Wie koopt er nog content?

Started by Raphie, October 11, 2015, 09:06:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wie koopt er nog content en is dit streaming of fysiek?

Ik koop nog steeds Bluray en CD's, evt aangevuld met streaming
49 (49.5%)
Ik gebruik uitsluitend gratis streaming diensten en/of nieuwsgroepen / torrents
6 (6.1%)
Ik gebruik betaalde streaming diensten aangevuld met nieuwsgroepen / torrents
24 (24.2%)
Ik koop soms nog een bluray of CD, maar meestal nieuwsgroepen/torrents
15 (15.2%)
Ik heb een betaalde streaming dienst en verder gratis streaming (internet radio etc)
5 (5.1%)
Ik gebruik alleen gratis streaming, downloaden is te veel moeite
0 (0%)

Total Members Voted: 99

Raphie

Ik ben benieuwd hoe de vlag er anno 2015 voor staat
- kopen we nog steeds CD's en Blurays?
- wie blijft hangen en betaald er echt maandelijks voor streaming, na de bekende gratis proef abbo's
- wie vind alleen gratis content via nieuwsgroepen en torrents nog echt de moeite waard

Kortom: waar besteden we ons geld, of besteden we helemaal niets en leechen we ons nog steeds scheel.

Even voor de POL, het gaat om de realiteit. Als je laatste CD 2 jaar geleden gekocht is, maar je hebt wel een gedownloade library op je NAS, dan koop je dus niet af en toe een CD maar download je alleen maar content. Wees dus even eerlijk tegenover jezelf, ipv wenselijke antwoorden ;)
JBL PRX Power!

Dirk

meer dan één optie aanvinken kan schijnbaar niet? (in mijn geval; cd's & LP's kopen & gebruik maken van betaalde streaming dienst)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Raphie

LP's laat ik even buiten beschouwing, dat is weer een apparte doelgroep
Gaat mij in dit geval puur om digitale content, die 1:1 via diverse bronnen/formaten te verkrijgen is
JBL PRX Power!

Dirk

ok, maar dan blijft het feit dat er geen 2 antwoorden tegelijk kunnen worden aangevinkt, dus ik kan niet "eerlijk" stemmen  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

danielo

#4
Bijzonder dat er slechts 1 optie is die 'netjes' is. Ik mis ik stream voor gemak (maar betaal) en koop nog audio media af en toe. Geloof het of niet maar er is ook een doelgroep die wel vooruit wil maar mensen wil betalen voor hun werk.

ik vote : Ik gebruik betaalde diensten en koop af en toe fysieke media.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Xander32

Ik gebruik Spotify Premium dat gratis onderdeel uitmaakt van mij KNP abbo en ik koop af en toe nog cd,s; welke optie is dat?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Raphie

Pol aangepast, kopers met streaming kiezen nu optie 1 :)
JBL PRX Power!

Raphie

Quote from: Xander32 on October 11, 2015, 09:27:45
Ik gebruik Spotify Premium dat gratis onderdeel uitmaakt van mij KNP abbo en ik koop af en toe nog cd,s; welke optie is dat?
daar betaal je uiteindelijk voor dmv je bundel, dus dat mag hier als betaalde streaming ;)
JBL PRX Power!

BuSpu


Richi

Ik koop nog steeds mijn CDs en BluRays. De laatste wel minder sinds ik mijn surround set de deur uit heb gedaan. Het voelt voor mij gewoon goed om ook de CD in huis te hebben en in de speler te kunnen leggen. Ook vind ik het leuk om door het boekje heen te bladeren. Soms koop ik een download, maar dan alleen als het high-res is.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

De bundel kost €10; die wordt eerst opgevoerd op de factuur en vervolgens weer in mindering gebracht.

Quote from: Raphie on October 11, 2015, 09:28:54
daar betaal je uiteindelijk voor dmv je bundel, dus dat mag hier als betaalde streaming ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted User

Ik haal mijn SACD's uit Amerika, mijn CD's bij een fysieke platenwinkel hier in Amsterdam en een enkele keer streaming content. 80/20% denk ik zo..

Rusher

Goedemorgen Raphie, iets technisch: hoe kan ik via een iDevice aan de poll meedoen. Het lijkt er op dat ik alleen via de website de poll kan zien. Wat zie ik over het hoofd?

Raphie

Geen idee op mijn ipad zie ik gewoon de poll in safari?
JBL PRX Power!

Rusher


Quote from: Raphie on October 11, 2015, 11:02:10
Geen idee op mijn ipad zie ik gewoon de poll in safari?
En HTForum via de App Tapatalk?

edgnoj

Ik download alles wat mijn hartje begeert  :wub:
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

Raphie

Geen idee, gebruik gen tapatalk meer, gewoon ff kijken met Safari
JBL PRX Power!

Rusher


Quote from: Raphie on October 11, 2015, 11:08:52
Geen idee, gebruik gen tapatalk meer, gewoon ff kijken met Safari
Thanks, doe ik.

Raphie

Quote from: edgnoj on October 11, 2015, 11:07:58
Ik download alles wat mijn hartje begeert  :wub:
mag ieder voor zich weten, ik betaal voor Netflix, deed cardsharing, maar is me nu te veel moeite om cccam bij te houden en kwaliteit is te laag met al die emm floods
Verder tik ik nog wel eens een beatport top 100 aan als torrent, of een bluray rip maar dat is ook nog maar een paar keer per jaar zoals pas minions voor de kids, HDrips, Xvids en ander bagger boeit me sowieso al helemaal niet meer.
En de paar films voor ons worden vaak geeneens gekeken omdat we ons met nexflix prima vermaken.
Maar ik ben de laatste paar jaar sowieso geen BR meer tegengekomen waarvoor ik bereid was €20/€30 te betalen. Het is voor mij vluchtige content, waar ik me 9 van de 10 keer via Pathe, videoland of itunes ook nog bekocht zou voelen als ik er €4-€6 voor zou hebben betaald.

JBL PRX Power!

edgnoj

Ik maak elke dag even rondje door Spotlite en haal dan via newsgroepen de speelfilms, tv-series, muziek/concertvideo's en flac-jes binnen die ik wil zien/volgen. Zodoende kon ik mijn tv-abo ook opzeggen.
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

danielo

Quote from: Raphie on October 11, 2015, 09:28:04
Pol aangepast, kopers met streaming kiezen nu optie 1 :)

Dank voor het aanpassen, anders stel je eigenlijk 2 vragen door elkaar. Nu op 1 gestemd en laat ik hierbij zeggen dat ik hoop snel alleen maar te streamen/tijdelijk te downloaden in dit model. We hebben het vreemde gevoel dat we eigenaren zijn van boeken, films en cd's maar eigenlijk is dat ook slechts een kopie. Voor mij is dit afscheid een geleidelijk iets dat te maken heeft met de kwaliteit en een soort emotioneel afscheid van het 'ding' in de kast. Maar het staat voor mij als ras techneut helemaal vast dat het netwerk model per definitie beter is omdat anders dan fysieke media kan groeien over tijd in kwaliteit, gebruik van meerdere devices en vooral gebruikers gemak.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

Ik doe niets nada meer met audio.
Films kijk ik in de bioscoop en dl via newsgroup, als de film goed is koop ik de blueray wel als de kop er af is dus rond de €15.-

SV..S

poeh, een lastige.

gratis streaming ken ik niet of play tube wat mijn kids regelmatig gebruiken voor muziek moet daaronder vallen.

ik heb sowieso weinig nieuwe muziek, de laatste aangeschafte cd's waren hier 2e hands.

en de laatst aangeschafte BDD was ook hier 2e hands.

ik heb wel nog steeds Netflix, vind het eigenlijk te duur voor mijn gebruik, maar abbo loopt nog.

bioscoop kom ik nooit, en films op tv ook zeer zeldzaam.

soms een serie, en af en toe een nieuwsgroep filmpje




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Etiennevh

Ik mis er nog een : ik heb een betaalde streamingdienst en koop af en toe nog een blu ray / cd
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

neptune

muziek kopen via Itunes, dat is toch geen streaming?
zet hier iets neer