Een splinternieuwe Anti-Mode

Started by R0N, October 8, 2015, 21:01:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kingpin

Quote from: doorofnight on May 13, 2016, 10:28:45
In mijn naïviteit had ik bedacht dat een target ook gerealiseerd zou worden, wat is anders het doel van het maken van een target. Is dus niet zo :)
Dat ligt denk ik ook helemaal aan hoeveel headroom jij nog over hebt in je digitale domein.
Veel DSP's hebben een attenuator, zoals miniDSP die je kunt instellen (-3, -6, -10dB).
Die heb je nodig om eventuele correcties uit te voeren, want een digitaal signaal wordt op 0dBfs uitgestuurd.

Als er teveel wordt gecompenseerd gaat de boel klippen, waarschijnlijk houd de software hier rekening mee.

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

botsen

Quote from: R0N on May 12, 2016, 21:31:03
Zoals je zegt, Trinnov staat bekend om zijn prima kwaliteit. Het is ook niet zomaar 'n dsp die even de zaak regelt, er komt een heuse pc aan te pas.
Hoe het werkt, ik kan dat onmogelij hier even uitleggen. Je moet het ervaren en dan met het apparaat en de besturingssoftware er bij kan ik het uitleggen.


Een heuse pc komt op mij wat ouderwets over  ;D

Kingpin

Quote from: botsen on May 13, 2016, 12:54:12
Een heuse pc komt op mij wat ouderwets over  ;D
Ja je weut wel, zo'n hele echte  ;)

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Staaled

Persoonlijk vind ik het nu al een misser dat netwerkaudio ontbreekt ( had ik ook al met de TDAi2170  :)).
Extern is er inmiddels een hoop verkrijgbaar.
Maar dat betekent weer extra kastjes en vaak is er gedoe met hi-res digitaal uit.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Quote from: doorofnight on May 13, 2016, 10:28:45
In mijn naïviteit had ik bedacht dat een target ook gerealiseerd zou worden, wat is anders het doel van het maken van een target. Is dus niet zo :)
Nee dat is ook niet zo.
Als je echt dippen gaat boosten en dan de gain zachter zet ,speelt nog steeds die rare roommodus tegen.
Durf zelfs wel te stellen dat je geluid hier vaak niet beter van word.

Ik heb ook een afval bij 60 Hz door de ruimte.
Als ik de boel vlak trek klinkt het voor geen meter.
Dat gebooste gebied is overdreven en vervelend aanwezig.

ll0ll

Quote from: R0N on May 13, 2016, 10:24:07Ik kan niet wachten...

ron

De stap van de antimode naar de x4 is gezien de prijs enorm groot. Wat gebeurd er met de antimode 2.0? Blijft die bestaan? Is de x4 een model boven de antimode 2.0? Komt er nog een model tussen (zou mooi zijn!)?
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

R0N

Quote from: ll0ll on May 25, 2016, 12:58:25
De stap van de antimode naar de x4 is gezien de prijs enorm groot. Wat gebeurd er met de antimode 2.0? Blijft die bestaan? Is de x4 een model boven de antimode 2.0? Komt er nog een model tussen (zou mooi zijn!)?

Hoi,
De AM20DC blijft gewoon bestaan, die verliest zijn plaats in de stereosets zeker niet!
De X4 is een 4-kanaals apparaat met high end specificaties en dito functies. En met een echte afstandsbediening.
De X4 is een volwaardige voorversterker èn roomoptimizer in een.
Laten we nog even wachten totdat hij beschikbaar is en dan beoordelen.

ron

PS We gaan tegen die tijd een zeer interessante aanbieding doen voor AM20DC bezitters.
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

boem

Je maakt het wel heel spannend....

Wel super dat je steeds zou uitgebreid antwoordt, nog bedankt.
Na heel wat up/side/down-grades: squeezebox touch- antimode dc 2.0 - audiogd dac-19 - vanmedevoort ca440 - holton nxv500 - troels super mini monitor

ll0ll

Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

WillemJ

En, is er al iets meer bekend? Komt er inderdaad een presentatie in Leeuwarden?
Quad 33 & 606-2; Quad 2805; B&W PV1d subwoofer met Antimode 8033 cinema

R0N

Quote from: WillemJ on August 20, 2016, 09:29:51
En, is er al iets meer bekend? Komt er inderdaad een presentatie in Leeuwarden?

Hmm, ik heb er een hard hoofd in. Er is een probleem met de levering/kwaliteit van de dsp-chips (zeven per apparaat).
Ik krijg geen hard antwoord of het nog gaat lukken voor oktober, dus ik reken er maar niet op.
Wel jammer, want het zou een mooi introductiemoment zijn.

Anderszijds, het is te waarderen dat men er alles aan doet de hardware perfect te krijgen. Zolang als ik met DSPeaker producten aan de gang ben, is nog nooit één hardwareprobleem ontstaan. Dat is een geruststellend idee.
Maar ja, we willen zo graag een nieuw speeltje....

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

WillemJ

Jammer, maar inderdaad liever te laat dan snel maar met hardware problemen. Mijn huidige voorversterker houdt het nog wel wat langer uit.
Quad 33 & 606-2; Quad 2805; B&W PV1d subwoofer met Antimode 8033 cinema

ddex

Als ik zie wat het kost en kan ga ik liever voor de (full range) Lyngdorf tdai 2170. En heeft ook nog eens een icc chip aan boord tegen de loudness war opnamen.
Ik zie niet in waarom iemand dit produkt zou kopen.

WillemJ

#88
Is er al meer bekend? Ik zag dat er een exemplaar gepresenteerd is op een beurs in Zwitserland. Ik begreep ook dat er nog wat oogstproblemen waren met een belangrijke chip.
Quad 33 & 606-2; Quad 2805; B&W PV1d subwoofer met Antimode 8033 cinema

Cantodea

Quote from: darkdevil on October 23, 2016, 14:32:54
Als ik zie wat het kost en kan ga ik liever voor de (full range) Lyngdorf tdai 2170. En heeft ook nog eens een icc chip aan boord tegen de loudness war opnamen.
Ik zie niet in waarom iemand dit produkt zou kopen.

Inderdaad, dit wordt het ook niet voor mij, veel te duur. Men had beter voor een opvolger van AM gezorgd. Ik denk dat ik maar eens ga shoppen bij Lyngdorf.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

holco

Tja denk dat MiniDSP met hun DDRC-88A + BM en Dirac Live  qua prijs wel de standaard heeft gezet, en dan is het nog maar de vraag of deze AM een beetje in de buurt kan komen, de AM 2.0 die ik ooit gehad heb beloofd iig van niet.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

ddex

Wat is beter voor stereo gebruik; zo'n mini DSP of Anti-mode 2.0? Ik kan een 3 jaar oude anti mode voor 400,-- kopen. Is dat een goede koop?

holco

Ik zou dan zeker voor een MiniDSP 2x4HD gaan, en daar later (of direct) eventueel nog de Dirac Live upgrade overheen.

Quote from: darkdevil on November  8, 2016, 16:35:10
Wat is beter voor stereo gebruik; zo'n mini DSP of Anti-mode 2.0? Ik kan een 3 jaar oude anti mode voor 400,-- kopen. Is dat een goede koop?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

ddex

Ik zit totaal niet in deze materie. maar dat is beter dan een 3 jaar oude anti mode voor 400,--? Zoals gezegd; het is bij mij puur voor stereogebruik.

holco

Hier een review van de DDRC-88A (met Dirac Live) die ik heb, is in grote lijnen vergelijkbaar met de 2x4HD.

http://www.hometheatershack.com/forums/av-receivers-preamps-processors-amplifier-reviews/156833-review-minidsp-ddrc-88bm-8-channel-dirac-live-processor-bass-management.html#post1504121

Quote from: darkdevil on November  8, 2016, 16:57:01
Ik zit totaal niet in deze materie. maar dat is beter dan een 3 jaar oude anti mode voor 400,--? Zoals gezegd; het is bij mij puur voor stereogebruik.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

martien

Ik kijk er zelf ook een beetje na maar moet je dan niet de DDRC-24 hebben om dirac te gebruiken?

ddex

Kan iemand me wat meer wegwijs maken? Ik heb een geintegreerde versterker en Pioneer n50a streamer. Daartussen zal dus een dsp moeten komen. En dan de anti mode of zo'n minidsp die er ook in meerdere uitvoeringen en prijzen schijnen te zijn.

holco

Oeps, je hebt helemaal gelijk, de DDRC-24 komt standaard met Dirac Live.

Quote from: martien on November  8, 2016, 17:21:55
Ik kijk er zelf ook een beetje na maar moet je dan niet de DDRC-24 hebben om dirac te gebruiken?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

martien