Microsoft dwingt Windows 7 en 8-pc's nu te upgraden naar Windows 10

Started by Erik, October 16, 2015, 00:17:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Ik ben tevreden met Win7 waarom moet ik nu perse naar Win10  :nopompom:

http://www.techzine.nl/nieuws/42137/microsoft-dwingt-windows-7-en-8-pcs-nu-te-upgraden-naar-windows-10-a.html

Microsoft lijkt klaar te zijn met vragen of je wil upgraden naar Windows 10, het bedrijf test verschillende manieren om gebruikers te dwingen te upgraden naar Windows 10. Het negeren of afmelden voor de upgrade is er in elk geval niet meer bij. Microsoft maakt zich hiermee niet populair bij Windows 7 en 8-gebruikers, want mensen worden nou eenmaal niet graag gedwongen.

Als het aan Microsoft ligt draait iedereen vandaag nog op Windows 10, maar dat gaat niet gebeuren want niet iedereen staat te trappelen om te upgraden naar Windows 10, maar of je dadelijk nog een keuze hebt valt te betwijfelen.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Geert

Ik ben benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen. Zelf heb ik ook windows 7 op mijn computer. Ook ik zie geen enkele reden om naar windows 10 over te stappen. Sterker nog, nu draait alles vlekkeloos, bij windows 10 is dit maar de vraag.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Kjelt


SpeedyAndré

Laat ze eerst eens zorgen dat je kan upgraden, met mijn W8.1 laptop gaat het fout als hij klaar is en reboot.
De melding is zo vaag dat je niet kan zeggen wat de oorzaak is  :dry:

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Witalik

Kreeg gister een mega grote popup dat wel al 110 miljoen pc's over gestapt zijn naar Windows 10    :nopompom:

So what , nu snap ik de update weer die nodig was  :sneaky2:
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"


Erik

He wat toevallig nou en wat vervelend dat ms er ineens weer veel overstappen bij heeft. Zal idd een ongelukje zijn geweest. Not!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raphie

What's next? Microsoft pakt me mijn upgrade mogelijkheid af?
Ik wil niet nu maar misschien wél over 5 jaar?!?

Mensen moeten altijd wat te zeiken hebben
Kan niet wachten op het moment dat het gratus upgrade window dicht gaat, dan kiezen ze in één eieren voor hun geld. :D
JBL PRX Power!

Erik

Ik ben niet zo gierig dat ik perse gratis over wil. Ik betaal wel als het product me bevalt en win10 bevalt me niet. Win7 wel dus lijkt me niet moeijk te begrijpen keuze toch?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raphie

Quote from: Erik on October 16, 2015, 16:31:47
Ik ben niet zo gierig dat ik perse gratis over wil. Ik betaal wel als het product me bevalt en win10 bevalt me niet. Win7 wel dus lijkt me niet moeijk te begrijpen keuze toch?
mijn post zegt nks over jou hoor, het is je goed recht om op 7 te blijven, niet rationeel, maar het is je recht.
JBL PRX Power!

jaco

ze zijn wel wanhopig als zelfs de minder legale install al een popup laat zien dat hij upgraden wil.
Doen we maar even niet.

Mijn legale windows 10 installatie doet wanhopige pogingen phone home te doen ondanks alle settings om dat tegen te gaan. Pfsense rekent daar nu mee af. Nadeel is wel dat ik niks geen updates krijg..
Er waren na alle opties uitschakelen nog steeds 7 of 8 microsoft eindbestemmingen die gecontact werden.

Raphie

JBL PRX Power!

dennism

Quote from: jaco on October 17, 2015, 07:57:31
ze zijn wel wanhopig als zelfs de minder legale install al een popup laat zien dat hij upgraden wil.
Doen we maar even niet.

Mijn legale windows 10 installatie doet wanhopige pogingen phone home te doen ondanks alle settings om dat tegen te gaan. Pfsense rekent daar nu mee af. Nadeel is wel dat ik niks geen updates krijg..
Er waren na alle opties uitschakelen nog steeds 7 of 8 microsoft eindbestemmingen die gecontact werden.

Dan blokkeer je dus ergens zaken die je niet moet blokkeren, dat er voor Windows Updates 2 weg communicatie nodig is lijkt me namelijk vrij logisch. w.s. zijn je regels in PFsense niet fine grained genoeg, of zie je bepaalde communicatie aan voor iets wat het niet is.

jaco

Het is zo jammer dat ze het niet duidelijk communiceren wat ze doen en welk soort sessie waar voor nodig is..

Kjelt

Windows is een vreselijke broadcast roeptoeter vergeleken met andere os,en  :(

dennism

Quote from: jaco on October 17, 2015, 09:43:54
Het is zo jammer dat ze het niet duidelijk communiceren wat ze doen en welk soort sessie waar voor nodig is..
Het lijkt mij dat de specficaties voor Windows update gewoon gedocumenteerd zijn, onderstaande haal ik uit een installatie document van mijzelf en het kan haast niet anders dat ik dit ooit bij MS ergens heb moeten opzoeken.

Voor Windows update bij in zakelijke omgevingen met een "Deny - All" regel als basis principe zijn de volgende zaken noodzakelijk om of de clients dan wel een systeem als WSUS/SCCM correct te laten werken met Windows updates, toegang tot de volgende hostnames via poort 80 en 443

update.microsoft.com
*.update.microsoft.com
download.windowsupdate.com
*.download.windowsupdate.com
download.microsoft.com
*.download.microsoft.com
windowsupdate.com
*.windowsupdate.com
ntservicepack.microsoft.com
test.stats.update.microsoft.com
wustat.windows.com

Optioneel: login.live.com - Alleen als je een MS account gebruikt (windows 8 en hoger).

Raphie

Quote from: Kjelt on October 17, 2015, 10:25:48
Windows is een vreselijke broadcast roeptoeter vergeleken met andere os,en  :(
hoe kom je daar nou weer bij? El Capitan al bekeken?
JBL PRX Power!

Kjelt

Twee weken geleden een ip cursus gehad en met wireshark zie je alle win-bagger.

PfSense kan die ALF?

Raphie

Quote from: Kjelt on October 17, 2015, 11:04:40
Twee weken geleden een ip cursus gehad en met wireshark zie je alle win-bagger.

PfSense kan die ALF?
win "bagger" ook
Zet even de "bagger" uiteen en zet het even af t.o.v. Wat IOS en El Capitan gezamelijk uitspugen.
Verdeel het dan ook gelijk even in de volgende categorien:
Telemetry
Location services
Advert ID
Trusted services voor je eigen comfort
En "Bagger"

Het is zo lekker tendencious om op windows te zeiken, de concurrent doet het niet anders hoor.
En daar heb je helemaal geen IP training voor nodig, is gewoon overal keurig gedocumenteert
JBL PRX Power!

Kjelt

Misschien dat IOx het ook doet, zou kunnen daar werk ik niet mee, kan ik ook niet vergelijken.
We hebben gewerkt met zowel Win als Linux en de laatste was beduidend stiller.  :)
Wellicht dat Win ook wel stil te krijgen is maar vrees dat dit zeer lastig is.

Raphie

Quote from: Kjelt on October 17, 2015, 11:23:04
Misschien dat IOx het ook doet, zou kunnen daar werk ik niet mee, kan ik ook niet vergelijken.
We hebben gewerkt met zowel Win als Linux en de laatste was beduidend stiller.  :)
Wellicht dat Win ook wel stil te krijgen is maar vrees dat dit zeer lastig is.
de meeste linux distro's zijn niet commercieel
Hebben ook geen wifi locatie, gps, location services, friends connection sharing, een online account platform met sleutelhanger zoals APPLE iD of microsoft account
Je vergelijkt nu een onvolwaardig/kreupel hobbyisten OS met een volwaardig consumenten OS, beetje vreemd......
JBL PRX Power!

Kjelt


Raphie

Quote from: Kjelt on October 17, 2015, 11:29:13
Kreupel?   :nowink:
als consumenten OS? Zeker
KDE en consorten zijn nou niet echt gebruikersvriendelijk gui's
Om het over repositories en het "recompilen" van het OS met iets simpels als een driver update het maar niet te hebben, o ja ook nog het gebrek aan apps...
Linux is leuk voor systeembeheerders zonder budget, maar is totaal KANSLOOS als consumenten multidevice OS
JBL PRX Power!

stevefilmfreak54

Quote from: SpeedyAndré on October 16, 2015, 10:29:59
Laat ze eerst eens zorgen dat je kan upgraden, met mijn W8.1 laptop gaat het fout als hij klaar is en reboot.
De melding is zo vaag dat je niet kan zeggen wat de oorzaak is  :dry:

André  8)

haha........heb het zelfde probleem Andre
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

dennism

Quote from: Kjelt on October 17, 2015, 11:23:04
Misschien dat IOx het ook doet, zou kunnen daar werk ik niet mee, kan ik ook niet vergelijken.
We hebben gewerkt met zowel Win als Linux en de laatste was beduidend stiller.  :)
Wellicht dat Win ook wel stil te krijgen is maar vrees dat dit zeer lastig is.

Vergeleek je hier geen appels met peren? Of draaiden beide OS'sen dezelfde services, waren dezelfde applicaties geïnstalleerd en hadden ze exact dezelfde tcp/ip instellingen e.d.
Dat een standaard linux installatie vrij stil is qua broadcast / discovery verkeer e.d. geloof ik direct, echter is een standaard linux installatie ook vrij beperkt qua geïnstalleerde services en applicaties (hoort niet eens een gui te hebben), en dus totaal niet te vergelijken met een plug and play consumenten OS dat een Windows 10 is.

Nu zal ik Linux niet direct kreupel willen noemen daar je er een hoop mee kan doen (hoewel een standaard installatie dat wel is voor de gemiddelde consument), enkel voor Sysadmins zonder budget is het trouwens ook niet (Onze Red Hat licenties voor onze warehousing software zijn bijv. een stuk duurder dan vergelijkbare Windows Server licenties), het is echter wel een OS waar een gemiddelde consument zich geen raad mee weet als desktop OS, en je dus normaliter eerder of hobbymatig of zakelijk zal gebruiken.

Quote from: SpeedyAndré on October 16, 2015, 10:29:59
Laat ze eerst eens zorgen dat je kan upgraden, met mijn W8.1 laptop gaat het fout als hij klaar is en reboot.
De melding is zo vaag dat je niet kan zeggen wat de oorzaak is  :dry:

André  8)

Post de melding eens zou ik zeggen...