Low-budget home cinema in huiskamer mèt beamer...

Started by ProXius, October 4, 2015, 14:49:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ProXius

Hi guys!

Wij gaan binnenkort verhuizen en ik heb groen licht om in de huiskamer een HT opstelling te plaatsen, echter met zeer beperkt budget en wellicht recycling van spullen.  :D

- Mijn huidige stereo setup wordt verkocht... Dus mijn Scan-Speak Event's  :-\ (snif) samen met de prachtige vintage Technics SU-7700. Door de staat van de Event's (helaas niet denderend, maar klinken waanzinnig) verwacht ik voor die kit samen niet meer dan 300 euro te krijgen.

Van mijn baas krijg ik, door een extra opdrachtje wat ik gedaan heb, een bonus van 500 euro, te besteden aan HT spullen.

Tevens heb ik nu nog een Acer 720p beamer met tientalle dode (witte) pixels... In theorie te fixen met een nieuwe chip voor 35 euro.

Waarschijnlijk is dit het plan;

- I.v.m. budget, plaatsing en 'compleetheid' wordt het waarschijnlijk van de baas zijn geld deze set; (Sorry, vloeken in de kerk!)
http://www.kieskeurig.nl/home_cinema_set/product/1906822-lg-bh9540tw/prijzen

- Ik kan dan óf de Acer beamer oplappen en gebruiken en de 300 euro die over is in mijn zak stoppen.... óf oplappen en verkopen....En van de 400 euro die dan over is tweedehands een betere beamer kopen, óf verkopen in huidige staat en voor 350 euro die dan over is een tweedehands beamer kopen...

Kosten voor scherm en bekabeling staan even apart en horen niet bij dit budget. ;)

Zouden jullie het anders aanpakken?
Geld van de baas moet voor een nieuw product zijn... En dat mag meer dan dat bedrag maar dan moet ik bijleggen. Een goedkopere 5.1 set tweedehands zou een nieuwe beamer kunnen betekenen van ~700 euro... Dus dat is ook nog een optie.

Iemand tips?
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

NielsLu

#1
Voor het geluid zou ik liever een tweedehands set gaan zoeken, bijv. zoiets http://link.marktplaats.nl/m938665641 en dan een leuke tweede hands recieven erbij. Krijg je denk ik veel beter geluid dan zo'n LG setje. Je zou ook kunnen denken aan bijv. deze KEF eitjes http://link.marktplaats.nl/m972134260.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

ProXius

Nadeel is dus dat het budget grotendeels bestaat uit de 600 euro van de baas wat alleen maar in nieuw gestoken mag worden. ;) (beamer of receiver) Tweedehands budget voor een 5.1 speaker set is dan 'maar' 350 euro.
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

NielsLu

Zou je dan niet liever eerst het geluid op orde hebben en later een beamer toevoegen aan de set (zou ik doen  ;))? In je sig zie ik dat je een 50" TV hebt.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

ProXius

Quote from: NielsLu on October  4, 2015, 15:13:03
Zou je dan niet liever eerst het geluid op orde hebben en later een beamer toevoegen aan de set (zou ik doen  ;))? In je sig zie ik dat je een 50" TV hebt.

Zeer logische vraag en optie. ;) Ik merk echter dat we de set niet zo vaak gebruiken en meer genieten van het beeld dan het geluid. In mijn vorige woning hadden we in de gezamelijke ruimte een scherm van 340cm breed. Daar keken we films op een simpel Creative 2.1 setje voor de PC en dat was al fantastisch. :D
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

427 SOHC


Rens

Dit is wellicht ook een leuke optie voor je speakers, http://link.marktplaats.nl/m972072440
Heb ze ook gehad, was nieuw een best dure set die ook goed klinkt. Denk in ieder geval een stuk beter dan de LG set.

Maar dan heb je dus nog € 600,- van de baas over om een mooie nieuwe receiver te kopen en nog 200 van je speakerbudget! Dat zou toch wel moeten lukken denk ik zo. Die beamer kan dan later nog wel een keer vervangen worden ;D

Leuk al die keuzes maar ik wist het wel..