Microsoft dwingt Windows 7 en 8-pc's nu te upgraden naar Windows 10

Started by Erik, October 16, 2015, 00:17:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Oeps...
Even terugkomen op mijn laatste iets tè enthousiaste bericht....  :dozingoff:
Na de PC wederom opnieuw opgestart te hebben blijft er van de 15,7gb vrije ruimte nog 'maar' 8,6gb over...,is nog steeds een hoop vrij gemaakt.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Raphie

JBL PRX Power!

papaleo

Mijn old folder was een lege folder.
Maar ik zal de link die je geplaatst heb een gaan doornemen...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

donaldk

Wacht nog even: update-ellende Windows 10 stapelt zich op
Microsoft gunt zichzelf geen tijd om de plooien glad te strijken van zijn nieuwe upgrade en dwingt gebruikers naar de jongste versie. Crashes, verdwenen partities en andere ellende zijn het gevolg.

http://computerworld.nl/software/94098-wacht-nog-even-update-ellende-windows-10-stapelt-zich-op

Robbo

Ik heb net een nieuw PC gebouwd met Windows 10 en heb nu al spijt.   USB3 apparaten worden niet herkend (wel op USB2 poorten), en SMB is zeer instabiel.  Het laatste is inmiddels 'verholpen' door te downgraden naar SMBv1.

Geert

Bij CaptureOne Pro 8 zijn ook problemen geconstateerd, volgens een bericht op dpreview. Blijkt eveneens te liggen aan de hiervoor vermelde update.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

snopper

ik heb net thuis mijn windows 10 compleet verneu... en deze crasht continue. Zelfs na een restore van een vroeger tijdstip loopt iets niet meer stabiel. Nu kan ik of de PC met de huidige windows een factory reset laten doen door in de instellingen zo een maagdelijke PC te krijgen of zou ik beter gewoon een compleet nieuwe installatie moeten doen? Dus echt van scratch opbouwen?

Snopper

PS sorry als de PC terminologie niet juist is .. ik heb nu eenmaal niet een nederlandstalige PC

Erik

Volgens mij zou factory reset hetzelfde effect moeten hebben je zou eens kunnen googlen welke methode sneller is.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

papaleo

Dacht ik mijn pc  nu eindelijk op de rit te hebben ontdek ik dit weer...
Had destijds een SSD in mijn pc gezet om daar windows op te laten draaien,maar nu kom ik tot de ontdekking dat na dat mijn besturingssysteem was gecrashed en ik opnieuw w7 had geinstalleerd ik de SSD miste.
Windows 7 zit nu op een partitie van een andere hdd...
Ik kan de ssd niet meer terug vinden in/op mijn pc,ook in de bios is deze niet aanwezig?!
Iemand nog een tip hoe ik dit evt zou kunnen...
Of is deze gewoon kapot?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Heb de ssd installatie disc gevonden en deze 'proberen' te installeren,maar ben bang dat de ssd toch dood is,of mis ik iets?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jasjenl

Als je m zelfs in de bios al niet meer kunt vinden lijkt hij me echt wel kapot, of niet goed aangesloten. Dat zal niet aan windows liggen...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

morca

Had ik maar een schijfje van me win 7.
Xp terugzetten was altijd goed te doen .
Als ik al dit gezeur had voorzien had ik een win 7 schijfje gekocht toen ze nog verkocht werden.

Ik lees echt teveel ellende over win 10' maar moet eigenlijk binnenkort wel een clean install maken  :dry:

brtram

Quote from: morca on August  9, 2016, 19:31:07

Ik lees echt teveel ellende over win 10' maar moet eigenlijk binnenkort wel een clean install maken  :dry:

De meeste gebruikers hebben geen problemen met W10 en die hoor je niet  ;)

morca

Ik weet het.
Maar ik heb het al 3 keer op me laptop proberen te zetten en dat lukt niet.

Aangezien ik voor 3 dingen ziek thuis loop kan ik niet zo lang achter de comp zitten om win 10 helemaal uit te gaan vogelen.
En als het mis gaat heb ik niks te doen want ik zit nog wel een maandje of meer met me poot in het gips.
Als ik dan net de pech heb dat het verkeerd gaat,heb ik niks te doen.
En lichamelijk en geestelijk nu even geen energie om dat op te gaan lossen .

Dus het voelt aan als een gok.

snopper

Quote from: Erik on August  9, 2016, 10:22:47
Volgens mij zou factory reset hetzelfde effect moeten hebben je zou eens kunnen googlen welke methode sneller is.
Heb vandaag om 8 uur een factory reset aangegooid .. is nu net bezig te herstarten en alles te configureren .. dus als je een factory reset doet duurt dit wel een paar uurtjes ..
Snopper

papaleo

Quote from: jasjenl on August  9, 2016, 12:01:03
Als je m zelfs in de bios al niet meer kunt vinden lijkt hij me echt wel kapot, of niet goed aangesloten. Dat zal niet aan windows liggen...

Nog de hoop dat het aan de satakabel lag,maar nee....,de ssd is echt dood,en dat na 2,5 jaar?!
Mijn PC gaat 2 a 3 keer per week n paar uurtjes aan,dus dit zou de levensduur van zo'n ssd ook niet echt bedreigen,in sommigge testen zou zo'n ssd van Samsung (840EVO 250gb) ongeveer 216 jaar mee 'moeten' gaan.... ???
Maaarrrr... Wacht eens,er zit nog garantie op  ;)
Bij MyCom Rijswijk aangeschaft maar die in Rijswijk is failliet...,naar Leiden gereden daar hebben ze 'm ook gewoon ingenomen en er zal tzt een nieuwe voor in de plaats geleverd gaan worden.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

dennism

Quote from: papaleo on August 10, 2016, 13:41:35
Nog de hoop dat het aan de satakabel lag,maar nee....,de ssd is echt dood,en dat na 2,5 jaar?!
Mijn PC gaat 2 a 3 keer per week n paar uurtjes aan,dus dit zou de levensduur van zo'n ssd ook niet echt bedreigen,in sommigge testen zou zo'n ssd van Samsung (840EVO 250gb) ongeveer 216 jaar mee 'moeten' gaan.... ???
Maaarrrr... Wacht eens,er zit nog garantie op  ;)
Bij MyCom Rijswijk aangeschaft maar die in Rijswijk is failliet...,naar Leiden gereden daar hebben ze 'm ook gewoon ingenomen en er zal tzt een nieuwe voor in de plaats geleverd gaan worden.

Hardware kan altijd stuk gaan natuurlijk, er is altijd wel een 1-3% uitval binnen de garantie periode bij dit soort hardware. Daarnaast hoeft weinig aan staan ook niet direct gunstig te zijn. Ik zie bijv. zakelijk gezien ook meer uitval bij bijv. pc's en laptops die maar incidenteel gebruikt worden, terwijl machines die netjes hun 8+ uur per dag maken procentueel gezien een stuk minder uitval kennen.

Erik

Nu voor eerst toch wel even iets vervelends meegemaakt met Win10.
Met opstarten, ook na meerdere keren, waren ikonen van taakbalk verdwenen en de startknop reageerde niet meer op linker of rechtermuisklik. Ik kon dus eigenlijk zo goed als niets meer. Wel verkenner openen via snel koppeling op bureau blad maar ja waar staan alle programma's?
Zoekfunctie deed ook niets meer. De bitlockte schijven kon ik ook op klikken wat ik wilde, niks geen vraag om password, was ik blij dat ik pas een backup van alle foto's en videos in de cloud had gezet. Geen internet want browsers niet te vinden.
En dan besef je je dat je niet als vroeger een win10 schijfje hebt liggen. Het was een gedownloade win10 die ooit gratis was maar nu niet meer. Toch wel enige paniek want hoe ga je dit in godsnaam oplossen ik wist het even niet. Er was wel een grote update geweest zag ik maar ja hoe draai je die terug als je nergens meer bijkomt. Dit was toch wel een moment dat ik dacht dat zou met IOS nooit gebeurd zijn.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raphie

Gewoon opstarten in save mode, quick restore naar tot wanneer hij het nog deed. > done!

Klusje van nog geen 5min.
Quote from: Erik on October 25, 2016, 12:39:38
Nu voor eerst toch wel even iets vervelends meegemaakt met Win10.
Met opstarten, ook na meerdere keren, waren ikonen van taakbalk verdwenen en de statt reageerde niet meer op linker of rechtermuisklik. Ik kon dus eigenlijk zo goed als niets meer. Wel verkenner openen via snel koppeling op bureau blad maar ja waar staan alle programma's?
Zoekfunctie deed ook niets meer. De bitlockte schijven kon ik ook op klikken wat ik wilde, niks geen vraag om password, was ik blij dat ik pas een backup van alle foto's en videos in de cloud had gezet. Geen internet want browsers niet te vinden.
En dan besef je je dat je niet als vroeger een win10 schijfje hebt liggen. Het was een gedownloade win10 die ooit gratis was maar nu niet meer. Toch wel enige paniek want hoe ga je dit in godsnaam oplossen ik wist het even niet. Er was wel een grote update geweest zag ik maar ja hoe draai je die terug als je nergens meer bijkomt. Dit was toch wel een moment dat ik dacht dat zou met IOS nooit gebeurd zijn.
JBL PRX Power!

Erik

Ja daar zocht ik ook al naar. Maar zag je in eerdere windows versies een menu met opstarten voorbij komen met "starten op normale manier of in veilige modus" in win10 niet. Met googlen vind je wel wat uitleg hoe in die modus te komen.
Overigens had ik in tegenstelling tot vroeger maar 1 herstelpunt om uit te kiezen misschien omdat 1 al genoeg is maar waarom dan 10gb reserveren en maar 1.4gb daarvan gebruiken...
Was wel iets meer dan 5 min hoor maar ben blij dat alles weer werkend was.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raphie

Vanuit datzelfde menu kan je ook je complete windows resetten.
Zelfde als Apple dus
JBL PRX Power!

Kjelt

Win10 reageert wel vaker vreemd tijdens of net na een update, vaak is dit na weer een keer rebooten en connected even laten staan zodat hij alle resterende of in progress zijnde updates kan uitvoeren weer verholpen. Is me ook al een paar keer gebeurt dat win10 meldt dat ik in een tijdelijke user ben ingelogged, geen rechten heb en niets bewaard blijft, 2x rebooten en half uur zijn gang laten gaan en weer verholpen. Ik vind het alleen niet netjes dat hij dit niet meldt en je in een schemer situatie terecht kunt komen zonder fatsoenlijke goed interpreteerbare status melding.

RonK.

Quote from: brtram on August  9, 2016, 21:16:05
De meeste gebruikers hebben geen problemen met W10 en die hoor je niet  ;)

Precies, W10 draait al een tijdje op mijn Toshiba laptop met ssd schijf, zonder problemen of conflicten en erg snel.

Ook met opstarten en afsluiten is hij erg snel, het gaat in een paar tellen.

W10 is na een aantal grote updates sneller en stabieler geworden, ik vind het prima zo, vooral in combinatie met mijn W10 Phone


Pjotr

Werd onlangs gebeld door mijn overburen. Daar had Windows 10 ook een aantal updates geïnstalleerd en na opstarten "zag alles er anders uit". Icoontjes weg van het bureaublad en taakbalk, bij opstarten mail vroeg hij om een nieuw account aan te maken, ander startmenu, etc. Dus ik even langsgegaan, bleek dat Windows 10 zichzelf na de update op tablet modus had gezet (betreft een desktop PC). Dat is uiteraard eenvoudig weer terug te zetten, maar wel raar dat een update dit doet.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+