Hifi Event Leeuwarden dit weekend

Started by R0N, October 8, 2015, 21:08:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alex Groningen

#25
Leuk! Kijken of ik voor dat weekend tijd kan vrijmaken om ook heen te gaan!

Leeuwarden

Helemaal aan de andere kant van de stad... Mij te ver hoor... :blink:

Spijkie

Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Leeuwarden


R0N

Indiana Line is er ook weer en we gaan ook workshops Anti-Mode 2.0 Dual Core doen. Eentje 's morgen en eentje 's middags. We weten dat er nog veel vragen zijn over het gebruik en we vonden het een goed idee om daar eens uitgebreid aandacht aan te geven.
Dus, heb je vragen, wil je meer weten over de vele instellingen, kom dan naar Leeuwarden.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Leeuwarden

Indiana Line indertijd in Thialf gehoord, zeker niet slecht maar was in een HT opstelling en dat heeft niet mijn hoogste interesse. Vorig jaar dus overgeslagen en vervolgens zoveel goede reacties over gehoord dat ik dit jaar zeker kom buurten.

R0N

Quote from: Leeuwarden on September 29, 2016, 21:58:49
Indiana Line indertijd in Thialf gehoord, zeker niet slecht maar was in een HT opstelling en dat heeft niet mijn hoogste interesse. Vorig jaar dus overgeslagen en vervolgens zoveel goede reacties over gehoord dat ik dit jaar zeker kom buurten.

Welkom, we demonstreren nu uitsluitend stereo met onze topmodellen, dus de moeite waard om te beluisteren.
Neem vooral je egen muziek mee, CD's of platen.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

R0N

#32
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Leeuwarden

Waarschijnlijk de komende jaren natte dromen van de Acapella speakers met plasma tweeters.  :pompom:

wim bruins

Ook maar even geweest.
Mooie spullen maar het geluid van de high end installaties vielen behoorlijk tegen.
Pmc met bryston was goed.
Totem met rega sprong er ook positief uit.





james_bond

Quote from: wim bruins on October 11, 2016, 09:59:18
Ook maar even geweest.
Mooie spullen maar het geluid van de high end installaties vielen behoorlijk tegen.
Pmc met bryston was goed.
Totem met rega sprong er ook positief uit.

Afgelopen zaterdag  ben ik ook even wezen luisteren. De bryston installatie viel mij ook in positieve zin op. De burmester setup klonk zeker ook niet verkeerd maar het uiterlijk zal niet ieders smaak zijn. Het blijft altijd heel lastig en subjectief om de diverse sets te vergelijken. Elke ruimte heeft een andere akoestiek en de gedraaide muziek bepaalt ook de beleving. Ik had eigenlijk wat meer op home-cinema gebied verwacht maar helaas maar 1 aanbieder aanwezig (Yamaha).
HT: Epson EH-TW9300, Epson EH-TW3200, DENON AVR-X6700H, Onkyo HT-S9405THX, 2 paar Translator Heliodoor, Translator Center 12, Dune Solo 4K,Apple TV 4K, Projecta Tensioned Elpro RF Electrol 122inch (zichtmaat 270 cm x 152 cm), Zyxel NAS540.

Leeuwarden

Toch leuk hoe je zo'n dag beleefd: ik vond Bryston/PMC een dikke tegenvaller. Rega/Totem idem.
Amphion in het kleine kamertje en ook de B&W CM6 vingen wel mijn aandacht. Ook Indiana Line een uitstekend geluid. Prijs/prestatie bij Indiana op een uitstekend niveau. Ik schreef het al eerder: de Acapella was ronduit fenomenaal! Een goede tweede was de speaker van Diapason. Ook heel erg fraai. Geen idee wat ze nu precies in de ruimte van Yamaha uitspookten maar daar ging iets gruwelijk mis met het laag toen ik er was.

wim bruins

#37
Diapason met een hoop buizen gedoe viel mij weer tegen
Kregen het een en ander uitgelegd en zijn bedoeling was om met deze set het analoge niveau te bereiken van een draaitafel.

Was een stuk eenvoudiger om dan gelijk een draaitafel neer te zetten.

Een stuk piano muziek geluisterd maar dit kwam naar mijn mening totaal niet in de buurt van een piano.
Hoorde ook twee spelen een uit de linker en rechter luidspreker.



Sjettepet

Demonstreerde Amphion ook met versterkers?

Quote from: Leeuwarden on October 11, 2016, 11:41:10
Toch leuk hoe je zo'n dag beleefd: ik vond Bryston/PMC een dikke tegenvaller. Rega/Totem idem.
Amphion in het kleine kamertje en ook de B&W CM6 vingen wel mijn aandacht. Ook Indiana Line een uitstekend geluid. Prijs/prestatie bij Indiana op een uitstekend niveau. Ik schreef het al eerder: de Acapella was ronduit fenomenaal! Een goede tweede was de speaker van Diapason. Ook heel erg fraai. Geen idee wat ze nu precies in de ruimte van Yamaha uitspookten maar daar ging iets gruwelijk mis met het laag toen ik er was.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Leeuwarden

Die hadden in mijn herinnering B.M.C. versterkers mee.

Leeuwarden

#40
Plaatjes. Kwam tot de conclusie dat ik ook nog een kamertje over het hoofd heb gezien...

https://www.hifi.nl/artikel/24966/Fotoverslag-Nationaal-Hifi-Multimedia-Event-2016.html

Al met al leuke show. Had het idee dat het op de zaterdag vrij rustig was.

Sjettepet

ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Spijkie

Dames waren naar beurs vrouw, was 1 deur verder  :closedeyes:
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Leeuwarden

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dit na drie afleveringen ter ziele is gegaan... :unhappy: