Wie koopt er nog content?

Started by Raphie, October 11, 2015, 09:06:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wie koopt er nog content en is dit streaming of fysiek?

Ik koop nog steeds Bluray en CD's, evt aangevuld met streaming
49 (49.5%)
Ik gebruik uitsluitend gratis streaming diensten en/of nieuwsgroepen / torrents
6 (6.1%)
Ik gebruik betaalde streaming diensten aangevuld met nieuwsgroepen / torrents
24 (24.2%)
Ik koop soms nog een bluray of CD, maar meestal nieuwsgroepen/torrents
15 (15.2%)
Ik heb een betaalde streaming dienst en verder gratis streaming (internet radio etc)
5 (5.1%)
Ik gebruik alleen gratis streaming, downloaden is te veel moeite
0 (0%)

Total Members Voted: 99

Former member 78

Ik gebruik betaalde streaming diensten aangevuld met nieuwsgroepen / torrents + ik blijf content kopen die ik goed vind.

Nosferatu

Heel af-en-toe iets opzoeken via Spotify, voor de rest fysieke media; CD/SACD/DVD/Blu-Ray/Vinyl. Streamen doe ik met m'n eigen media via een MAC mini en binnenkort nog een oude MacBook Pro welke ik in m'n 2e set wil plaatsen.

Kwaliteit van (internet) streaming vind ik niet goed genoeg en ga daar dan ook niet voor betalen om dat wel te krijgen, aanbod is voor mij nl. niet toereikend. Heb een kleine 1000 stuks aan fysieke media wat alleen maar toeneemt; wil 'eigenaar' en geen 'huurder' zijn van m'n eigen muziek collectie, wil ik gaan frisbie-en met een CD of LP dan mag dat, geen advocaat van de entertainment mafia industrie die dat kan verbieden.  ;D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Deleted User

Quote from: Nosferatu on October 11, 2015, 13:41:53
wil 'eigenaar' en geen 'huurder' zijn van m'n eigen muziek collectie

Als ik muziek koop via bijvoorbeeld nativedsd.com of hdtracks.com en dat download naar mijn streamer, dan ben ik toch eigenaar?

Nosferatu

Quote from: jazzman on October 11, 2015, 13:52:32
Als ik muziek koop via bijvoorbeeld nativedsd.com of hdtracks.com en dat download naar mijn streamer, dan ben ik toch eigenaar?
Ja, in zoverre, het is in jou bezit maar je hebt, net als met fysieke media, eigenlijk alleen maar een licentie in huis om e.e.a. te mogen afspelen. Streaming diensten zoals Spotify, Tidal etc. kunnen van het ene op het andere moment albums, artiesten, verwijderen en dan kan jij er niet meer naar luisteren. Daarom voor mij alleen maar fysieke media zodat er geen beperkingen zijn en dat zou ook een download kunnen zijn.

Ik zie nog een pay-per-view/listen toekomst aankomen, dan mag voor je voor >:( elke film, TV serie of track een micro transactie uit (laten) voeren, totalitaire controle over entertainment door een beperkt aantal bedrijven. Brrrrrrr.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Deleted User

Wanneer de muziek eenmaal fysiek op mijn streamer staat, dan ben ik eigenaar. Voor de rest heb je een erg sterk punt..

danielo

Quote from: neptune on October 11, 2015, 12:50:24
muziek kopen via Itunes, dat is toch geen streaming?

Bij apple en denk straks de meeste loopt dit een beetje door elkaar zeker voor films je mag downloaden (of beter gezegd beheerd cachen) zodat het ook onderweg werkt maar het is vooral streamen wat ze steeds meer willen. Muziek omdat daar al geen drm op zit en heeft ook nog de extra optie om echt 'te kopen' en in een niet beheerde omgeving te gebruiken. Het echt downloaden in de streaming variant is vooral om ervoor te zorgen dat je ook in bv vliegtuig kan kijken.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Staaled

Qobuz en Netflix streaming.
Blu-ray's , maar niet voor de hoofdprijs.
CD's amper. In plaats daarvan gekochte downloads.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Raphie

#32
Online, per titel, kopen (of eigenlijk huren)! Zou ik nooit doen, tenzij ik daadwerkelijk een fysieke wav op mijn lokale schijf krijg. Die ik daadwerkelijk naar mijn nas kan kopieren. Encrypted content die je alleen via een portal, mét een betaalde account kan ontsluiten, daar ga ik NOOIT geld aan uitgeven.
JBL PRX Power!

squeek

Netflix als vervanging voor de videotheek en vooral voor de series, ook voor mijn vijfjarige dochter. Verder koop ik alles, blu rays en soundtracks. Ben gewoon ook niet goed in al dat downloaden via nieuwsgroepen etc. En ik wil er mijn tijd niet insteken ook trouwens.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

MechanicalAnimal

Ik koop veel series die ik leuk vind zoals The Walking Dead en True Blood omdat ik dan geen gezeik heb met reclames, een weigerende UPC OnDemand of andere ongein.

Daarnaast heb ik Netflix omdat ik geen gebruik meer maak van UPC On Demand (met 5 euro per film) en kijk daar veel films en series op. Ben ook super tevreden met het beeld en het streamen. Op de wifi soms wat geneuzel met blokjes of ff wegvallen ivm bufferen maar nu cat6 bekabeld zonder problemen  :popcorn:

Muziek op CD en mp3's stream ik via mijn Denon Heos Link. Ik maak geen gebruik van Spotify of soortgelijke maar ik heb mijn Heos pas net een paar dagen aangesloten dus ik heb nog niet alles ontdekt aan mogelijkheden.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

RubenV.

De meeste muziek heb ik zelf in bezit, het overige stream ik. Een hele enkele keer koop ik nog muziek omdat ik het graag zelf wil hebben of via streamen nog niet te krijgen is.

Blu rays koop ik nog regelmatig, de collectie is inmiddels de 500 grens ruim gepasseerd. De kwaliteit is beter dan via Netflix, dit geldt in mijn optiek voor zowel beeld (mits het geen dvd9 is van DFW die men op blu ray heeft gezet  :-X )als voor geluid. Netflix mist nog steeds de HD audioformaten volgens mij....
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Erik

Muziek: streamen en af en toe een flac in de aanbieding kopen zodat ik niet helemaal met lege handen zit als mijn abo ooit stopt.

Films: netflix amper de moeite ook al heb ik nog steeds abo ik kijk zo goed als nooit aangevuld met films uit nieuwsgroepen
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Pjotr

#37
Muziek:
- Ik koop al mijn muziek op CD die vervolgens wordt geript naar FLAC en MP3 voor resp. Squeezebox op de Hifi-installatie en iPod in de auto.
- Spotify Premium

Films en series:
- Netflix
- Ik heb een flinke DVD collectie in bezit (400+). Geen Blu-ray schijfjes, doordat ik geen Blu-ray speler heb.


Ik merk wel dat ik qua DVD content het laatste jaar niets nieuws meer heb aangeschaft. Netflix voldoet prima voor mij.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

michel69

Quote from: danielo on October 11, 2015, 09:25:44
Bijzonder dat er slechts 1 optie is die 'netjes' is. Ik mis ik stream voor gemak (maar betaal) en koop nog audio media af en toe. Geloof het of niet maar er is ook een doelgroep die wel vooruit wil maar mensen wil betalen voor hun werk.

ik vote : Ik gebruik betaalde diensten en koop af en toe fysieke media.

+1 heb spotify premium en koop regelmatig cd/dvd  bv best veel bij de kringloop  ;D en bd gemiddeld 1 per maand......maar dL heel veel als het om series/films gaat en dat heeft zijn voordelen voor beide kanten heel simpel vb heb de laatste Terminator gekeken via torrents om de simpele reden had er totaal geen hoge verwachting van.............maar die gaat wel aan mijn collectie toegevoegd worden als ik hem met winkelen tegen kom voor een mooi prijsje ;)
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x