Pioneer netwerkspeler N-50A

Started by Erla, October 18, 2015, 10:57:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Erla

Beste mensen, wie kan mij raad geven?

Ik zit eigenlijk nog vast in het Lp & CD tijdperk (was eigenlijk niks mis mee), maar zou willen overstappen naar digitaliseren en streamen.
Ik bezit een Pioneer A-30 versterker en kijk dus in eerste instantie binnen hetzelfde merk, alhoewel ik mij makkelijk laat verleiden indien er iets beter op de markt is (een markt waarvan ik trouwens de bomen door het bos niet meer zie!).
Verder heb ik een Synology NAS met daarop reeds een collectie mp3's, een ipad en natuurlijk een pc.

Ik denk eraan om een netwerkspeler N-50A (of eventueel N-70A als ik het budget bijeen krijg) aan te schaffen.
De bedoeling is om in de eerste plaats naar internetradio te luisteren, en verder al mijn LP's en CD's gedigitaliseerd te kunnen afspelen.

Vraag 1: verantwoorde keuze of niet ? Zijn er mensen die ervaring hebben met deze toestellen?
Vraag 2: kan ik met een dergelijke netwerkspeler ook gebruik maken van zelf op te maken playlists en hoe
              gaat dat dan in zijn werk? (kan nergens terugvinden of het überhaupt mogelijk is)

Robiwan

Geen ervaring met de N-50A maar Pioneer is wel een merk met een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding, altijd al geweest, dus zal dit ongetwijfeld een prima streamer zijn.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Martin!!!

Wel je cdtjes rippen naar flac en niet naar mp3
mainly British stuff

mijkie

heb de Pio hier meerdere malen te leen gehad en imo is het gewoon een prima streamer, prima app ( IOS en Android)

ik zou zeggen doen maar, je muziek wel in flac rippen idd !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

tonv

Ik ben in het bezit van de Pioneer N50A, en ik moet zeggen, een zeer degelijk (zwaar) gebouwd apparaat met een geweldige geluidskwaliteit, handig schermpje waar je hoesafbeelding en informatie over het gespeelde nummer, de artiest, album, het geluidsformaat, tijdsduur op kunt aflezen.
Een aanrader!

Foulon

Ik ben ook sinds kort in het bezit van een Pioneer N50A. De eerste ervaringen zijn zeer positief, de kwaliteit van het apparaat, de bediening zowel via de remote als via de app werken probleemloos.
Wat mij vooral opvalt zijn de geluidskwaliteit en het stereo beeld. Het apparaat klinkt fantastisch. De Dac functie heeft veel mogelijkheden en speelt hi-res audio formaten zonder problemen.
Echt een aanrader voor mensen die een goede Mediaspeler zoeken met DAC / Internet-tuner en on top een prachtige display.
 
B&W CM9/CMC/CM5 * Rotel RC-1580/RB-1582MKII/RDD-1580 * Pioneer BDP LX-55 * BlueSound Node N130 * Sony WH-1000M3 * Apple TV3 * Samsung QE55Q8FN * QED XT40i/RUconnected * Ziggo Next

JGvH

Sinds gisteren in t bezit van deze streamer. Was verbaasd bij het horen van de eerste tonen, wat een geluid. Stream spotify en maak  gebruik vd  dac functie. Ontzettend goede prijs/kwaliteit verhouding. Bijna overal beneden de €500 te koop.

Foulon

Gefeliciteerd met je nieuwe steamer. Ik heb hem zelf ook voor net onder de €500 gekocht en geniet er elke dag van.
B&W CM9/CMC/CM5 * Rotel RC-1580/RB-1582MKII/RDD-1580 * Pioneer BDP LX-55 * BlueSound Node N130 * Sony WH-1000M3 * Apple TV3 * Samsung QE55Q8FN * QED XT40i/RUconnected * Ziggo Next

JGvH

Dank je Foulon, terwijl ik dit schrijf geniet ik van alan parsons project stereotomy via spotify. Alle ingredienten aanwezig in de N50A om te genieten. Welke interlink hebben jullie er aan hangen? Ikzelf een Audioquest golden gate welke verbonden is aan een A20 Pioneer versterker en Monktor Audio Reference 1 speakers. Dit alles bij elkaar is een hele fijne combinatie. Groet Jan-Geert :D

Foulon

Hoi Jan-Geert, Op dit moment heb ik alle interlinks van RUconnected. De Audioquest golden gate heb ik hier ook nog liggen maar ben tevreden met de Ruconnected links. Mijn N-50A is verbonden met een Rotel voor en eind versterker, de RC-1580 en de RB-1582MKII, waar ik ook zeer tevreden mee ben. De speakers zijn van B&W, de CM9, met Ixos luidsprekerkabel in een bi-wire configuratie. Deze luidsprekerkabel wil ik op termijn nog eens gaan vervangen en ik denk op dit moment aan Canare 4S11 omdat die door meerdere forum leden in de combinatie van Rotel met B&W gebruikt worden. Probleem blijft natuurlijk dat je niet alle kabels die je een keer wilt proberen ter beschikking hebt. Groetjes Foulon.

   
B&W CM9/CMC/CM5 * Rotel RC-1580/RB-1582MKII/RDD-1580 * Pioneer BDP LX-55 * BlueSound Node N130 * Sony WH-1000M3 * Apple TV3 * Samsung QE55Q8FN * QED XT40i/RUconnected * Ziggo Next

holco

Je kan ook je Synology NAS via audio station (USB) gebruiken om je muziek te streamen, mits een goede USB DAC klinkt dat verassend goed en de interface is ook goed bruikbaar.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Foulon

Quote from: holco on April  7, 2016, 11:13:05
Je kan ook je Synology NAS via audio station (USB) gebruiken om je muziek te streamen, mits een goede USB DAC klinkt dat verassend goed en de interface is ook goed bruikbaar.

De USB-DAC van de N-50A is heel goed. Ik gebruik nu (tijdelijk) een externe harddisk voor het afspelen via de USB-rear aansluiting. Een NAS is het volgende op mijn wensen lijstje maar ik ben er nog niet uit welke het moet worden.
De keus is groot, al kom je toch meestal uit bij een Synology of een QNAP. Welke Synology heb jij ?
B&W CM9/CMC/CM5 * Rotel RC-1580/RB-1582MKII/RDD-1580 * Pioneer BDP LX-55 * BlueSound Node N130 * Sony WH-1000M3 * Apple TV3 * Samsung QE55Q8FN * QED XT40i/RUconnected * Ziggo Next

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Foulon

Oké. Dank voor de info. Die had ik ook al op mijn lijstje staan naast de 216play en de QNAP TS-251+
B&W CM9/CMC/CM5 * Rotel RC-1580/RB-1582MKII/RDD-1580 * Pioneer BDP LX-55 * BlueSound Node N130 * Sony WH-1000M3 * Apple TV3 * Samsung QE55Q8FN * QED XT40i/RUconnected * Ziggo Next

Foulon

Blijft een topper de Pioneer N-50A. De N70-A zou volgens de reviews nog beter moeten zijn. Ben af en toe toch wel eens nieuwsgierig.
B&W CM9/CMC/CM5 * Rotel RC-1580/RB-1582MKII/RDD-1580 * Pioneer BDP LX-55 * BlueSound Node N130 * Sony WH-1000M3 * Apple TV3 * Samsung QE55Q8FN * QED XT40i/RUconnected * Ziggo Next

Foulon

Voedingskabel van de N-50A vervangen door een betere (zelfbouw). Geluid is nu nog mooier.
B&W CM9/CMC/CM5 * Rotel RC-1580/RB-1582MKII/RDD-1580 * Pioneer BDP LX-55 * BlueSound Node N130 * Sony WH-1000M3 * Apple TV3 * Samsung QE55Q8FN * QED XT40i/RUconnected * Ziggo Next

winfield

Een vraag over de N-50A, kwam er gisteren achter dat de digitale uitgang (coax) geen Hi-Res 196Khz/24bit doorlaat. Via zijn eigen dac wordt het wel afgespeeld. Is dit exemplarisch of hebben meer mensen dit probleem?
Mijn oude squeezebox touch aangesloten, zelfde kabel en voorversterker (met dac) speelt gewoon. Een apparaat uit 2014 zou dit toch moeten kunnen. :o

Ben benieuwd, groet Winfield

DVDmartinDVD

Volgens mij laat Coax tot max 48khz door.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

winfield

Quote from: DVDmartinDVD on June 26, 2016, 13:17:47
Volgens mij laat Coax tot max 48khz door.

Net getest, speelt wel 96Khz/24Bit via coax.

Foulon

Ben aan het testen met een geleende buffalo linkstation om muziek te screamen via ethernet en dlna. Flac, Wav, MP3 etc werkt allemaal prima maar DSD (.dsf) files werken (nog) niet helaas.
Het is denk ik een probleem van de Linkstation. Een Synology met naast ethernet ook een USB2/3 uitgang is waarschijnlijk een betere optie.   
B&W CM9/CMC/CM5 * Rotel RC-1580/RB-1582MKII/RDD-1580 * Pioneer BDP LX-55 * BlueSound Node N130 * Sony WH-1000M3 * Apple TV3 * Samsung QE55Q8FN * QED XT40i/RUconnected * Ziggo Next

ddex

Quote from: Foulon on May 18, 2016, 23:32:49
Blijft een topper de Pioneer N-50A. De N70-A zou volgens de reviews nog beter moeten zijn. Ben af en toe toch wel eens nieuwsgierig.

Het grappige is dat de goedkopere n50a juist beter is dan de n70a. De laatste is niet uitgebalanceerd (o.a. te zware bass).

Foulon

Quote from: darkdevil on June 26, 2016, 14:22:18
Het grappige is dat de goedkopere n50a juist beter is dan de n70a. De laatste is niet uitgebalanceerd (o.a. te zware bass).

Dan heb ik gelukkig de juiste keus gemaakt.  ;D
B&W CM9/CMC/CM5 * Rotel RC-1580/RB-1582MKII/RDD-1580 * Pioneer BDP LX-55 * BlueSound Node N130 * Sony WH-1000M3 * Apple TV3 * Samsung QE55Q8FN * QED XT40i/RUconnected * Ziggo Next

Foulon

Er is een nieuwe firmware update voor de N-50A beschikbaar.
B&W CM9/CMC/CM5 * Rotel RC-1580/RB-1582MKII/RDD-1580 * Pioneer BDP LX-55 * BlueSound Node N130 * Sony WH-1000M3 * Apple TV3 * Samsung QE55Q8FN * QED XT40i/RUconnected * Ziggo Next

wim bruins

#23
Heb kort geleden ook de pioneer in mijn bezit.
Als ik de update wil doen krijg in de melding bestand niet gevonden in het scherm.

Foulon

Firmware bestand downloaded van de pioneer site. Zip file uitpakken en op een usb-stick zetten. Via setup van de pioneer installeren.
Tweede optie is (na het downloaded van de file) het intikken van het ip-adres van de pioneer in de browser van de computer. (computer en pioneer moeten in het zelfde netwerk zitten). Er verschijnt dan een scherm waarmee de update uitgevoerd kan worden. de Pioneer moet wel aan staan. Bij mij verliep de update via de computer probleemloos.
B&W CM9/CMC/CM5 * Rotel RC-1580/RB-1582MKII/RDD-1580 * Pioneer BDP LX-55 * BlueSound Node N130 * Sony WH-1000M3 * Apple TV3 * Samsung QE55Q8FN * QED XT40i/RUconnected * Ziggo Next