected * Ziggo Next

kingfriko

#39
Thanks , ik ga nog s kijken , volgens mij is mijn hd standaard ntfs geformatteerd , op de onkyo werkte dat gelijk .

Monitor Audio PL100ll - Moon 340ix - Moon 280d DAC/MIND - Atlas bekabeling

kingfriko

Dik 24 uur bezig geweest met kopieeren van 1,3 TB muziek naar de pc , daarna de schijf eindelijk FAT32 kunnen formateren met easeus partition (ik kon standaard alleen kiezen tussen exfat en ntfs) Daarna alle muziek weer terug naar de externe harddisk en de pioneer herkent de schijf nog steeds niet in zowel de front als de rear usb poort , aan de schijf zal het niet liggen , is een nieuwe western digital elements .
Ik kijk van de week wel weer verder , ben er nu wel even klaar mee haha .
Monitor Audio PL100ll - Moon 340ix - Moon 280d DAC/MIND - Atlas bekabeling

kingfriko

Ik ben er inmiddels achter dat de usb poorten van de pioneer toch niet genoeg voeding geven om een HDD via USB te voorzien van stroom  :nopompom:
Ik had er speciaal naar gevraagd in de winkel en dat zou geen probleem moeten zijn ... bij de onkyo werkte dat ook dus ik ging ervan uit dat ze wel gelijk hadden .
Inmiddels een HDD met een eigen voeding eraan hangen en dat werkt wel gewoon .
Ach , het houd je van de straat  ;D
Monitor Audio PL100ll - Moon 340ix - Moon 280d DAC/MIND - Atlas bekabeling

Foulon

Goed te horen dat het probleem is opgelost. Mijn externe HD heeft ook een eigen voeding.
Nu maar lekker van muziek genieten.
B&W CM9/CMC/CM5 * Rotel RC-1580/RB-1582MKII/RDD-1580 * Pioneer BDP LX-55 * BlueSound Node N130 * Sony WH-1000M3 * Apple TV3 * Samsung QE55Q8FN * QED XT40i/RUconnected * Ziggo Next

kingfriko

inmiddels een tijdje de pioneer staan , bevalt op zich prima , de onkyo die ik eerst had was iets sneller maar de bediening van de pioneer is wel weer beter .
Wat ik wel af en toe heb is dat hij uit zichzelf opnieuw opstart soms ? niemand anders met dat probleem ?
Monitor Audio PL100ll - Moon 340ix - Moon 280d DAC/MIND - Atlas bekabeling

Foulon

Ik herken dit probleem niet. Misschien de ethernet kabel vervangen of een ander switch poortje kiezen.
B&W CM9/CMC/CM5 * Rotel RC-1580/RB-1582MKII/RDD-1580 * Pioneer BDP LX-55 * BlueSound Node N130 * Sony WH-1000M3 * Apple TV3 * Samsung QE55Q8FN * QED XT40i/RUconnected * Ziggo Next

Foulon

Op de achterkant van de N50A staat dat (kijkend op de achterkant) de linker pool van de E14 stekker de "Nutural" is en de rechter de "Live". Omdat de E14 stekker met de platte kant naar boven zit zou dit correct moeten zijn.
Mijn Oehlbach Phasendetektor geeft echter aan dat de fase van de N50A de linker pool van de stekker is en de rechter de nul. Dus "Live" links en "Nutural" rechts (kijkend op de achterkant van het apparaat).
Of de tekst staat verkeerd achterop geprint of de draden zijn verwisseld intern in de N50A.
Bij mijn LX-85 receiver en de L55 blue-ray speler is het wel correct.
B&W CM9/CMC/CM5 * Rotel RC-1580/RB-1582MKII/RDD-1580 * Pioneer BDP LX-55 * BlueSound Node N130 * Sony WH-1000M3 * Apple TV3 * Samsung QE55Q8FN * QED XT40i/RUconnected * Ziggo Next