Een splinternieuwe Anti-Mode

Started by R0N, October 8, 2015, 21:01:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WillemJ

Eerlijk gezegd vond ik die strakke doos ook mooier. En 3500 euri is wel veel vergeleken met wat we gewend waren. Ik was ook aan het denken over een tweede sub voor wat meer vermogen en een betere spreiding over de kamer, maar samen 5000 euro is wel ineens een andere orde van grootte. Dat wordt hem voorlopig niet.
Quad 33 & 606-2; Quad 2805; B&W PV1d subwoofer met Antimode 8033 cinema

R0N

Laten we even wachten met speculeren en rekenen totdat de juiste (en alle) gegevens bekend zijn. En natuurlijk op mijn introductieaanbieding ::)

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

ll0ll

Nice! Goed te zien dat er coaxiale digitale in- en uitgangen op zitten. Dat mis ik op de 2.0.
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

Jumping Jack

Is er eigenlijk al iets meer over bekend ondertussen?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

R0N

Quote from: Jumping Jack on January  2, 2016, 09:18:45
Is er eigenlijk al iets meer over bekend ondertussen?

Eh, nee helaas. Ik weet dat men bezig is met het testen van de nieuwe functies en dat moet allemaal perfect verlopen. Dan begint het proces van het maken van meertalige display en handleiding. Spannend!

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

WillemJ

Quad 33 & 606-2; Quad 2805; B&W PV1d subwoofer met Antimode 8033 cinema

R0N

Quote from: WillemJ on February 23, 2016, 15:35:19
Is er nu wel nieuws?
Nee, er is geen nieuws maar ik heb wel wat informatie.
Het hardwareplatform is nog niet helemaal rond. Men wil een absoluut topproduct maken en het testen en matchen van chips om prima specs te krijgen is een klus. Hardware is belangrijk omdat je dat achteraf niet kunt wijzigen. Softwarematig is dat geen probleem. Zoals de 2.0 Dual Core een grote stap was t.o.v. de 8033, moet ook de X4 weer een flinke stap vooruit zijn.
De verwachting is dat eind zomer de X4 klaar kan zijn voor verzending. Laten we hopen dat we de X4 op de audiobeurs in het WTC Leeuwarden (8-9 oktober 2016) met trots kunnen demonstreren!

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

br@m

Als het er zo voor staat, laten ze dan a.u.b. ook wat aan het ontwerp van de behuizing doen.

De eerste zag er goed uit, dat zogenaamd definitieve ontwerp vind ik echt foeilelijk.

Zeker bij een apparaat van 3000 euro moet het design ook top zijn.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

WillemJ

OK, inderdaad beter goed dan snel. En inderdaad die zogenaamd definitieve behuizing is erg lelijk, terwijl de 'tijdelijke' kast wat mij betreft veel chiquer was.
Quad 33 & 606-2; Quad 2805; B&W PV1d subwoofer met Antimode 8033 cinema

Duck Twacy


R0N

Quote from: WillemJ on February 28, 2016, 16:42:59
OK, inderdaad beter goed dan snel. En inderdaad die zogenaamd definitieve behuizing is erg lelijk, terwijl de 'tijdelijke' kast wat mij betreft veel chiquer was.

Vandaag aan het uitrusten van een druk High End beursbezoek in München.
Van DSPeaker goed nieuws: de X4 wordt ook in zwart leverbaar.

De foto is een beetje blurry, ik was te veel onder de indruk van de X4 en het mooie informatieve display  ;D

Ik heb gesproken met de ontwilkkelaar van DSPeaker (Toni Liitola) en hij komt naar Nederland om in oktober op de audioshow in Leeuwarden workshops te geven.

De X4 is bijna klaar en naar verwachting kan hij in juli geleverd worden. Eerst nog een paar dingen afronden, Nederlandse vertalingen maken voor de display en uiteraard een Nederlandstalige handleiding.
Dit is de eerste DSP/Optimizer die met een temperatuursensor kan worden uitgerust om de precisie van de correcties te verhogen. Hoe dat werkt leggen we later uit.

De afstandsbediening is geheel zelf bedacht en gemaakt uit één stuk aluminium met knopjes die echt een goed gevoel geven bij het indrukken. Heel prettig. Een latere uitbreiding wordt de bediening met een tablet via Blutooth-verbinding.
Er is nog veel meer te vertellen over de X4. Houd onze aankondigingen in de gaten of abonneer je op onze nieuwsbrief.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Cantodea

Quote from: R0N on May  8, 2016, 15:13:21
Vandaag aan het uitrusten van een druk High End beursbezoek in München.
Van DSPeaker goed nieuws: de X4 wordt ook in zwart leverbaar.

De foto is een beetje blurry, ik was te veel onder de indruk van de X4 en het mooie informatieve display  ;D

Ik heb gesproken met de ontwilkkelaar van DSPeaker (Toni Liitola) en hij komt naar Nederland om in oktober op de audioshow in Leeuwarden workshops te geven.

De X4 is bijna klaar en naar verwachting kan hij in juli geleverd worden. Eerst nog een paar dingen afronden, Nederlandse vertalingen maken voor de display en uiteraard een Nederlandstalige handleiding.
Dit is de eerste DSP/Optimizer die met een temperatuursensor kan worden uitgerust om de precisie van de correcties te verhogen. Hoe dat werkt leggen we later uit.

De afstandsbediening is geheel zelf bedacht en gemaakt uit één stuk aluminium met knopjes die echt een goed gevoel geven bij het indrukken. Heel prettig. Een latere uitbreiding wordt de bediening met een tablet via Blutooth-verbinding.
Er is nog veel meer te vertellen over de X4. Houd onze aankondigingen in de gaten of abonneer je op onze nieuwsbrief.

ron

Ziet er goed uit, maar wat gaat dit kosten? Hoe zal het apparaat zich verhouden tot bvb. een minidsp met Dirac Live RCS? Zal het full range zijn of zoals bij de Antimode Dual Core beperkt tot het laag?
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

botsen

Quote from: Cantodea on May 11, 2016, 13:07:54
Ziet er goed uit, maar wat gaat dit kosten? Hoe zal het apparaat zich verhouden tot bvb. een minidsp met Dirac Live RCS? Zal het full range zijn of zoals bij de Antimode Dual Core beperkt tot het laag?

De dual core kun je toch ook full-range gebruiken?

martien

corrigeert die niet maar tot 400hz?

botsen

je hebt gelijk vwb automatische correctie.
Maar je kunt het hoog wel op veel manieren aanpassen. Mbv een meting kun je hem in feite dus zelf corrigeren.

martien


Cantodea

Quote from: botsen on May 11, 2016, 13:45:50
je hebt gelijk vwb automatische correctie.
Maar je kunt het hoog wel op veel manieren aanpassen. Mbv een meting kun je hem in feite dus zelf corrigeren.
Ik heb zowel de Antimode dualcore als Dirac gelijktijdig in huis gehad. De Antimode doet zijn ding goed, maar is eigenlijk niet te vergelijken met Dirac. Het voordeel van Dirac is dat je het full range kan gebruiken, volledig automatische, dat je manueel de target curve geheel naar wens kan aanpassen en dat het corrigeert in het tijdsdomein. Nadeel is dan weer, dat je een PC nodig hebt om de metingen te doen. Voordeel van de Dualcore is dat het een zeer goede voorversterker/dac combinatie is en dat je verschillende bronnen kan aansluiten. Nadeel is de beperkte automatische correctie, ik dacht tot 500 Hz? En het manuele aanpassen vind ik maar zo, ttz. je moet als gebruiker al goed weten wat je aan het doen bent.
Het zou fantastisch zijn als de nieuwe Antimode de pluspunten van Dirac en de Dualcore in zich zou hebben, tegen een aanvaardbare prijs, 1000 tot 1500 Euro? Afwachten!
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Jumping Jack

Die 1000 tot 1500 euro ga je volgens mij kunnen vergeten. Er werden eerder al prijzen rond 3000 tot 3500 euro genoemd...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Roksan

En zo'n goede dac vond ik de AM niet. Dat was voor mij een reden om hem weer te verkopen
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

R0N

Quote from: Cantodea on May 11, 2016, 13:07:54
Ziet er goed uit, maar wat gaat dit kosten? Hoe zal het apparaat zich verhouden tot bvb. een minidsp met Dirac Live RCS? Zal het full range zijn of zoals bij de Antimode Dual Core beperkt tot het laag?

Ja, ik geloof wel full range, maar ik weet het niet zeker totdat ik het apparaat heb om te testen. De hele bandbreedte is in ieder geval in het display weer te geven. Instellen van filters gebeurt ook op gafische wijze. Erg mooi.
Zoals gezegd, bijna productieklaar en dan weten we alles. Ik hoop hem over enkele weken te ontvangen. Onderzoeken, vertalen en dan kan ik alles met zekerheid vertellen. De X4 is feitelijk een dubbele Dual Core met drievoudige mogelijkheden en aansluitingen. Geheel nieuwe software.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

holco

Hier idem, voor enkel een sub was hij leuk maar als DAC / Pre erg magertjes.

Quote from: Roksan on May 11, 2016, 16:08:59
En zo'n goede dac vond ik de AM niet. Dat was voor mij een reden om hem weer te verkopen
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

DofN

#46
Quote from: Cantodea on May 11, 2016, 15:40:26
(..)Het voordeel van Dirac is dat je het full range kan gebruiken, volledig automatische, dat je manueel de target curve geheel naar wens kan aanpassen en dat het corrigeert in het tijdsdomein. (..)


Hoe kan een DSP als Dirac een breedbandige knoop (dus een dal) in de response  op je luisterplek vlak trekken zonder fase fouten te maken? Hoe zou dat ongeveer moeten werken?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Cantodea

Quote from: doorofnight on May 11, 2016, 18:31:54

Hoe kan een DSP als Dirac een breedbandige knoop (dus een dal) in de response  op je luisterplek vlak trekken zonder fase fouten te maken? Hoe zou dat ongeveer moeten werken?

Dat doet Dirac dus ook niet helemaal, want als je achteraf meet met REW en Dirac ingeschakeld, dan zie je dat het dal, weliswaar minder, er nog steeds is. Er wordt ook gemeten op verschillende plaatsen. Dirac en ook andere maken een gemiddelde van de luisterplaats. Hoe het allemaal in zijn werk gaat weet ik ook niet, feit is dat het resultaat er is. Ik merk dat de meesten nog steeds zeer huiverachtig staan tegenover elke vorm van dsp in hun set. Dit terwijl in studio's dsp heel gewoon is en de meeste van je favoriete cd's en lp's digitaal zijn bewerkt. Toestellen zoals antimode of minidsp/dirac en Lyngdorf doen in de meeste gevallen je speakers schitteren, zelfs heel gewone budget speakers klinken voortreffelijk goed met akoestiek correctie. Maar ja, de meesten willen er niet eens denken.. Ze besteden liever fortuinen aan kabeltjes en andere goocheldoojes.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

chansig

Ik denk dat Abel dat ook weet.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Ik denk te weten dat het niet kan, maar ik leer graag bij. Ik zie weleens onrealistische targetcurves waarbij knopen zijn weggepoetst en het kan zijn dat dure systemen als Trinnov en AntiMode dit wel kunnen. Ik zou dan graag weten hoe dat kan.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software