Macbook of gewone laptop?

Started by Starred, October 13, 2015, 10:10:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Serieus editen doe je op een externe display.
Voor "on the road" werkt het perfect.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred


katwax

IMac is mooi en je kan er ook windows op draaien natuurlijk, ik ken wel wat mensen die hem gebruiken in dual boot windows en mac os.
De nieuwe Surface Book van Microsoft ziet er ook wel leuk uit.

In de prijs van iMac zijn er wel tal van goede laptops te vinden van bv Dell, Samsung, ...
En de voordelen van het retina scherm zijn toch al wel ingehaald door de huidige generatie van laptops van andere merken, dus indien je geen MacOs nodig hebt zijn er keuzes genoeg :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Starred


J.A.F._Doorhof

Een paar dingen.

1. Het gaat om het os uiteindelijk.
Op een Mac draai je probleemloos Windows andersom niet

2. Surface book
Wat een gaaf ding was mijn eerste reactie.
Daarna wat reviews gelezen en toch wel bekoeld.
Rond de 3100 als je wil concurreren met een MBP
Touchpad niet goed, schokkend en niet goed reagerend
Pen niet zo geschikt voor tekenen als Bv de iPad pro
Maar dat gezegd hebbende WoW. Als de kinderziektes eruit zijn en ze touch versies hebben van Photoshop en première dan zie ik daar goede dingen mee gebeuren. Ik vrees/denk alleen dat Adobe meer inzet op de iPad pro. (Beetje insider knowledge)

3. iMac
Kun je zeker op editen. Sterker als je calibreert kun je op alles editen. Het ligt aan wat je wilt en moet doen. Ik prefereer een AdobeRGB monitor (die je gewoon aan een iMac kan hangen) maar ik edit net zo makkelijk op mijn MacBook pro.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Helder Frank.

Maar als jij nu voor de keuze zou staan, want zou je dan nu nemen?
Er even vanuitgaande dat je op dat moment niks hebt staan

J.A.F._Doorhof

Toch Mac.
Teveel ervaring met pc's vanuit de technische kant ;)
Zolang Windows met een registry werkt en je nagenoeg al je software opnieuw moet installeren bij een update van je os en er een wirwar aan versies en hardware is zal de pc me niet zo snel zien ben ik bang.

De Macs waar ik tot nu toe mee gewerkt heb waren superstabiel, zeer snel en alles werkt gewoon. Plus als je een touchpad van een Mac gewend bent ;)

Maar voor jou gelden misschien andere dingen die belangrijk zijn.
Ik moet 100% kunnen vertrouwen op mijn laptop of iPad als ik op een podium sta en Windows heeft me een paar keer flink laten zitten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"