Bomen / bos overzicht kwijt bij thuisnetwerk upgraden

Started by Erik, October 7, 2015, 14:31:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hanky Panky

Quote from: Kjelt on October  8, 2015, 16:11:22
Conclusie: werkt ook met een radio met het wettelijke zendvermogen  ;)

Een Draytek AP en een Airport Express halen deze afstand gewoon niet.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Rainesh

Vroeger bij Ziggo gewerkt ;)

Advies: Wifi op modem uit laten zetten (Bridge modus) en vervolgens een router aansluiten, liefst een Asus N66U als je geen AC nodig hebt. Merlin firmware erop, zendvermogen eventueel iets opkrikken en je hebt een stabiele verbinding met praktisch overal bereik. Uiteraard is het ideaal als je je router in het midden vna je woning plaatst, maar dat kan niet bij iedereen gemakkelijk.

HJ

Quote from: Hanky Panky on October  9, 2015, 09:40:22
Een Draytek AP en een Airport Express halen deze afstand gewoon niet.
Op mijn werk sta ik best ver van de router maar toch werkt internet nog net bij mij op mijn mobiel. Ik gebruik een  galaxy note. Al mijn collega's zitten dichterbij de router en sommige hebben geen internet of veel gehaper (rara welke dat zijn)
Het device maakt naar mijn idee dus ook nog wel verschil.

jaco

Quote from: Hanky Panky on October  9, 2015, 09:34:48
5Ghz is alleen vlot als je 'zichtlijnen' hebt met het AP. Mijn keuze was om voor bereik te gaan, wie heeft er 150 Mpbs op een i-device nodig? Met een laptop kan ik me daar dan wel iets bij voorstellen als je eens wat download.
Het komt wel door kalksteen muurtjes heen zonder problemen hier.
Betonvloer met bewapening dempt behoorlijk, en het waterbed helpt hier ook niet echt.

Helaas hebben we hier zo veel huishoudens die 2.4 GHz gebruiken, dus heb je wel vol signaal, maar er komt weinig data door. Dat werkte overdag prima, maar inde avond na 20:00 als veel mensen het gaan gebruiken was het waardeloos.

Op 5 GHz heb je veel meer banden en het reikt niet erg ver, dus veel beter voor binnen in drukke buurt. Grootste nadeel is dat je goed moet nadenken waar je AP hangt. Eigenlijk moet je inmeten, maar dat is voor een particulier niet te doen.

Op 2.4 GHz heb ik ook op 40 meter buiten huis op mijn iphone nog goede verbinding als ik in de beam van de antennes zit.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Dday

Quote from: hans. on October  9, 2015, 11:45:11
Op mijn werk sta ik best ver van de router maar toch werkt internet nog net bij mij op mijn mobiel. Ik gebruik een  galaxy note. Al mijn collega's zitten dichterbij de router en sommige hebben geen internet of veel gehaper (rara welke dat zijn)
Het device maakt naar mijn idee dus ook nog wel verschil.

Dit soort dingen zijn altijd lastig te verklaren. Maar hiervoor is wel iets meer informatie nodig. Welke software versie draait er op de telefoons etc etc. Zelfde hier gehad en probleem zat hem in de software dat op de telefoon draaide. Update naar laatste versie en probleem verholpen. Vriendin gebruikt Samsung.

Hier een Apple Time Capsule 3gb staan in woonkamer en een Apple Extreme in slaapkamer. Haal netjes op 5Ghz volle bak draadloos. Op de 2.4 haal ik deze niet, omdat er een a/b device draait in het netwerk. De Logitech harmony hub. Deze veroorzaakt dat netwerkt niet sneller gaat dan 50Mbit. Zet ik deze uit volle bak. Airport Express vervangen voor de Extreme en probleem is opgelost. 5Ghz in hele huis.

Blijft altijd lastig waar het vandaan komt dat snelheid inzakt of zelfs WiFi niet beschikbaar is.

Erik

Quote from: Rainesh on October  9, 2015, 11:01:54
Vroeger bij Ziggo gewerkt ;)

Advies: Wifi op modem uit laten zetten (Bridge modus) en vervolgens een router aansluiten, liefst een Asus N66U als je geen AC nodig hebt. Merlin firmware erop, zendvermogen eventueel iets opkrikken en je hebt een stabiele verbinding met praktisch overal bereik. Uiteraard is het ideaal als je je router in het midden vna je woning plaatst, maar dat kan niet bij iedereen gemakkelijk.
thnx ziet er idd ook goed uit maar hij komt in nette woonkamer dan is een apparaat met formaat en vorm brandmelder makkelijk weg te werken.

Zou ik met zo'n sterke AP ook het WiFi op m'n modem maar uitzetten of vullen ze elkaar mooi aan?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

dennism

Quote from: Erik on October  9, 2015, 15:07:07
thnx ziet er idd ook goed uit maar hij komt in nette woonkamer dan is een apparaat met formaat en vorm brandmelder makkelijk weg te werken.

Zou ik met zo'n sterke AP ook het WiFi op m'n modem maar uitzetten of vullen ze elkaar mooi aan?

Als het bereik geen tot weinig overlap heeft kunnen ze elkaar aanvullen, is er redelijk wat overlap dan zou ik de wireless op de ziggo apparatuur uitzetten, wil je namelijk dat Wifi apparatuur elkaar echt goed aanvult bij overlap zul je alles van 1 (semi) professioneel merk moeten gaan gebruiken met een controller die de AP's aansturing geeft.

Erik

Ok thnx dat zei de helpdesk ziggo idd gisteren ook. Bestelling gebeurd dit weekend ik ben benieuwd.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Ik wil het AP in het midden van de kamer laten uitkomen het zijn twee kamers vier bij zes meter elk eigenlijk gescheiden door een openstaande ensuite deuren die twee ensuite kasten verbinden.

Nu kan ik hem aan plafond of net boven de kast plaatsen en de kabel door de vloer door de kast heen trekken zodat je alleen de AP ziet en klein stukje lan kabel. Of ik laat hem in de kast ergens bovenin dan is hij helemaal uit beeld en met hij door door twee plankjes hout van ene halve cm heen.

Dat is wel mooier zo uit zicht, toch wordt in zicht aangeraden.  zou die plank echt zoveel schelen in ontvangst en zenden dat je hem beter op een muur kan prikken in zicht.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Positie is wel belangrijk, sommigen adviseren om de AP op heuphoogte te zetten van de muur af.
Maar ach bij de ontvanger is de positie net zo belangrijk. Tijdje geleden een analyse gezien van iemand die de ontvangststerkte van zijn wifizender visueel weergaf in een kleur van een ledje. En op die manier zijn kamer heeft doorgemeten. Dit in kleur en 3D uitgewerkt. Het blijkt dat het een soort kraterlandschap is waarbij 4cm verschil in positie al van slecht tot een zeer goede ontvangst kan schelen. Zie filmpje. Dat verwacht je dus niet. Tja hoogfrequente signalen gedragen zich zeer apart met reflecties en knopen en buiken.

Erik

Wauw dat had ik niet verwacht. Ik dacht altijd in WiFi bubles. Dat zegt ook niet zoveel meer na het zien van dit filmpje.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

HJ

Hier sta ik dan niet echt van te kijken. Bij slecht ontvangst gebruik ik wifi analizer en dan merk bovenstaande ook. Ook hoogte verschillen zijn aanzienlijk .